  • 1. Data: 2009-12-13 15:33:01
    Temat: publikacja zdjęcia na którym jest fragment danej osoby
    Od: "Sebastian Valmont" <n...@n...lubie.spamu.pl>

    Witam,
    Zastanawia mnie jak prawo reguluję taką kwestię i jestem ciekaw odpowiedzi.

    Opis sytuacji:
    Jedzie osoba X autobusem bądź innym środkiem komunikacji miejskiem i robi
    zdjęcie komórką Pani Y, która jest osobą przypadkową i obcą. Zdjęcie zostaje
    opublikowane w Internecie, ale tak, że nie da się ustalić co to za osoba w
    żaden logiczny sposób.

    I teraz moje pytanie:
    Czy jest legalne jeżeli:
    1. opublikowane zdjęcie osoby zostanie zamazane tak, że będzie widoczna
    tylko sylwetka, ale nikt nie będzie w stanie ustalić co to za osoba?
    2. zostanie opublikowany tylko zdjęcie na którym jest fragment tej osoby np.
    ładny sweter i ramie, gdzie tym bardziej nie da się nikogo zweryfikować?
    3. czy osobie robiącej takie zdjęcie grożą jakieś konsekwncje prawne?
    pomijam czyny fizyczne i groźby że strony osoby fotografowanej, ale prawnie?

    Oczywiście wszystkie przypadki _NIE_ wiążą się z publikacją o chrakterze
    erotycznym, prześmiewczym czy żeby kogoś obrażać.

    Dziękuję za odpowiedzi

  • 2. Data: 2009-12-13 15:34:56
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Sebastian Valmont wrote:
> [...]
    > 1. opublikowane zdjecie osoby zostanie zamazane tak, ?e bedzie widoczna
    > tylko sylwetka, ale nikt nie bedzie w stanie ustaliae co to za osoba?
    > 2. zostanie opublikowany tylko zdjecie na którym jest fragment tej osoby np.
    > ?adny sweter i ramie, gdzie tym bardziej nie da sie nikogo zweryfikowaae?
    > 3. czy osobie robi?cej takie zdjecie gro?? jakie? konsekwncje prawne?
    > pomijam czyny fizyczne i gro 1/4 by ?e strony osoby fotografowanej, ale prawnie?
    >
    > Oczywi?cie wszystkie przypadki _NIE_ wi??? sie z publikacj? o chrakterze
    > erotycznym, prze?miewczym czy ?eby kogo? obra?aae.

    jak sie nie da ustalic co to za osoba to całe filozofowanie nie ma
    żadnego sensu.

  • 3. Data: 2009-12-13 17:17:12
    Od: "andreas" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Sebastian Valmont" <n...@n...lubie.spamu.pl> napisał w
    wiadomości news:hg323t$9v4$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    > Czy jest legalne jeżeli:
    > 1. opublikowane zdjęcie osoby zostanie zamazane tak, że będzie widoczna tylko
    > sylwetka, ale nikt nie będzie w stanie ustalić co to za osoba?
    Tak.

> [...]

    > czyny fizyczne i groźby że strony osoby fotografowanej, ale prawnie?
    Nie.

    --
    andreas