  • 1. Data: 2003-10-08 14:02:18
    Temat: przywrócenie terminu
    Od: "Majka" <m...@w...pl>

    Jakie są szanse przywrócenia terminu do wniesienia powództwa na zasadach
    słusznośći w przypadku szkody medycznej (pozostawienie ciała obcego w
    organizmie)
    ps. - Zdarzenie wyrządzajace szkodę mastapiło 20 lat temu
    - Termin do złozenia pozwu upłynął 10 lat temu,
    ale pacjnetka dowiedziałą się się o szkodzie dopiero w 2001 r.

    --
    Kasia F

  • 2. Data: 2003-10-09 18:07:03
    Temat: Re: przywrócenie terminu
    Od: Dredd<...@...pl>

> [...]
    > - Termin do złozenia pozwu upłynął 10 lat temu,
    > ale pacjnetka dowiedziałą się się o szkodzie dopiero w 2001 r.

    Upływ terminu przedawnienia nie stanowi przeszkody w złożeniu pozwu
    gdyz fakt ten sąd uwzględnia tylko na zarzut drugiej strony. Poza tym
    o ile mnie pamięć nie myli terminy przedawnienia jako terminy
    materialne a nie proceduralne nie podlegają przywracaniu

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 3. Data: 2003-10-12 12:47:31
    Od: Dredd<...@...pl>

    Dodam jeszcze że w razie podniesienia zarzutu przedawnienia przez
    drugą stronę po wniesieniu pozwu, można próbować się przed tym
    zarzutem bronić powołaniem się na sprzeczność tego zarzutu z
    zasadami współżycia społecznego - ale czy są szansę powodzenia to
    już zależy od okoliczności sprawy

    -> http://usenet.pomocprawna.info