  • 1. Data: 2009-10-30 16:07:34
    Temat: Mapka w necie
    Od: "slawek" <s...@b...pl>

    Witam, mam pismo od jakiejś firmy właścicielki mapy której wycinek z
    zaznaczonym punktem lokalizacji firmy wstawił na mojej stronce internetowej
    informatyk, chciałem się podpytać kolegów czego mogę się spodziewać i jak
    się ewentualnie obronić przed nadmiernymi roszczeniami z ich strony ????

    --
    Slawek

  • 2. Data: 2009-10-30 16:24:34
    Temat: Re: Mapka w necie
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@x...wp.pl>

    "slawek" <s...@b...pl> pisze:
> [...]
    > internetowej informatyk, chciałem się podpytać kolegów czego mogę się
    > spodziewać i jak się ewentualnie obronić przed nadmiernymi

    Po pierwsze: co zrobiłeś *PO* otrzymaniu tegoż pisma?
    "Zaprzestałeś" *bardzo* szybko przerzucając się na mapę którą sam
    "mapujący" wciska?
    Po drugie: ile czasu tam ta mapka "stała" na twojej stronie?
    Po trzecie: ile mniej więcej było w tym czasie odwiedzin strony?
    Po czwarte: jak duży był to wycinek tej mapy?

    Po prostu jest *wiele* czynników robiących różnice między bardzo dużą
    szansą wykpienia się "niską szkodliwością społeczną" a ostrym i ciężkim
    naruszeniem cudzych praw "autorskich" (IMHO).

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@o...eu : A...@g...com
    Bezużyteczną rzeczą jest uczyć się, lecz nie myśleć, a

  • 3. Data: 2009-10-30 19:56:24
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty[usunTo]@o2.pl>

    Użytkownik "slawek" <s...@b...pl> napisał
    > Witam, mam pismo od jakiejś firmy właścicielki mapy której wycinek z
    > zaznaczonym punktem lokalizacji firmy wstawił na mojej stronce

    Czytać potrafisz (ze zrozumieniem): co jest w tym piśmie, żądają czegoś?

  • 4. Data: 2009-10-31 09:26:28
    Od: "slawek" <s...@b...pl>

    Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <trzykoty[usunTo]@o2.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "slawek" <s...@b...pl> napisał
    >
    > Czytać potrafisz (ze zrozumieniem): co jest w tym piśmie, żądają czegoś?

    Proszą o kontakt w terminie 7 dni, więc chciałem się odrobinkę przygotować.

    --
    Slawek

  • 5. Data: 2009-10-31 09:50:28
    Od: "coolina" <c...@w...ppl>

    > Proszą o kontakt w terminie 7 dni, więc chciałem się odrobinkę
    > przygotować.

    radzę ci dobrze pobuglować w necie. Było kilka wątków. Część z tych firm
    jest wręcz nastawiona na wyłudzanie i trzeba od początku ostro bo żondają
    kilkutysięcznych odszkodowań
    np
    http://forumprawne.org/prawo-autorskie/501-pozew-za-
    wykorzystanie-fragmentu-mapy-18.html
    jk

  • 6. Data: 2009-10-31 09:54:02
    Od: spp <s...@o...pl>

    coolina pisze:

    > radzę ci dobrze pobuglować w necie. Było kilka wątków. Część z tych firm
    > jest wręcz nastawiona na wyłudzanie i trzeba od początku ostro bo żondają
    > kilkutysięcznych odszkodowań

    Ja najpierw zastrzeliłbym wszystkich prawników tej firmy.
    Potem dopiero bardziej radykalne działania. Idź na całość. :)

    --
    spp

  • 7. Data: 2009-10-31 09:58:01
    Od: "coolina" <c...@w...ppl>

    > Potem dopiero bardziej radykalne działania. Idź na całość. :)

    a co zrobiłąbyś ze złodziejami który kopiujo pirogramy i mapki na swom
    strone?

    Janina

  • 8. Data: 2009-11-02 03:06:03
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (31.10.2009 10:26), slawek wrote:
    > Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <trzykoty[usunTo]@o2.pl> napisał w wiadomości
    >>

    > Proszą o kontakt w terminie 7 dni, więc chciałem się odrobinkę przygotować.

    Mnie by korciło żeby w ciągu 7 dni wysłać im pismo o treści "kontaktuję
    się, czekam na wasze propozycje" :).

    p. m.