  • 1. Data: 2014-09-21 11:14:33
    Temat: rachunki prognozy
    Od: "Ajgul" <p...@k...uz>

    Jak to właściwie wygląda w świetle prawa? Wystawianie komuś "prognoz",
    często przeszacowanych prowadzi do tego, że prywatna firma obraca moimi
    pieniędzmi. Trzyma je sobie na koncie. Ale nie wypłaca odsetek bo nie ma nad
    tym kontroli i nie mogę ich wypłacić na rządanie. Czy nie powinni mieć
    uprawnień banku lub instytucji parabankowej?
    W całej Polsce pozmieniali liczniki na drogie, cyfrowe, a wciąż bawią się w
    te debilne prognozy, inkasentów i tony papieru zużywanego do ciągłych korekt
    i faktur korygujących.
    Dawniej można było zażyczyć sobie odczyty miesięczne, a teraz odmawiają.
    Te wszystkie "nadpłaty" to w skali roku dziesiątki milionów, którymi Tauron
    obraca bezkosztowo.

    A.

  • 2. Data: 2014-09-21 15:43:19
    Temat: Re: rachunki prognozy
    Od: fifak <f...@o...pl>

    W dniu 2014-09-21 11:14, Ajgul pisze:
> [...]
    > Dawniej można było zażyczyć sobie odczyty miesięczne, a teraz odmawiają.
    > Te wszystkie "nadpłaty" to w skali roku dziesiątki milionów, którymi

    w świetle prawa mówi o tym np prawo energetyczne

    licznik elektroniczny wcale nie jest taki super bo:
    -kosztuje 3 x taniej niż dawny mechaniczny
    -trzeba go wymieniać co 8 lat a nie co 15
    -50% odbiorców nie potrafi odczytać stanu licznika

    możesz przejść na rozliczanie 2 miesięczne nie ma problemu nie wiem kto
    ci powiedział że nie można

  • 3. Data: 2014-09-21 17:39:11
    Od: "Ajgul" <p...@k...uz>

    Użytkownik "fifak" <f...@o...pl> napisał w wiadomości

    > w świetle prawa mówi o tym np prawo energetyczne

    rzeczywiście mówi o tym, że jakaś spółka z oo może trzymać moją forsę i
    kasować mnie "na oko" tylko dlatego, że obraca energią? Bo to już nie jest
    państwowe.

    > licznik elektroniczny wcale nie jest taki super bo:
    > -kosztuje 3 x taniej niż dawny mechaniczny
    > -trzeba go wymieniać co 8 lat a nie co 15
    > -50% odbiorców nie potrafi odczytać stanu licznika

    a co powiesz na "drobne" błędy w ustawieniu zegara? 10 minut, 15... czasem
    20? Kto na tym zarabia w taryfach G?

    > możesz przejść na rozliczanie 2 miesięczne nie ma problemu nie wiem kto ci
    > powiedział że nie można

    Nie można, jeżeli chcę taryfę obniżoną i podpisałem umowę na 2 lata o czym
    nikt nie powiedział. Ale, wrócić do starej, nawet więcej płacić "nie da
    się".
    A.

  • 4. Data: 2014-09-21 18:05:05
    Od: fifak <f...@o...pl>

    > rzeczywiście mówi o tym, że jakaś spółka z oo może trzymać moją forsę i
    > kasować mnie "na oko" tylko dlatego, że obraca energią? Bo to już nie
    > jest państwowe.

    żale to tam na wiejską gdzie tworzą prawo skoro stworzyli to sie stosują
    do niego

    > a co powiesz na "drobne" błędy w ustawieniu zegara? 10 minut, 15...
    > czasem 20? Kto na tym zarabia w taryfach G?

    taki niestety był i jest sprzęt - zawodny, niedoskonały, nikt tego
    specjalnie nie robi
    co za problem popatrzeć sobie na zegar w liczniku i wg niego korzystać z
    energii
    licznik który ty masz kosztuje 120zł, licznik ze zdalnym odczytem i
    synchronizacją czasu kosztuje 600zł

    więc trzeba jeszcze poczekać na smart metering

    > Nie można, jeżeli chcę taryfę obniżoną i podpisałem umowę na 2 lata o
    > czym nikt nie powiedział. Ale, wrócić do starej, nawet więcej płacić
    > "nie da się".
    > A.

    a to kogo obwiniasz że nie doczytałeś?
    przecież ta firma robi tylko to co inne

    we wszystkich oddziałach tauron są już nowe systemy bilingowe które
    pozwalają na znacznie więcej niż jeszcze 2 lata temu, e-faktura,
    e-płatność, e-odczyt do wyboru do koloru i nie ma papierków jak piszesz,
    stan podajesz co 2 miesiące, wychodzi faktura za realne zużycie

  • 5. Data: 2014-09-21 21:18:50
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 21 września 2014 17:39:11 UTC+2 użytkownik Ajgul napisał:

    > a co powiesz na "drobne" błędy w ustawieniu zegara? 10 minut, 15... czasem
    > 20? Kto na tym zarabia w taryfach G?
    Kto?
    2 minut pźniej masz start w tańszej taryfe ale też 5 minut później się kończy
    Nie wiem jak tam tauron ale Energa ma rozliczenia rzeczywise i raz w miesiącu podaje
    wia net odczyt i mam od razu wygenerowana fakturę.

