  • 1. Data: 2008-10-09 21:02:04
    Temat: przywrócenie terminu
    Od: "GLS-AUTO" <p...@g...pl>

    Witam grupowiczów,
    Co zrobić w przypadku, kiedy Sąd Grodzki odrzuca wniosek o przywrócenie
    terminu złożenia sprzeciwu do nakazu zapłaty (wyrok zaoczny) powołując się
    na nieistniejący fakt. Nie wchodząc w szczegóły - wyrok wydany powiedzmy 10
    sierpnia, wysłany na nieaktualny adres, następuje zwrot do sądu. Pozwany
    dowiaduje się o wyroku od osób trzecich, odbiera wyrok (z koperty) w
    sekretariacie sądu, oczywiście po terminie okrelsonym w k.p.c. Składa
    wniosek o przywrócenie terminu powołując się na fakt, że sam pozew jak i
    wszystkie pisma przedprocesowe były przez powoda wysyłane na nieaktualny
    adres. Wniosek złożony równo 7 dni od daty odebrania wyroku. W odpowiedzi
    sąd odrzuca wniosek, a tym samym i sprzeciw do wyroku zaocznego, pisząc że
    wyrok został doręczony pozwanemu na kilaknascie dni zanim ten faktycznie sie
    o nim dowiedział. Z tego co wiem, nie przysługuje zażalenie na decyzje o
    ewentualnym przywróceniu (bądź nie) terminu procesowego. Czy to oznacza, że
    sędzia może wniosek odrzucić wpisując w uzasadnieniu dowolną bzdurę, bo nie
    ma trybu odwoławczego? Czy to nie kłoci się z dwuinstancyjnością
    postepowania? Bedę wdzięczny za propozycje rozwiązania problemu.
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2008-10-11 07:02:52
    Temat: Re: przywrócenie terminu
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    GLS-AUTO pisze:

> [...]
    > o nim dowiedział. Z tego co wiem, nie przysługuje zażalenie na decyzje o
    > ewentualnym przywróceniu (bądź nie) terminu procesowego.

    Zażalenie w przedmiocie przywrócenie terminu rzeczywiście nie
    przysługuje. Ale przysługuje zażalenie na odrzucenie sprzeciwu i tam, w
    razie zgłoszenia zarzutu, może być weryfikowana decyzja w przedmiocie
    przywrócenia terminu.
    reasumując, trzeba się odwołać od odrzucenia sprzeciwu i argumentować że
    sąd bezzasadnie odmówił przywrócenia terminu.

    --
    @2008 Johnson
    Im bardziej chore państwo, tym więcej w nim praw.

  • 3. Data: 2008-10-11 18:11:34
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Johnson pisze:
> [...]
    > reasumując, trzeba się odwołać od odrzucenia sprzeciwu i argumentować że
    > sąd bezzasadnie odmówił przywrócenia terminu.

    a jest co przywracać?

    KG

  • 4. Data: 2008-10-11 19:29:53
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    kam pisze:

    > a jest co przywracać?

    Skoro odrzucił sprzeciw, jak rozumiem na skutek przekroczenia terminu,
    to chyba jest.