  • 11. Data: 2011-02-26 19:11:30
    Temat: Re: przepisy dotyczące żywności
    Od: "fatima" <f...@m...pl>

    "qwerty" <q...@p...fm> wrote in message
    news:ikaupi$lqa$1@node2.news.atman.pl...
    > A później unia się dziwi dlaczego tyle ludzi ma cukrzycę / rak i inne
    > "cywilizacyjne" choroby.

    wcale się nie dziwi, (tzn kto się dziwi, ten nich się dalej dziwi, a ci co
    wiedzą co robią swobodnie "dalej jeżdżą walcem" (walec z kawału o biednym
    Jasiu-sierocie). Stan przepisów w tym temacie wiele mówi o funkcjonujących
    siłch. Wybrane choroby cywilizacyjne są wspaniałym źródłem kasy.
    Doporwadzenie cywilizacji do stanu określonej zachorowalności (i stałego
    utrzymywania w określonych stadiach określonych chorób) to najprostrza rzecz
    na świecie - człowiek nie zwierzę - zeżre wszytko.

  • 12. Data: 2011-02-27 18:32:37
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (26.02.2011 02:51), fatima wrote:
> [...]
    > żaden to argument. wszystko się zmienia stale - głupcem trzeba być by
    > cos uznać za trwałe.

    > słowo 'należy' należy do tego samego słownika, co słowo 'powinno', które
    > nie powinno istnieć.
    > (btw, bezpodmiotowśc tych słów jest bardzo wymowna).

    > prawda
    > 'szynka dziś' a 'szynka wczoraj' - dwa różne kosmosy
    > dobry prawnik udowodni wszsytko, ale każdy 'gupi' (ten z mniejszości
    > zdolnej do wieedzenia) wie jak się rzeczy mają.
    > Dla mnie (osoby po 30stce) szynka jest kiedy smakuje wygląda i ma inne

    Wiesz, w dzieciństwie wszystko smakuje wspaniale, zwłaszcza wspominane
    po 2x latach. Ale tak Bogiem a prawdą - przecież wtedy (myślę o latach
    80tych) to co było w sklepach były jakąś kpiną z wędliny, zarówno jeżeli
    chodzi o ilość jak i o jakość.

    p. m.

  • 13. Data: 2011-02-27 23:03:09
    Od: "fatima" <f...@m...pl>

    "mvoicem" <m...@g...com> wrote in message

> [...]
    > po 2x latach. Ale tak Bogiem a prawdą - przecież wtedy (myślę o latach
    > 80tych) to co było w sklepach były jakąś kpiną z wędliny, zarówno jeżeli

    masz rację że istnieje taki mechanizm. Ale nie chodzi tu o smak
    subiektywny - a o ilość i zaawansowanie szachrajstw aby sprzedać wodę ze
    środkami wiążącymi jako szynkę. Owszem też były szkodliwe rzeczy - ale
    eksperymenty na organizmach są obnecnie bardziej masowe - przetwórstwo i
    cudowanie z żywnością poszło w siłę. Najpierw coś jest łaskawie dopuszczone
    a potem nagle zabronione (jak już są poszkodowani), albo co gorsza dalej
    funkcjonuje (legalnie lub nie). Wtedy była u nas komuna, ale w innych
    krajach gdzie było coś w miejsce gdzie u nas nic - tego przeinaczania
    żywności nie było tyle. Ja też wolę te czasy, ale pod warunkiem że mam
    internet za pomocą którego (głównie) komunikuję wiedzę o tym jak robić
    uniki.
    Teraz nawet nasion wielu roślin w postaciach z lat 80 - bo masowo zastępują
    je 'wyslekcjonowane' (wiadomo jak). Sekmisja żywieniowa. Przyjdą czasy że
    mieszkańcy zabitych dechami wsi (nieliczni pozostali) będą sprzedawać
    'marchewkę' z dwumetrowego ogródka za oknem dobrą kasę, innym nielicznym.

  • 14. Data: 2011-02-28 06:57:01
    Od: "Danusia" <j...@w...pl>

> [...]
    > po 2x latach. Ale tak Bogiem a prawdą - przecież wtedy (myślę o latach
    > 80tych) to co było w sklepach były jakąś kpiną z wędliny, zarówno jeżeli

    Kłamiesz jak z nut. Prawda jest taka, że w latach 80 ilość była za mała, ale
    jakość w porównaniu z tym co obecnie można kupić to palce lizać. Ja
    osobiście chetnie bym postała nawet godzine w kolejce aby kupić taką szynke
    jaka była w latach 80. A jaka była w 70, czy 60-tych latach?

