  • 1. Data: 2009-12-13 12:28:13
    Temat: Pokazanie publicznie wyciągniętego palca (fucka)
    Od: mauser50 <m...@p...onet.pl>

    Witam

    Mam pytanie czy wyciągnięcie ręki i pokazanie palca (tzw. fucka) na
    ulicy w miejscu publicznym i demonstrowanie tego gestu poprzez obrót
    wokół własnej osi można zakwalifikować jako wybryk nieobyczajny
    (chuligański) z art. 140 Kodeksu Wykroczeń, czy też czyn art. 51 KW.
    Jakie są opinie na ten temat czy ktoś z grupowiczów posiada np.
    orzeczenia w podobnych sprawach.

    Z góry dziękuję za odpowiedź.

  • 2. Data: 2009-12-13 12:47:37
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    > Mam pytanie czy wyciągnięcie ręki i pokazanie palca (tzw. fucka) na ulicy
    > w miejscu publicznym i demonstrowanie tego gestu poprzez obrót wokół
    > własnej osi można zakwalifikować jako wybryk nieobyczajny

    IMHO 51 kw, raczej nie, ostatecznie w jakiejś bardzo skrajnej sytuacji,
    powiedzmy będzie przez godzinę biegał po miejscu publicznym, zatrzymywał
    ludzi i pokazywał... Co do 140 kw, to nie wiem.
    A tak w ogóle, pokazanie tego gesto konkretnej osobie może być
    zakwalifikowane jako przestępostwo zniewagi z kk.

  • 3. Data: 2009-12-13 13:40:36
    Od: Maciek <f...@e...one.nospam.pl>

    mauser50 napisał(a) w <hg2m6l$dkl$1@srv.cyf-kr.edu.pl> :

> [...]
    > (chuligański) z art. 140 Kodeksu Wykroczeń, czy też czyn art. 51 KW.
    > Jakie są opinie na ten temat czy ktoś z grupowiczów posiada np.
    Jako jedyny zarzut? Czy jeden z całej gamy zarzutów w jednej sprawie? ;)

    --
    Maciek
    I spend my time wasting yours.

  • 4. Data: 2009-12-13 17:35:36
    Od: mauser50 <m...@p...onet.pl>

    Maciek pisze:

    > Jako jedyny zarzut? Czy jeden z całej gamy zarzutów w jednej sprawie? ;)

    Jako jedyny zarzut w tej sprawie.

  • 5. Data: 2009-12-14 07:12:46
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Sun, 13 Dec 2009 13:28:13 +0100, mauser50 napisał(a):

> [...]
    > (chuligański) z art. 140 Kodeksu Wykroczeń, czy też czyn art. 51 KW.
    > Jakie są opinie na ten temat czy ktoś z grupowiczów posiada np.

    litości !!!!!

    dojdzie do tego, że ustawowo trzeba będzie skatalogować wszelkie gesty, aby
    można było potem sądzić się przed sądem o zniewagę itp.
    a potem przesłuchania w sądzie świadków, czy wysunął jeden palec czy może
    dwa, a może ten drugi tylko trochę, w zwiazku z tym gest nie jest obraźliwy

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    grupy.3mam.net 'Kontakt' dla e-poczty
    http://foto.3mam.net/album2/Lowicz/index7.php