  • 6. Data: 2014-09-22 11:04:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 21 Sep 2014, Ajgul wrote:

    > Jak to właściwie wygląda w świetle prawa?
    > Wystawianie komuś "prognoz", często przeszacowanych
    > prowadzi do tego, że prywatna firma obraca moimi pieniędzmi.

    Tak samo, jak "płatność z dołu" i kredyt kupiecki.
    Wystawienie komuś faktury płatnej "z dołu" prowadzi do tego, że
    klient obraca pieniędzmi firmy :>
    Po prostu, są jakieś techniczne ograniczenia co do terminu
    płatności, obejmujące również koszt bieżących odczytów: u ktoregoś
    operatora gazu lub energii oglądąłem w cenniku wersje dla "prognoz"
    i droższą dla bieżących odczytów, tak po prostu.
    Jak któryś nie umożliwia... hm... no to nie umozliwia.

    > Trzyma je sobie na koncie. Ale nie wypłaca odsetek bo nie ma nad tym kontroli
    > i nie mogę ich wypłacić na rządanie. Czy nie powinni mieć uprawnień banku lub
    > instytucji parabankowej?

    Weź pod uwagę, że na koncie *depozytowym* można pobierać opłatę za
    fakt trzymania pieniędzy, jak sama nazwa wskazuje :)

    > W całej Polsce pozmieniali liczniki na drogie, cyfrowe

    Widocznie nie w całej Polsce jest już RESZTA infrastruktury.
    Włącznie z komputerologią w oddziałach.

    > Dawniej można było zażyczyć sobie odczyty miesięczne, a teraz odmawiają.
    > Te wszystkie "nadpłaty" to w skali roku dziesiątki milionów, którymi Tauron

    Tauron powiadasz?
    Przeprowadź się na Górny Śląsk.
    https://www.tauron-pe.pl/Dom/Obsluga-Klienta/odczyt-
    licznika/Strony/Odczyt-licznika-gorny-slask.aspx
    Tylko doczytaj uważnie "korzystajšcych z Telerachunku / eOdczytu",
    bo przyjdziesz z płaczem, że chciałeś taniej ;) (a raczej
    "nie chciałeś drożej"):
    http://www.tauron-pe.pl/Dom/Ceny-energii-i-taryfy/Te
    lerachunek/Strony/telerachunek-gorny-slask.aspx
    No i oczywiście jest pułapka z "produktem bezpiecznym" - będąc kiedyś
    w oddziale widziałem (hm... głównie słyszałem :>) klienta, który usiłował
    wykręcić się od zobowiązania płacenia "stałej ceny" (hint: energia
    staniała)

    > obraca bezkosztowo.

    Nie podejmuję się uruchomić konkurencyjnej działalności, więc wiele na to
    nie poradzę :(

    IMO, cały problem polega na ewentualnym UDOWODNIENIU, że prognozy są
    umyślnie zawyżane.
    Bo na 100% jakieś przypadki niedoszacowania istnieją, więc zarzut
    że "zawsze" upadnie.

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2014-09-22 11:18:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 21 Sep 2014, Ajgul wrote:

    > a co powiesz na "drobne" błędy w ustawieniu zegara? 10 minut, 15...

    Daaaawno temu (prawie na pewno zeszłe tysiąclecie) widziałem
    tekst wyśmiewający się ze szpencjalisty, twierdzącego, że
    20-minutowy błąd jest NIEMOŻLIWY, bo... tu podawał dopuszczalną
    tolerancję błędu. 0,01% konkretnie. A przecież raz na pół roku
    robią odczyt.

    Ale na lekcji "ile to jest 0,01% z 6 miesięcy" albo nie był,
    albo ją przespał.
    :P

    Do reszty już Ci skomentowali - z drugiej strony okresu też
    masz "przesunięcie".

    > Nie można, jeżeli chcę taryfę obniżoną i podpisałem umowę na 2 lata o czym
    > nikt nie powiedział. Ale, wrócić do starej, nawet więcej płacić "nie da się".

    No to pułapka... :(
    Ale to jest cecha WSZYSTKICH umów typu "my Ci zrobimy dobrze 2-letnią
    umową".

    pzdr, Gotfryd