  • 41. Data: 2014-10-28 14:28:05
    Temat: Re: regulacje prawne w zakresie dzialan Pogotowia Ratunkowego
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-10-28 10:24, Robert Tomasik wrote:

    > To Ty sie zdziwisz. U nas to nawet nie jest w Szpitalu, tylko w osobnej
    > firmie i z mojej wiedzy na kilka lat wstecz wynika, ze w całym kraju tak
    > to jest, bo jedna firma opanowała tę dziedzinę.

    Mam nadzieje, że masz rację. Podasz jakieś szczegóły, czy tajne?

    Shrek.

  • 42. Data: 2014-10-28 22:05:13
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Możesz dać linka do tych procedur?
    >
    > Shrek

    Pierwsze mi sie w Bydgoszczy znalazło akurat, ale wszędzie jest podobnie.

    http://nfz-bydgoszcz.pl/uploads/files/Zalaczniki/rat
    ownictwo/ubezpieczeni/RATOWNICTWO.pdf

    Wezwanie zespołu ratownictwa medycznego powinno nastąpić wyłącznie w
    przypadkach zagrożenia życia pacjenta lub ciężkich stanach nagłych. Stan
    nagłego zagrożenia zdrowotnego to stan polegający na nagłym lub
    przewidywanym w krótkim czasie pojawieniu się objawów pogarszania zdrowia,
    którego bezpośrednim następstwem może być poważne uszkodzenie funkcji
    organizmu lub uszkodzenie ciała lub utrata życia, wymagający podjęcia
    natychmiastowych medycznych czynności ratunkowych i leczenia.
    Stany nagłe, bezpośrednio zagrażające życiu to między innymi:
    ? utrata przytomności
    ? zaburzenia świadomości
    ? drgawki
    ? nagły, ostry ból w klatce piersiowej
    ? zaburzenia rytmu serca
    ? nasilona duszność
    ? nagły ostry ból brzucha
    ? uporczywe wymioty, zwłaszcza z domieszką krwi
    ? gwałtownie postępujący poród
    ? krwotok z dróg rodnych
    ? krwotok z dolnego odcinka przewodu pokarmowego
    ? ostry i nasilone reakcje uczuleniowe (wysypka, duszność) będące efektem
    zażycia leku, ukąszenia czy użądlenia przez jadowite zwierzęta
    ? zatrucia lekami, środkami chemicznymi, czy gazami
    ? rozległe oparzenia
    ? porażenie prądem
    ? udar cieplny
    ? wyziębienie organizmu
    ? podtopienie lub utonięcie
    ? agresja spowodowana chorobą psychiczną
    ? próba samobójcza
    ? upadek z dużej wysokości
    ? rozległa rana będąca efektem urazu
    ? urazy kończyn dolnych, uniemożliwiające samodzielne poruszanie się

  • 43. Data: 2014-10-28 22:28:07
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 28.10.2014 22:05, Robert Tomasik pisze:
> [...]
    > organizmu lub uszkodzenie ciała lub utrata życia, wymagający podjęcia
    > natychmiastowych medycznych czynności ratunkowych i leczenia.

    No wypisz wymaluj ciało obce w oku grożące utratą wzroku (IMHO poważe
    uszkodzenie funkcji organizmu)

    p. m.

  • 44. Data: 2014-10-29 06:12:42
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-10-28 22:05, Robert Tomasik wrote:
> [...]
    > przewidywanym w krótkim czasie pojawieniu się objawów pogarszania
    > zdrowia, którego bezpośrednim następstwem może być poważne uszkodzenie

    HM - jak ci się coś wbiję w oko, to jak dla mnie podpada.

    > Stany nagłe, bezpośrednio zagrażające życiu to _między_innymi_:

    Między innymi.

> [...]
    > ? upadek z dużej wysokości
    > ? rozległa rana będąca efektem urazu
    > ? urazy kończyn dolnych, uniemożliwiające samodzielne poruszanie się

    Nie ma np pierdolnięcia głową o asfalt w czasie kolizji na rowerze. A
    mnie ratownicy uczyli, że jak pieprzniesz głową o cokolwiek, to po
    pogotowie. Ogólnie do większości zdarzeń komunikacyjnych nie powinni
    jeżdzić. Dlatego jest między innymi.

    Shrek.

  • 45. Data: 2014-10-29 07:09:51
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > mnie ratownicy uczyli, że jak pieprzniesz głową o cokolwiek, to po
    > pogotowie. Ogólnie do większości zdarzeń komunikacyjnych nie powinni

    Ale popatrz na "kierunek". Okulisty tam po prostu nie ma.

  • 46. Data: 2014-10-29 14:13:00
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    witek napisał(a) :

    > Niech sie zapisze do ortopedy na wizytę za miesiąc.

    Do okulisty za 4. Tak jak u mnie.

    Zbyszek
    PGP key: 0x36A0E600

  • 47. Data: 2014-10-29 18:39:05
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-10-29 07:09, Robert Tomasik wrote:

    > Ale popatrz na "kierunek". Okulisty tam po prostu nie ma.

    Skoro nie ma innej procedury to ma zastosowanie ta:

    A pogotowie ma po to swojego koordynatora, żeby wiedział, gdzie zawieźć
    pacjenta wymagającego interwencji okulisty.

    Nie ma, że jak nie mają pomysłu co zrobić, to mają to w dupie i radź
    sobie sam.

    Shrek.

  • 48. Data: 2014-10-29 23:52:04
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:m2qp4p$odf$1@node2.news.atman.pl...

    > Do okulisty za 4. Tak jak u mnie.

    Jeśli powie,że ma coś w oku, to raczej nie będzie czekał kilku dni. Ale na
    SOR nic nie załatwi.