  • 1. Data: 2002-06-04 19:36:28
    Temat: przepisy o urlopach na obrone pracy doktorskiej
    Od: "Kriscrow" <k...@p...onet.pl>

    Witam,
    gdzies mi zginelo:
    1. czy moze ktos mi podesłać, najchetniej na piv k...@w...pl ustawe
    zawierajaca przepisy nt. udzielania urlopow na przygotowanie obrony i obrone
    pracy doktorskiej
    2. prosze o mozliwa interpretacje przepisow w niej zawartych:
    czy pracodawca moze odmowic udzielenia urlopu j.w. - w oparciu o przepisy
    tej ustawy - czyli czy musi odzielic urlopu czy nie?
    mojemu koledze szef Caritasu w Kluczborku odmowil udzielenia takiego urlopu
    bez podania uzasadnienia

    dzieki, pzdr
    Kriscrow

  • 2. Data: 2002-06-05 13:37:04
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 4 Jun 2002, Kriscrow wrote:
    [...]
    >+ mojemu koledze szef Caritasu w Kluczborku odmowil udzielenia takiego urlopu
    >+ bez podania uzasadnienia

    Mogę nie być "na bieżąco" :( ale było jakoś tak:
    - jeśli pracodawca wyraził zgodę na pobieranie nauki, to nie jest
    zobowiązany do niczego ponad dopasowanie godzin pracy do
    potrzeb tejże nauki. Może ale nie musi np. właśnie udzielać
    urlopów okolicznościowych "na potrzeby"
    - jeśli pracodawca skierował pracownika - to ma różne zobowiązania.

    Na początek - nie podałeś czy kolega został skierowany.

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2002-06-05 23:18:26
    Od: "Kriscrow" <k...@p...onet.pl>

    > Na początek - nie podałeś czy kolega został skierowany.

    sprawdze, ale zdaje sie, ze nie mial skierowania , zreszta Caritas przejął
    instytucję , w której kolega pracuje wraz z calym "inwentarzem" -
    podopiecznych i pracownikow, a teraz wykonują rozne manewry, zeby zastapic
    wszystkich swoimi ludzimi

    zreszta okazalo sie, ze podali jednak uzasadnienie:
    odmowili ze wzgledu na problemy finansowo-personalne, tzn. podobno nie maja
    pieniedzy na zaplacenie za ten urlop i nie ma kto kolegi w czasie tego
    urlopu zastąpic - tylko pytanie: jesli kolega uda sie na zwykly urlop
    wypoczynkowy, to kto go bedzie w tym czasie zastepował? i kto bedzie w tym
    czasie placil ?

    wynikalo by z tego, ze dyrektor czy ktos tam odmowil,zeby kolega sie
    zwyczajnie odp...

    gdybys mogl mi podrzucic jeszcze text wlasciwej ustawy albo link - mialem ,
    ale padl mi dysk i zginelo, a nie zdazylem wydrukowac i zapomnialem, gdzie
    to szukac

    pozdrawiam, Kriscrow

  • 4. Data: 2002-06-06 08:39:29
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 6 Jun 2002, Kriscrow wrote:
    [...]
    >+ gdybys mogl mi podrzucic jeszcze text wlasciwej ustawy albo link

    Komentarz pamiętam z jakiejś "porady gazetowej", pewnie
    namiary prawne były ale *ich* to już nie pamiętam :(

    Inna sprawa że używszy googla widzę:
    http://www.idg.pl/artykuly/5479.html
    wskazujący na jakieś rozp. min. edukacji,

    ...O ! - już mam:
    http://www.prawo.lex.pl/czasopisma/slp/obowiaz.html

    i tam masz jak pisałem:
    "Jeżeli pracodawca nie wyrazi zgody na rozpoczęcie nauki na warunkach
    przysługujšcych pracownikowi skierowanemu, wówczas pracownik, który
    podejmuje tę naukę bez skierowania pracodawcy, nie ma uprawnienia do
    płatnego urlopu szkoleniowego na udział w zajęciach obowišzkowych oraz na
    przygotowanie się i przystšpienie do egzaminów."

    Jak jest z niepłatnym urlopem - wynika mętnie :( ("powinien" to
    bynajmniej nie "należy się").

    No i ponadto powinienem zostać ukarany: za podpieranie
    lenistwa.... -;) !

    Pozdrowienia -:) Gotfryd
    PS: co do lenistwa:
    http://www.google.com.pl/advanced_search?q=nauki+pra
    cownika&num=100&hl=pl&lr=&ie=UTF8&oe=UTF8&as_qdr=all
    i 6 trafienie główne (tj. nie wcinane)

  • 5. Data: 2002-06-06 20:10:24
    Od: "Kriscrow" <k...@p...onet.pl>

    no serdeczne dzieki, zajrze do lexa