  • 1. Data: 2005-09-06 10:32:42
    Temat: Proszę o kilka krótkich i szybkich rad
    Od: "Sebastian Tatol" <s...@d...pl>

    Witam,

    Chciałbym zająć się przeterminowanymi należnościami w swojej firmie, a nie
    mam zupełnie doświadczenia...
    Konkretny przypadek wygląda tak:
    1. Klient (firma) ma zaległości od ponad roku wynikające z dwóch faktur - do
    tej pory jedna zapłacona częściowo, druga wcale. Suma należności
    podstawowych <5000 zł.
    2. Zostało wysłane wezwanie do zapłaty - klient je olał.

    Chcę go pozwać i wyegzekwować niezapłacone należności wraz z odsetkami
    (tutaj mam pytanie czy mogę wnosić o zapłatę odsetek tylko od kwoty jeszcze
    nie zapłaconej czy też mogę wnosić o odsetki od kwot zapłaconych ale
    zapłaconych po terminie?) oraz wszelkiego rodzaju kosztami sądowymi i
    procesowymi (tu pytanie jak to sformułować we wniosku, żeby potem nie było
    że nie wnosiłem to nie dostałem).
    Klient prowadzi DG 400 km ode mnie - nie wykluczone, że będę musiał dojechać
    na jakąś sprawę - jeśli tak, to w jaki sposób mogę ubiegać się o zwrot
    kosztów i do jakiej wysokości (podróż samochodem).

    I jeszcze jedno - klient zmienił nazwę firmy i adres - z tego co wiem nic
    poza tym - jaki to może miec wpływ na sprawę - kogo powinienem pozwać
    starego czy nowego?

    Bardzo proszę o odpowiedzi - będę bardzo wdzięczny również za linki lub (za
    to to już będę bardzo wdzięczny:)) gotowe wzory wniosków (niby wniosek
    wygląda prosto, ale jak ktoś nigdy nie widział poprawnie wypełnionego to to
    ma wszędzie wątpliowsci...).

    Pozdrawiam

    Sebastian Tatol

  • 2. Data: 2005-09-06 11:18:39
    Temat: Re: Proszę o kilka krótkich i szybkich rad
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Sebastian Tatol napisał(a):

> [...]
    > nie zapłaconej czy też mogę wnosić o odsetki od kwot zapłaconych ale
    > zapłaconych po terminie?) oraz wszelkiego rodzaju kosztami sądowymi i

    Możesz żądać odsetek od kwoty zapłaconej po terminie.

    Nowego.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2005-09-06 21:36:46
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:dfjtri$klr$2@news.onet.pl...

    > Możesz żądać odsetek od kwoty zapłaconej po terminie.

    Chyba, że dłużnik dostał na powyższą kwotę zapłaty - art. 466 kc

    > Nowego.

    To zależy, czy to osoba prawna, czy fizyczna. Jeśli dłużnikiem jest
    osoba prawna (sp. z oo., akcyjna), to pozywasz starą firmę. Jeśli nie,
    to pozywasz po prostu dłużnika z imienia i nazwiska jako osobę kiedyś
    prowadzącą taką to a taką działalność. Nieistotne chwilowo, jaką
    działalność teraz posiada i czy w ogóle jakąś posiada.

  • 4. Data: 2005-09-07 06:22:18
    Od: "Lookasik" <l...@o...pl>

    skladasz pozew na formularzy , piszesz w nim co i jak bylo, dolacasz fakture
    i wezwanie do zaplaty a po paru tygodniach masz nakaz zaplaty... jesli sie
    uprawomocni to masz szczescie , dostajesz klauzulke i idziesz z tym do
    komornika a jak pozwany wniesie sprzeciw/zarzuty to niestety zaczyna sie
    postepowanie zwykle (rozprawa) i bedzesz zmuszony sie stawic lub Twoj
    pelnomocnik na rozprawie

    pozdrawiam
    Łukasz