  • 1. Data: 2005-09-06 10:59:18
    Temat: pulapki w umowach kredytowych
    Od: "Jacek" <j...@v...pl>

    Czesc,

    czego nalezy sie wystrzegac (jakich zapisow) w umowach kredytowych? Czy
    banki wpisuja tam np. mozliwosc zadania wczesniejszej (lub natychmiastowej)
    splaty kredytu? Czy nie naduzywa sie weksla? Na co jeszcze trzeba zwrocic
    uwage?

    Jacek

  • 2. Data: 2005-09-06 11:23:23
    Temat: Re: pulapki w umowach kredytowych
    Od: scream <n...@p...pl>

    Jacek napisał(a):
> [...]
    > splaty kredytu? Czy nie naduzywa sie weksla? Na co jeszcze trzeba zwrocic

    Poproś o umowę wcześniej i idź z nią do prawnika.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 3. Data: 2005-09-06 12:40:50
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    scream napisał(a):

    > Poproś o umowę wcześniej i idź z nią do prawnika.

    Czasami warto przeczytać umowę ... ze zrozumieniem ;) Powinno
    wystarczyć . (przeczytać umowę - to również zapoznać się z
    załącznikami, regulaminami etc etc ...)

    --
    |______ Stasio Podróżnik
    o/________\o PMS: 525tds E34 PRRC: Jackson [RIP] + AT 71 Magnum

  • 4. Data: 2005-09-06 19:50:59
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Jacek" <j...@v...pl> napisał w wiadomości

    W bankach raczej sporadycznie spotyka się jakieś pułapki. Takie
    zagrywki mają bardzo krótkie nóżki. Bardzo szybko sprawa dostaje się
    do prasy i bank ma poważne kłopoty. Podobnie jest z większymi firmami
    udzielającymi pożyczek. Gdyby taki PROVIDENT czy inna podobna
    instytucja wywinęła taki numer, to zaraz by podchwyciła to prasa,
    klienci by odeszli i został by im zwinąć żagle.

    Jedyny wyjątek od tej zasady w ostatnim okresie, to numer, jaki swoim
    klientom wywiną INVEST-BANK, dopuszczając pod koniec kariery banku
    STAROPOLSKIEGO do przyjmowania lokat tego ostatniego w lokalach
    INVEST. podobno były jakieś tam malutkie tabliczki, tym nie mniej
    większość osób, które numer ten pamiętają z dala omija INVEST-BANK -
    który był kiedyś dość prężnie rozwijającym się bankiem.

    Różne dziwne kuczki stosują z reguły firmy, które nie są bankami.
    Wszelkim maści trusty kapitałowe, czy inne zbliżone do piramidek
    systemy. ale tamta działalność jest z zasady oparta na oszustwie, tak
    więc nie ma się czemu dziwić.

    Wracając do banków, to zawierane w umowach klauzule są mniej więcej
    znormalizowane. W sumie treść umowy jednego banku nie odbiega od
    treści podobnej umowy z innym. Różnice bywają w stawkach, kwotach.
    Czasem jakiś szczegółach. Generalnie każdy bank stara się maksymalnie
    zabezpieczyć na wypadek kłopotów z odzyskaniem należności. Przy czym
    czasem przesadzają moim zdaniem.

    Na przykład moim zdaniem zupełnie niezrozumiałą dla mnie praktyka jest
    dublowanie przy zakupie samochodu na raty instytucji przewłaszczenia z
    zastawem bankowy. W konsekwencji dochodzi do paradoksu, iż bank
    zastawia sam swój własny samochód na swoją rzecz. Konsekwencją tego są
    jedynie koszty ponoszone przez klienta, który na początku musi
    zapłacić za zastaw, a potem za odkręcenie tego wszystkiego. Bo
    bezpieczeństwa banku w żaden sposób się tutaj nie podnosi. i tak
    legalnie samochodu sprzedać kredytobiorca nie może, a jak go zechce
    sprzedać nielegalnie, to akurat zastaw sądowy będzie ostatnią rzeczą,
    która mu to utrudni.

    Trochę dziwnych kruczków znajdziesz na grupie pl.biznes.banki. Wpisz w
    wyszukiwarkę BPH. To bank, którym są takie paradoksy, ze jest opłata
    za korzystanie z karty, jak korzystasz, ale również za niekorzystnie z
    niej, jak nie korzystasz. Zresztą znajdziesz tam tego więcej i nie
    będę się powielał.

    Ale w sumie z wszystkich tych kruczków można wyjść albo przy pomocy
    google żądając odpowiednie pytanie o dany bank, albo nawet poprzez
    analizę przedstawianej do podpisu umowy i regulaminu. Przy czym
    polecam zasadę, że jak przy czytaniu zaczynamy się gubić, to z daleka
    należy taką instytucję finansową omijać. Te umowy powinny być jasne i
    czytelne.