  • 1. Data: 2002-03-20 21:34:41
    Temat: przyjęcie regulaminu
    Od: Metaxa aka Cytrynek <m...@s...pl>

    Witajcie,

    postanowiłem zwrócić się do Was z prośbą o pomoc. Moja koleżanka w
    pracy skorzystała z usług pewnej firmy wysyłkowej w zakresie zakupu w
    częściach (sami wiećie: segregator, wkladki) encyklopedi o
    zwierzętach. Otrzymała pierwszą część za 9,99PLN, które sumiennie
    uiściła. Jednak w ciągu kilku następnych tygodni otrzymała kolejne
    trzy przesyłki z kolejnymi częsciami encyklopedi, jednak każda w cenie
    powyżej 30PLN. Dodam, iż przesyłki te były kierowane do niej listami
    zwykłymi (ale to akurat było zawarte w regulaminie, co IMHO jest
    dziwne). Koleżanka zadzwoniła do tej firmy, gdzie uzyskała nast.
    informacje:

    1. musi uiścić opłatę za wszytkie części a firma nie przyjmie zwrotu,
    2. wysyłajac opłatę za pierwszą przesyłkę wyraziła zgodę na
    przesyłanie jej dalszych przesylek oraz zaakceptowała regulamin
    promocji.
    3. pod koniec rozmowy dowiedziała się, że ma uważać co mówi bo rozmowa
    jest nagrywana.

    Stąd moje dwa pytania:

    1. czy jakakolwiek czynność, w tym wypadku zapłata, może być
    traktowana jako oświadczenie woli, co do przyjęcia regulaminu (patrz
    punkt 2.)
    2. czy moja koleżanka nie powinna być wcześniej uprzedzona o fakcie
    nagrywania rozmowy i czy nagranie takie nie powinno odbywac się za jej
    zgodą?

    Serdecznie pozdrawiam,

    --
    ()".'.() metaxa
    ( (T)) metaxa(at)supermaczo.pl

  • 2. Data: 2002-03-20 22:53:03
    Temat: Re: przyjęcie regulaminu
    Od: "Raku" <r...@p...krakow.sdi.tpnet.pl>

> [...]
    > 2. czy moja koleżanka nie powinna być wcześniej uprzedzona o fakcie
    > nagrywania rozmowy i czy nagranie takie nie powinno odbywac się za jej

    czy coś podpisywała ????

    Sama zapłata za 1 część czegokolwiek nie stanowi żadnych podstaw do zawarcia
    jakichkolwiek umów
    Jeżeli nic nie podpisywała, nie wysyłała zamówienia (faks też się nie
    liczy - tylko oryginał) to nic jej nie mogą zrobić.

    Jeżeli to jest sprzedaż wysyłkowa ma dodatkowo prawo do 2 tygodni zwrócić
    towar.

    --

    ########################
    Raku

  • 3. Data: 2002-03-21 11:13:00
    Od: "Kipers" <x...@x...xxx>

    Witam,

    Otoz moje zdanie jest takie: jezeli regulamin przewiduje zgode na
    dostarczanie kolejnych czesci encyklopedii i jednoczesnie nie gwarantowal
    ceny 9,99 zl na wszystkie czesci albo przewidywal cene wyzsza to zaplata za
    pierwsza czesc bedzie niczym innym jak umowa adhezyjna. Tak wiec
    sobowiazanie zostalo zaciagniete.

    Natomiast co do nagrywania rozmow, to przyznaje racje - powinna zostac
    przynajmniej uprzedzona na poczatku rozmowy.

    z powazaniem,

    Kipers

  • 4. Data: 2002-03-21 18:06:08
    Od: "Raku" <r...@p...krakow.sdi.tpnet.pl>

> [...]
    za
    > pierwsza czesc bedzie niczym innym jak umowa adhezyjna. Tak wiec

    w sądzie ważna jest potwierdzenie zawarcia umowy - oczywiście są umowy
    ustne, ale .....
    zawsze można się bronić w sądzie - proszę mi pokazać podpisana przeze mnie
    umowę ?? oraz co najważniejsze - podpisany dokument mojego zobowiązania
    wobec firmy ścigającej mnie.

    W firmie gdzie pracuje ostatnio (jak też w wielu innych firmach) jest
    problem ze ściąganiem należności od kontrahentów - nikt nie chce się zająć
    (firmy windykacyjne) należnościami, gdy w przypadku faktur brak jest podpisu
    kontrahenta na fakturze !!! okazuje się to świetną linią obrony przed
    sądem - brak mojego podpisu - czyli ja nie zawierałem żadnego zobowiązania -
    firma wystawiła fakturę bez mojej akceptacji.

    Myślę, że w tym przypadku można zastosować podobną linię obrony

    --

    ########################
    Raku

  • 5. Data: 2002-03-24 21:13:27
    Od: j...@p...onet.pl (Jarek)

    <:>
    <:>> Stąd moje dwa pytania:
    <:>>
[...]
    <:>> nagrywania rozmowy i czy nagranie takie nie powinno odbywać się za jej
    <:>> zgodą?
    <:>>
    <:>
    <:>czy coś podpisywała ????
    <:>
[...]
    <:>--
    <:>
    <:>########################
    <:> Raku
    <:> r...@n...futuro.pl
    <:> r...@k...net.pl
    <:>
    <:>

    Wbrew temu co piszesz złożenie oświadczenia woli to nie tylko "podpis".
    Oświadczenie woli może być wyrażone przez każde zachowanie, które ujawnia jej
    wolę w sposób dostateczny (art. 60 kc) - więc zapłata i odbiór pierwszej części
    prenumeraty może oznaczać zawarcie umowy, pewnie tak było napisane w
    regulaminie.
    JJ

    --

    Określ Swoje potrzeby - my znajdziemy ofertę za Ciebie!
    [ http://oferty.onet.pl ]