  • 1. Data: 2002-03-20 20:34:48
    Temat: komornik
    Od: "Frost" <f...@l...one.pl>

    Witam!

    Jest sobie P.Kowalski, ktoremu pan komornik siedzi na d...
    za jakies tam zaleglosci skarbowe.
    Kowalski ma samochód ciężarowy, którego jest tylko jednym z trzech
    współwłaścicieli.

    J teraz pytanie:

    Czy jest taka możliwość, że pozostali dwaj współwłaściciele tegoż samochodu
    ciężarowego mogą w jakiś sposób ucierpieć przez zadłużenia Pana
    Kowalskiego???
    Czy komornik może "zablokować" pojazd???

    Proszę odpiszcie, jak to wygląda od strony prawnej??

  • 2. Data: 2002-03-20 20:40:56
    Temat: Re: komornik
    Od: Goomich <g...@w...pl>

    "Frost" <f...@l...one.pl> naskrobał(a) w

    > Czy jest taka możliwość, że pozostali dwaj współwłaściciele tegoż
    > samochodu ciężarowego mogą w jakiś sposób ucierpieć przez
    > zadłużenia Pana Kowalskiego???
    > Czy komornik może "zablokować" pojazd???

    Komornik może zająć ten samochód. Będzie sprzedany i współnikom
    zwróci się część równą ich udziałom w tym. Można jednak złożyć
    wniosek do sądu o wyłączenie spod egzekucji.
    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@w...pl UIN: 6750153
    A bus station is where buses stop. A train station is trains stop. On my desk is a
    work station...

  • 3. Data: 2002-03-20 21:03:06
    Od: "Frost" <f...@l...one.pl>

> [...]
    > zwróci się część równą ich udziałom w tym. Można jednak złożyć
    > wniosek do sądu o wyłączenie spod egzekucji.

    A jakie są mniej wiecej szanse, że sąd wyłączy owe auto spod egzekuji??

  • 4. Data: 2002-03-20 21:26:47
    Od: "Komornik" <k...@t...pl>

    Użytkownik "Frost" <f...@l...one.pl> napisał w wiadomości

    > "> > Czy jest taka możliwość, że pozostali dwaj współwłaściciele tegoż

    > A jakie są mniej wiecej szanse, że sąd wyłączy owe auto spod egzekuji??

    Teoretycznie mozliwe , praktycznie prawie zadne
    Wydaje mi sie ale niejestem pewien czy istnieje sposob aby wspolnicy
    splacili 1/3 wartosci zajetego przedmiotu inaczej niz przez licytacje?
    pozdr

  • 5. Data: 2002-03-20 23:54:37
    Od: "Cinek" <m...@h...pl>

    --

    Użytkownik Komornik <k...@t...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:a7auqp$13b$...@n...tpi.pl...

    > Użytkownik "Frost" <f...@l...one.pl> napisał w wiadomości

    > Teoretycznie mozliwe , praktycznie prawie zadne

    proszę państwa, moze czasami lepiej darowac sobie tego typu komentarze i po
    prostu podać możliwości i zachęcić do spróbownia, aby osoba zainteresowana
    mogła sama zadecydować i przekonać się sama!!! nie wiem na jakiej podstawie
    stwierdzasz, ze jest to praktycznie niemożliwe, masz w tym duże
    doświadczenie???

    wyłączenie takiej rzeczy spod egzekucji. można się bronić, iż samochód ten
    umożliwia zdobywanie dochodów przez trzy osoby (domniemuję, iż jest to
    samochód osób prowadzących wspólnie działalność gosp. i wykorzystujących
    samochód do jej prowadzenia), poza tym dłużnik może wskazać inny majątek, z
    którego można prowadzić egzekucję i w zamian wnosić o wyłączenie spod
    egzekucji samochodu.

    Pozdrawiam.
    Marcin.