  • 1. Data: 2009-01-21 09:56:40
    Temat: przyczepa - rejestracja
    Od: "tomi" <t...@s...pl>

    Wiem, że temat wałkowany, ale sytuacja trochę inna:)

    Otóż mam przyczepę typu laweta (stara bo stara ale zarejestrowana i z OC), w
    związku z tym, że zaczynam się budować przydałaby mi się skrzyniowa
    przyczepa, dlatego wpadłem na pewien pomysł.
    Otóż mam oddzielnie swego rodzaju skrzynię, którą mógłbym przytwierdzić do
    tej lawety np. na śruby lub przyspawać.

    I tu mam pewne wątpliwości natury prawnej:
    - jest to laweta, zatem czy mogę to zrobić będąc w zgodzie z prawem?
    - czy mogę przyspawać czy tylko przykręcić śrubami (czyli zachować
    "oddzielność" ładunku i konstrukcji lawety?
    - czy takie modyfikacje należy gdzieś zgłaszać?
    - w jakiej ustawie/rozporządzeniu szukać info?

  • 2. Data: 2009-01-21 12:00:07
    Temat: Re: przyczepa - rejestracja
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

> [...]
    > "oddzielność" ładunku i konstrukcji lawety?
    > - czy takie modyfikacje należy gdzieś zgłaszać?
    > - w jakiej ustawie/rozporządzeniu szukać info?

    IMHO możesz takie rzeczy robić o ile nie zmienisz wymiarów przyczepy,
    przecież na przyczepie możesz przewozić skrzynię i na skrzyni towar.

    Są przyczepki takie, że burty się odkręcają i nie ma problemu.

    Zrobiłem kilka przyczepek i np. w jednej można zdjąć skrzynię i założyć coś
    jak ceownik na koła motocykla. łtwiej tak wozić moto.

    Pozdrawiam

    Jacek