  • 1. Data: 2004-06-07 19:09:51
    Temat: przetarg dla wybranych
    Od: "Daniel H." <h...@o...pl>

    Witam

    Chcialem przystapic do przetargu o wydzierzawienie ziemi pod parking
    w urzedzie gminy X
    Lecz okazalo sie, ze do tego przetargu moga przystapic jedynie osoby
    zameldowane w tej gminie.
    Ja jako, ze mieszkam w gminie Y nie moge.
    Czy moga mnie dyskryminowac z powodu mojego miejsca zamieszkania?

    Prosze o wszelkie opinie czy jest to zgodne z prawem czy tez nie? I
    dlaczego (konkretne przepisy).

    Dzieki i pozdrawiam
    Daniel H.

  • 2. Data: 2004-06-07 19:13:40
    Temat: Re: przetarg dla wybranych
    Od: "Lesio5" <l...@w...pI>

    Użytkownik "Daniel H." <h...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zameldowane w tej gminie.
    > Ja jako, ze mieszkam w gminie Y nie moge.
    > Czy moga mnie dyskryminowac z powodu mojego miejsca zamieszkania?

    Nie moga. Złóz protest.
    Ustawa o przetargach publicznych na stronie www.uzp.gov.pl

    --
    Leszek Grelak - Lesio5
    Ať si bylo, jak si bylo, přece jaksi bylo, ještě nikdy nebylo, aby jaksi

  • 3. Data: 2004-06-07 19:18:08
    Od: "Opix" <f...@v...pl>

    Użytkownik "Daniel H." <h...@o...pl> napisał w wiadomości

    a ja sądzę że mogą ponieważ ustawa ustawą a o dzirerzawie czy kupnie
    decyduje uchwała rady gminy ij eżeli w jej rozwiazaniu jest ograniczenie
    co do warunków nabywania mienia komunalnego to wykluczenie mieszkańca
    innej gminy jest zgodne z prawem

    --
    pozdrawiam

    Opix

  • 4. Data: 2004-06-07 19:52:26
    Od: "SQLwysyn" <s...@w...pI>

    Użytkownik "Opix" <f...@v...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > decyduje uchwała rady gminy ij eżeli w jej rozwiazaniu jest ograniczenie
    > co do warunków nabywania mienia komunalnego to wykluczenie mieszkańca

    Pieprzysz glodne kawalki - tak, jakby nie obowiazywala ustawa o zamówieniach
    publicznych. To nie jest forum 'a ja sadze' tylko (podobno) porad prawnych.

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 5. Data: 2004-06-07 21:07:10
    Od: "Opix" <f...@v...pl>

    Użytkownik "SQLwysyn" <s...@w...pI> napisał w wiadomości

> [...]
    zamówieniach
    > publicznych. To nie jest forum 'a ja sadze' tylko (podobno) porad

    jak masz niewiele do powiedzenia nie okazuj swojej
    desperacji -przeczytaj art 4pkt 3 litera i DzU 19 poz 177 z 2004 ustawy
    na którą się powołujesz

    --
    pozdrawiam

    Opix

  • 6. Data: 2004-06-07 21:42:13
    Od: "ape" <a...@p...fm>

> [...]
    > decyduje uchwała rady gminy ij eżeli w jej rozwiazaniu jest ograniczenie
    > co do warunków nabywania mienia komunalnego to wykluczenie mieszkańca

    a co twoim zdaniem ma wieksza moc prawna: uchwala jakiejs tam gminy czy
    ustawa?
    oki, odpowiesz gdy skonczysz hop schule lub jakas zawodowke

    pozdro
    ape

  • 7. Data: 2004-06-08 06:41:43
    Od: Grzegorz Bednarczyk <b...@p...onet.pl>

    Lesio5 wrote:
    > Użytkownik "Daniel H." <h...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Nie moga. Złóz protest.
    > Ustawa o przetargach publicznych na stronie www.uzp.gov.pl

