  • 1. Data: 2002-03-20 19:13:38
    Temat: umowa o dzielo...
    Od: "Monday" <m...@p...fm>

    Witam grupowiczow. W zwiazku z moja przyszloa praca mam pytanie o to na
    jakie czynnosci, zawody mozna zawrzec umowe o dzielo. Chodzi mi o jakies
    akty prawne, ktore w sposob wiazacy okreslaja te czynnosci

    Dziekuje
    Pozdr

    Monday

  • 2. Data: 2002-03-20 19:51:10
    Temat: Re: umowa o dzielo...
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Wed, 20 Mar 2002, Monday wrote:

    > Witam grupowiczow. W zwiazku z moja przyszloa praca mam pytanie o to na
    > jakie czynnosci, zawody mozna zawrzec umowe o dzielo. Chodzi mi o jakies
    > akty prawne, ktore w sposob wiazacy okreslaja te czynnosci

    Nie ma takowych. Doktryna przyjmuje że dziełem jest indywidualna i własna
    działalność człowieka która pozostawia ślad materialny w postaci wykonania
    określonego przedmiotu lub zmiany określonego stanu rzeczy materialnych
    (np. remont mieszkania). Dziełem nie są działania mające na celu powstanie
    wytworu intelektu, nieutrwalonego w przedmiocie materialnym - np.
    korepetycje, wygłoszenie wykładu, wystawienie sztuki, przygotowanie
    koncertu (patrz OSN 1980/131, 1981/80, gdzie takie działania zostały
    uznane za usługi podobne do zlecenia).

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)