  • 1. Data: 2009-01-21 10:03:56
    Temat: poddasze - właściciel
    Od: "zainteresowany" <z...@r...pl>

    Jest sobie kamienica, a w niej jest poddasze użytkowe. Od znajomego dostałem
    info, że jest zaniedbane i nieużytkowane.
    W owej kamienicy jest Wspólnota Mieszkaniowa a budynkiem zarządza w ich
    imieniu jakaś firma. W związku z tym, że byłbym zainteresowany ewentualnym
    kupnem takiego poddasza do kogo powinienem się zwrócić z zapytaniem o taką
    możliwość?
    Do przewodniczącego Wspólnoty, do Zarządcy czy do każdego z mieszkańców z
    osobna?

  • 2. Data: 2009-01-21 12:37:26
    Temat: Re: poddasze - właściciel
    Od: jQ <j...@g...com>

    On 21 Sty, 11:03, "zainteresowany" <z...@r...pl> wrote:
    > Do przewodniczącego Wspólnoty, do Zarządcy czy do każdego z mieszkańców z
    > osobna?
    Do Zarządu Wspólnoty. Chyba, że udzielił firmie administrującej
    nieruchomością pełnomocnictwa do podejmowania decyzji w jego imieniu.

  • 3. Data: 2009-01-21 15:01:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 21 Jan 2009, zainteresowany wrote:

> [...]
    > możliwość?
    > Do przewodniczącego Wspólnoty, do Zarządcy czy do każdego z mieszkańców

    Żadnego z nich.
    Jedynym podmiotem mającym coś do gadania w sprawie "przkraczającej
    zwykły zarząd" majątkiem wspólnoty (a sprzedaż części wspolnej jest
    czymś takim) są *właściciele* lokali.
    To czy ktoś jest lokatorem ("zerodecyzyjnym" w sprawach majątkowych),
    czy przypadkiem zarządcą wybranym spośród właścicieli jest bez
    znaczenia: potrzebna jest zgoda właścicieli i basta a taki zarządca
    musi się zgodzić jako właściciel (a nie zarządca).
    Niezależnie od tego gdzie mieszkają (ci właściciele) i kto jest
    mieszkańcem (najemca czy siakaś osoba której użyczono).

    pzdr, Gotfryd
    (celowo akcentujący różnicę między "mieszkańcem" a "właścicielem")