    Jedno drobne pytanie na początek. Czy chodzi o to, że (1.) gmina ma
    działkę, którą chciałaby komuś oddać w dzierżawę (celową), czy też o to,
    że (2.) gmina chce od kogoś wydzierżawić działkę pod parking? Moim
    zdaniem pierwsze jest bardziej prawdopodobne (ale autor pytania mógłby
    to wyraźniej określić ;)), co nie zmienia jednak faktu, że w żadnym z
    tych wypadków ustawa Prawo zamówień publicznych nie ma zastosowania. W
    pierwszym z tego oczywistego powodu, że gmina jest sprzedającym, a nie
    nabywającym (wchodzą tu w grę raczej zasady ustawy o gospodarce
    nieruchomościami, a tam - ale mogę się mylić - określono zasady
    przetargów jedynie dla sprzedaży bądź oddania w wieczyste użytkowanie
    nieruchomości). W drugim zaś dlatego, że do zamówień, których
    przedmiotem jest "nabycie własności i innych praw do nieruchomości"
    (czyli również dzierżawy nieruchomości) ustawy Prawo zamówień
    publicznych nie stosuje się (art. 4 pkt 3 lit. "i" ww. ustawy).

    Inna sprawa, że warunek jest dziwny i ja nie widzę dla niego sensownego
    uzasadnienia. Więc pisz do owego urzędu.

    Pozdrowienia
    --
    Grzegorz Bednarczyk
    http://jazon.hist.uj.edu.pl/~gb/

  • 8. Data: 2004-06-08 06:58:01
    Od: "Lesio5" <l...@w...pl>

    Użytkownik "Grzegorz Bednarczyk" <b...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:ca3n34$92s$1@srv.cyf-kr.edu.pl...

    > zdaniem pierwsze jest bardziej prawdopodobne (ale autor pytania mógłby
    > to wyraźniej określić ;)), co nie zmienia jednak faktu, że w żadnym z
    > tych wypadków ustawa Prawo zamówień publicznych nie ma zastosowania.

    Niestety mimo ze jest to niezgodne ze zdrowym rozsadkiem - jest to prawda.
    Ustawa o z.p. nie ma tu zastosowania.

    > Inna sprawa, że warunek jest dziwny i ja nie widzę dla niego sensownego
    > uzasadnienia.

    Wiec mysle, ze taki przetarg mozna oprotestowac z innej ustawy. Np. o
    nieuczciwej konkurencji? Moze prosto w oparciu o przepisy konstytucji?

    --
    Leszek Grelak - Lesio5
    Ať si bylo, jak si bylo, přece jaksi bylo, jeątě nikdy nebylo, aby jaksi

  • 9. Data: 2004-06-08 09:20:10
    Od: "Daniel H." <h...@o...pl>

> [...]
    > że (2.) gmina chce od kogoś wydzierżawić działkę pod parking? Moim
    > zdaniem pierwsze jest bardziej prawdopodobne (ale autor pytania mógłby

    to ja chcialem wydzierzawic ziemie od gminy na okres 2 miesiecy pod parking
    :)

  • 10. Data: 2004-06-08 09:50:58
    Od: Grzegorz Bednarczyk <b...@p...onet.pl>

    Daniel H. wrote:

    > to ja chcialem wydzierzawic ziemie od gminy na okres 2 miesiecy pod parking
    > :)

    Generalnie nie widzę podstaw prawnych do protestu formalnego (co nie
    znaczy, że na pewno ich nie ma). Ale nieformalnie bym protestował. Poza
    uzasadnieniem "logicznym" możnaby się na jakiś przepis powołać, ale
    szczerze mówiąc nic mi do głowy nie przychodzi. Choć, może zapis art. 15
    ust. 1 pkt 3 ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji - ale z drugiej
    strony cała ustawa dotyczy konkurencji między przedsiębiorcami... Nie
    wiem, szczerze mówiąc nie wiem. Może takie ograniczenie wynika z jakiejś
    uchwały rady gminy? Pieron wie... A może oni po prostu się machnęli w
    warunkach przetargu?
    Pozdrowienia
    --
    Grzegorz Bednarczyk