  • 1. Data: 2009-10-31 17:51:17
    Temat: przedawnienie jak dziala
    Od: "Zagiel" <z...@...pl>

    Jak dokładnie wygląda sprawa z przedawnieniem?
    Ktoś coś przeskrobał, minął okres karencji i taka osoba może bezkarnie
    rozpowiadać nawet przyznać sie policjantom "to byłem ja", ale nic mu nie
    można już zgodnie z prawem zrobić?

  • 2. Data: 2009-10-31 18:28:42
    Temat: Re: przedawnienie jak dziala
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 31-10-2009 o 18:51:17 Zagiel <z...@...pl> napisał(a):

> [...]
    > Ktoś coś przeskrobał, minął okres karencji i taka osoba może bezkarnie
    > rozpowiadać nawet przyznać sie policjantom "to byłem ja", ale nic mu nie

    Kodeks karny -> szukaj: "przedawnienie"

    --
    Tomek

  • 3. Data: 2009-10-31 19:08:55
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Zagiel" <z...@...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Ktoś coś przeskrobał, minął okres karencji i taka osoba może bezkarnie
    > rozpowiadać nawet przyznać sie policjantom "to byłem ja", ale nic mu nie
    Przyznane sie do winy nie jest dowodem popełnienia czynu. A co do
    przedawnienia, to mniej więcej to przeważnie tak działa jak piszesz. Po
    upływie okresu przedawnienia sprawca nie moze zostać ukarany.

  • 4. Data: 2009-11-01 16:19:49
    Od: piotrl <p...@g...com>

    kodeks karny

    Art. 101. § 1. Karalność przestępstwa ustaje, jeżeli od czasu jego
    popełnienia upłynęło lat:
    1) 30 - gdy czyn stanowi zbrodnię zabójstwa,
    2) 20 - gdy czyn stanowi inną zbrodnię,
    3) 10 - gdy czyn stanowi występek zagrożony karą pozbawienia
    wolności przekraczającą 3 lata,
    4) 5 - gdy czyn jest zagrożony karą pozbawienia wolności nie
    przekraczającą 3 lat,
    5) 3 - gdy czyn jest zagrożony karą ograniczenia wolności lub
    grzywną.
    § 2. Karalność przestępstwa ściganego z oskarżenia prywatnego ustaje z
    upływem roku od czasu, gdy pokrzywdzony dowiedział się o osobie
    sprawcy przestępstwa, nie później jednak niż z upływem 3 lat od czasu
    jego popełnienia.
    § 3. W wypadkach przewidzianych w § 1 lub 2, jeżeli dokonanie
    przestępstwa zależy od nastąpienia określonego w ustawie skutku, bieg
    przedawnienia rozpoczyna się od czasu, gdy skutek nastąpił.

    Art. 102. Jeżeli w okresie przewidzianym w art. 101 wszczęto
    postępowanie przeciwko osobie, karalność popełnionego przez nią
    przestępstwa ustaje z upływem 5 lat od zakończenia tego okresu.

  • 5. Data: 2009-11-01 19:29:34
    Od: "kaktus" <a...@g...pl>

    > 3) 10 - gdy czyn stanowi występek zagrożony karą pozbawienia
    >wolności przekraczającą 3 lata,

    Podlacze sie pod pytanie. Popelnilem pewne przestepstwo w 2004 roku. Przez 4
    lata toczylo sie postepowanie w prokuraturze a od poltora roku akt
    oskarzenia jest w sadzie ( do dzisiaj nie wyznaczono terminu rozprawy ).
    Jezeli skutecznie bede unikal spotkania w sadzie do 2014 roku to sie
    przedawni ?

  • 6. Data: 2009-11-01 19:43:23
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    kaktus wyskrobał(a):
> [...]
    > roku akt oskarzenia jest w sadzie ( do dzisiaj nie wyznaczono terminu
    > rozprawy ). Jezeli skutecznie bede unikal spotkania w sadzie do 2014

    Nie. Wyrok musi zapaść do upływu okresu przedawnienia. A wyrok może zapaść w
    ostateczności nawet bez czynnego udziału oskarżonego.

    --
    .B:artek.

  • 7. Data: 2009-11-01 19:54:15
    Od: "kaktus" <a...@g...pl>

    Użytkownik ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl> napisał w wiadomości
    > kaktus wyskrobał(a):
    >
    > Nie. Wyrok musi zapaść do upływu okresu przedawnienia. A wyrok może zapaść
    > w ostateczności nawet bez czynnego udziału oskarżonego.

    Ale jezeli wyrok nie zapadnie do 2014 roku ? Sprawa przed sadem tez moze sie
    toczyc najblizsze kilka lat, chyba ze sad sie uwinie w co watpie.

  • 8. Data: 2009-11-01 21:42:58
    Od: kuba <p...@o...pl>

    kaktus pisze:

> [...]
    > akt oskarzenia jest w sadzie ( do dzisiaj nie wyznaczono terminu
    > rozprawy ). Jezeli skutecznie bede unikal spotkania w sadzie do 2014

    Przeoczyłeś 5 lat, które dodaje wszczęcie postępowania. Jeśli do 2019
    nie będzie wyroku to nastąpi umorzenie.

    --
    kuba
    www.fashioncorner.pl