  • 1. Data: 2014-09-21 09:36:23
    Temat: Odpowiedzialność za szkodę nieumyślną - stosunek pracy vs umowa o dzieło
    Od: g...@g...com

    Jaka jest odpowiedzialność za szkodę (z wyłączeniem szkody umyślnej)
    a) pracownika zatrudnionego na podstawie umowy o pracę
    b) tą samą szkodę powstałą przy wykonaniu umowy o dzieło/ umowy zlecenia?

    Mógłby mi ktoś przybliżyć pojęcie "rażące niedbalstwo" i pokrewne terminy, na ile
    jest to pojęcie pojemne i dające się wykorzystać przy wyjątkowo złej woli stron ?

    Pytam o w/w sprawy, gdyż dla pracodawcy mam przygotować program i wchodzą w grę oba
    w/w warianty. Jednocześnie chciałbym ograniczyć odpowiedzialność za szkody nieumyślne
    do wysokości wynagrodzenia za wykonana pracę. Wiele licencji programów dostępnych na
    rynku (od micorsoftu poczynając, poprzez programy fakturujące do dużych systemów
    księgowych) wyłącza w ogóle jakąkolwiek odpowiedzialność za szkody z wyłączeniem winy
    umyślnej, sądzę jednak że jest to zbyt daleko posunięte asekuranctwo.
    M.

  • 2. Data: 2014-09-21 09:45:19
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-09-21 09:36, g...@g...com pisze:
    > Jaka jest odpowiedzialność za szkodę (z wyłączeniem szkody umyślnej)
    > a) pracownika zatrudnionego na podstawie umowy o pracę

    Do trzykrotności pensji.

    > b) tą samą szkodę powstałą przy wykonaniu umowy o dzieło/ umowy zlecenia?

    Bez ograniczeń.

    > Mógłby mi ktoś przybliżyć pojęcie "rażące niedbalstwo" i pokrewne terminy, na ile
    jest to pojęcie pojemne i dające się wykorzystać przy wyjątkowo złej woli stron ?

    Jak to czytałem w jednym z komentarzy, rażące niedbalstwo to "zachowanie
    poniżej tego, czego oczekiwalibyśmy nawet od osoby najbardziej
    roztargnionej" ;)

> [...]
    umyślnej, sądzę jednak że jest to zbyt daleko posunięte asekuranctwo.

    Jak sobie ograniczysz, tak będzie, jednakże na Twoim miejscu pomyślałbym
    nad ubezpieczeniem OC, zwłaszcza obejmującym czyste straty finansowe.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2014-09-21 12:19:17
    Od: HIKI <h...@g...pl>

    W dniu 21.09.2014 09:45, Liwiusz pisze:

    > Jak sobie ograniczysz, tak będzie, jednakże na Twoim miejscu pomyślałbym
    > nad ubezpieczeniem OC, zwłaszcza obejmującym czyste straty finansowe.

    A ubezpiecznie deliktowe?

    --

    Fug the Sigstem!

  • 4. Data: 2014-09-21 13:06:48
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-09-21 12:19, HIKI pisze:

    > A ubezpiecznie deliktowe?

    ??Jakie deliktowe?? Kontraktowe, jeśli już.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2014-09-22 10:39:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 21 Sep 2014, g...@g...com wrote:

> [...]
    > w ogóle jakąkolwiek odpowiedzialność za szkody z wyłączeniem winy umyślnej,
    > sądzę jednak że jest to zbyt daleko posunięte asekuranctwo.

    Raczej nie - weź pod uwagę co się stanie, jak skarbówka nałoży karę
    wynikłą z błędnego zaksięgowania, które powstało w tej sposób, że
    bez świadomości wprowadzającego program coś-tam-zrobił.

    pzdr, Gotfryd