  • 1. Data: 2004-01-04 20:58:58
    Temat: pytanie ..
    Od: "RW" <k...@i...pl>

    Czy przy dziedziczeniu testamentowym (zmarly ojciec przekazal testamentem
    spadek jednej ze swych dwoch corek) dzieci jego drugiej (niezyjacej) corki
    moga liczyc na zachowek?

  • 2. Data: 2004-01-04 21:19:49
    Temat: Re: pytanie ..
    Od: <l...@p...fm>

    > Czy przy dziedziczeniu testamentowym (zmarly ojciec przekazal testamentem
    > spadek jednej ze swych dwoch corek) dzieci jego drugiej (niezyjacej) corki
    > moga liczyc na zachowek?

    Moga.

    Dan

  • 3. Data: 2004-01-05 09:35:29
    Od: "RW" <k...@i...pl>

    <l...@p...fm>
    > Moga.

    A gdzie o tym jest? Slyszalem, ze gdy spadek jest przekazywany testamentem w
    ramach rodziny(ojciec na corke) i gdy testament jest wazny to dzieci nie
    zyjacej corki nie moga sie starac o to. W jakich przypadkach dzieci tej
    niezyjacej corki nie moga sie starac o zachowek ? Co zrobic, aby go nie
    dostaly?

  • 4. Data: 2004-01-05 09:54:05
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    Użytkownik "RW" <k...@i...pl> napisał w
    wiadomości news:btbauk$dkr$1@shodan.interia.pl

    > A gdzie o tym jest? (...)
    > [.............]

    Na "Google" jest. Po prostu musisz się zmusić do
    wysiłku intelektualego i wpisać w wyszukiwarkę
    słowo "zachowek".

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    Zamach na dyktatora mody potępią wszystkie żurnale.

  • 5. Data: 2004-01-05 17:13:07
    Od: "RW" <k...@i...pl>

    "Andrzej_K."
    > Na "Google" jest. Po prostu musisz się zmusić do
    > wysiłku intelektualego i wpisać w wyszukiwarkę
    > słowo "zachowek".

    No nie zartuj. Jeszcze nie widzialem rozprawy, gdzie zamiast kodeksu
    cywilnego przytaczano by teksty z google. Chodzilo mi o konkretny artykul
    KC.

    Jak sobie przegladam Google to znajduje np. cos takiego:
    ":Zachowek jest to uprawnienie do żądania określonego świadczenia
    pieniężnego *od spadkobierców* . Ma on na celu ochronę interesów najbliższej
    rodziny spadkodawcy w sytuacji, jeśliby spadkodawca powołał do całości
    spadku osobę nie należącą do tej rodziny. "

    No wlasnie, ale ktory artykul kodeksu cywilnego mowi, ze prawo zadania
    zachowku przysluguje tylko wtedy gdy spadkobierca NIE NALEZY DO RODZINY?

    I jeszcze drobnostka:
    Z sali rozpraw (sprawa spadkowa) chce usunac osobe towarzyszaca uczestnikowi
    sprawy spadkowej.
    Ta osoba nie dostaje wezwan a jednak przychodzi na rozprawy. Sprawa dotyczy
    majatku mojej rodziny i nie mam ochoty, aby obce osoby sie temu
    przysluchiwaly.Czy wystarczy do usuniecia jej, ze powolam sie na art 153KPC
    § 2 w odniesieniu do Art. 152?

  • 6. Data: 2004-01-05 19:08:16
    Od: kam <k...@p...onet.plX>

    RW wrote:
    > No wlasnie, ale ktory artykul kodeksu cywilnego mowi, ze prawo zadania
    > zachowku przysluguje tylko wtedy gdy spadkobierca NIE NALEZY DO RODZINY?

    Żaden?

> [...]
    > majatku mojej rodziny i nie mam ochoty, aby obce osoby sie temu
    > przysluchiwaly.Czy wystarczy do usuniecia jej, ze powolam sie na art 153KPC

    O ile są spełnione przesłanki, to powołać się możesz, ale to decyzja sądu.

    KG