  • 1. Data: 2003-10-08 12:50:03
    Temat: Umowa slowna a pieniadze
    Od: "Ano_nim" <a...@N...gazeta.pl>

    Witam,

    Prosze o rade i pomoc,

    W ubieglym roku zostalem przedstawicielem pewnej firmy ubezpieczeniowej na
    pewien region. Zakres prac obejmowal: prowadzenie biura, nadzor nad grupa
    agentow ubezpieczeniowych, obsluga i przelewy zebranych skladek... Umowa
    agencyjna zostala z mojej strony podpisana i odeslana do centrali, aby
    podisala ja druga strona.

    W tym czasie odebralem formularze umow ubezpieczeniowych, tabele wskaznikow,
    i inne pomoce sluzbowe. Rozpoczelem dzialalnosc, jednak bez oficjalnej umowy
    (caly czas byla podpisywana).

    Tak stan rzeczy trwal blisko dwa miesiace. Po tym czasie w firmie
    ubezpieczeniowej zmienil sie dyrektor. Nowy "podpisywal umowe" kolejne
    miesiace. Zaniepokojony wyslalem do firmy podanie o wyplate naleznych mi
    odsetek od podpisanych umow. Nowy dyrektor odpisal mi, ze nie ma podstawy
    prawnej do wyplacenia mi pieniedzy - umowa nie zostala obustronnie podpisana.

    Mam pytanie - czy mam jakies szanse w sadzie, chcialby zadac wyplaty naleznej
    prowizji oraz odesetek za zwloke. Jak sie ma do tej sytuacji umowa ustna? Jak
    slyszalem, taka forma umowy jest rowniez wiazaca, a de facto przez te cztery
    miesiace dzialalem w dobrej wierze i na slowo.

    Na co mialbym sie powolywac i co robic aby odzyskac moje pieniadze?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-10-11 21:58:45
    Temat: Re: Umowa slowna a pieniadze
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 8 Oct 2003, Ano_nim wrote:

    >+ Witam,
    >+
    >+ Prosze o rade i pomoc,

    Z mojej strony wykluczone ;)
    Ale podywaguję sobie :)

    [...]
    >+ W tym czasie odebralem formularze umow ubezpieczeniowych, tabele wskaznikow,
    >+ i inne pomoce sluzbowe. Rozpoczelem dzialalnosc, jednak bez oficjalnej umowy
    >+ (caly czas byla podpisywana).

    Czy masz jakiekolwiek pisma, z których wynika że coś robiłeś ?
    Pokwitowania, kopie twoich "papierów"...
    [...]
    >+ Jak sie ma do tej sytuacji umowa ustna? Jak
    >+ slyszalem, taka forma umowy jest rowniez wiazaca,

    ...ale "przenosząca dwa tysiące zł powinna być stwierdzona
    pismem". Grupowicze podawali interpretację że to nie musi
    być sama umowa, ale *jakikolwiek* "papier" - bo sam dowód ze
    świadków nie przejdzie...

    pozdrowienia, Gotfryd