  • 15. Data: 2011-02-28 08:31:14
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    mvoicem pisze:
> [...]
    > po 2x latach. Ale tak Bogiem a prawdą - przecież wtedy (myślę o latach
    > 80tych) to co było w sklepach były jakąś kpiną z wędliny, zarówno jeżeli

    Jeżeli ktoś wtedy kupował wędliny w sklepie, to owszem może mieć takie
    złe wspomnienia... Tam gdzie mieszkałem, kazdy mial jakiś
    znajomych/rodzine na wsi wyroby robiło się albo samemu, albo poprzez
    właśnie te grupy znajomych....

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 16. Data: 2011-02-28 11:32:24
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (28.02.2011 09:31), Tomasz Kaczanowski wrote:

> [...]
    > złe wspomnienia... Tam gdzie mieszkałem, kazdy mial jakiś
    > znajomych/rodzine na wsi wyroby robiło się albo samemu, albo poprzez

    Przecież teraz też nikt nie broni Ci mieć znajomych lub kupować "u
    chłopa". Oczywiście dużo drożej, bo wędlina jest zawsze droższa od
    produktu wędlinopodobnego.

    p. m.

  • 17. Data: 2011-02-28 11:34:53
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    mvoicem pisze:

    > Przecież teraz też nikt nie broni Ci mieć znajomych lub kupować "u
    > chłopa". Oczywiście dużo drożej, bo wędlina jest zawsze droższa od
    > produktu wędlinopodobnego.

    A czy ja piszę, że jest inaczej? Wtedy z powodu braku normalnych dostaw,
    takie były czymś normalnym i w zasadzie podstawowym źródłem zaopatrzenia
    i takie smaki większość osób pamięta, ja również i do takich smaków
    porównują. Odnosiłem sie do tego, a nie tego, że nie można teraz...

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 18. Data: 2011-02-28 11:49:10
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (28.02.2011 07:57), Danusia wrote:
    > Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com> napisał w wiadomości

    > Kłamiesz jak z nut.

    Nie używaj pojęć których nie rozumiesz.

> [...]
    > jakość w porównaniu z tym co obecnie można kupić to palce lizać. Ja
    > osobiście chetnie bym postała nawet godzine w kolejce aby kupić taką szynke

    Skoro rozmijamy się w odczuciu jakości wędliny wtedy, to rozumiem że
    masz na myśli "dobrą wędlinę".

    No to możesz sobie kupić dobrą wędlinę, żaden problem, stać w kolejce
    nie trzeba, wystarczy dobrze zapłacić.

    > A jaka była w 70, czy 60-tych latach?

    Nie wiem, tak daleko moja pamięć nie sięga.

    p. m.

  • 19. Data: 2011-02-28 12:01:10
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (28.02.2011 12:34), Tomasz Kaczanowski wrote:

> [...]
    > i takie smaki większość osób pamięta, ja również i do takich smaków
    > porównują. Odnosiłem sie do tego, a nie tego, że nie można teraz...

    Rozumiem. Dodam do tego że dla niektórych to nadal jest podstawowe
    żródło zaopatrzenia.

    Co prawda nie ma już kiosków ruchu "panie, ja tu mięso sprzedaję" :) w
    których być może jakość była lepsza, ale nam wielu którzy kupują "u
    chłopa" lub sobie sami robią.

    p. m.

  • 20. Data: 2011-02-28 12:02:07
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    mvoicem wrote:

    > No to możesz sobie kupić dobrą wędlinę, żaden problem, stać w kolejce
    > nie trzeba, wystarczy dobrze zapłacić.

    Problem polega na tym, że cena wcale nie jest gwarancją jakości. A ja na
    przykład chętnie zapłacę ta wyższą cenę, jeśli szynka będzie szynką (a nie
    wodą z dodatkiem szynki), żółty ser żółtym serem (a nie cholera wie czym), a
    śmietana śmietaną. W latach osiemdziesiątych, jak "baba na targu" podrabiała
    śmietanę mąką, to była okrzyknięta wielką oszustką, a dziś "śmietana"
    zawiera pektyny, mączkę chleba świętojańskiego, diabli wiedzą , co jeszcze i
    jest ok. Za poprzedniej komuny nawet jak wypuszczali na rynek wyrób
    czekoladopodobny, to na etykietce było to zaznaczone, bo jednak "czekolada"
    to było co innego.
    J.