  • 1. Data: 2009-10-31 12:32:06
    Temat: Jak przepisy regulują sytuację gdy skończył się kontrakt NFZ?
    Od: Piotrek <b...@o...pl>

    Przede wszystkim przepraszam, jeżeli na złą grupę piszę.

    Sytuacja jest nastepująca:

    Niedawno urodziło mi się dziecko. Żona karmi piersią, ale zdarzają się jej
    zastoje co sie wiąże z ogromnym bólem. Przeważnie uda się zastój jakoś
    ściągnąć, ale czasem potrzebna jest pomoc lekarza. I tu kanał, bo się
    skończył limit i zapisy są na styczeń. Teraz w sytuacji, która nie jest
    bardzo nagła, ale mimo wszystko wymaga porady lekarskiej nie bardzo jest
    dokąd iść bo zwykły lekarz odeśle do poradni kobiecej gdzie się tymi
    rzeczami zajmują, a gdzie już nie przyjmują. Zostaje poradnia całodobowa,
    ale tam jest to samo. Siłą rzeczy jestem skazany na pójście do lekarza
    prywatnie i wtedy słyszę, że może przyjąć mnie w ciągu 10 minut. Czy w
    związku z tym, że płacę składki na ubezpieczenie itp, a publiczna służba
    zdrowia ma mnie w d... można żądać od NFZ zwrotu kosztów leczenia
    prywatnego w takim wypadku? I czy wyłącznie sądownie? No chyba że przepisy
    mówią że należy zrobić coś innego w tej sytuacji, tylko co?

    Piotrek

  • 2. Data: 2009-10-31 12:50:39
    Od: pwz <d...@d...pl>

    Piotrek pisze:
    > Przede wszystkim przepraszam, jeżeli na złą grupę piszę.
    >
    > Sytuacja jest nastepująca:
    >
    > Niedawno urodziło mi się dziecko. Żona karmi piersią, ale zdarzają się jej
    (...)

    Łączę się z Wami w bólu, ale obawiam się, że napisać to sobie możesz co
    najwyżej na Berdyczów... Przykro mi, bo (jak każdy) czasami trzeba
    skorzystać pilnie z porady lekarza i zaczyna się dramat - albo zapłacisz
    prywatnie albo poczekasz pół roku za lekarza opłacanego z twoich
    podatków. Jedyne co możesz zrobić to... Zagłosować na inne ugrupowanie
    polityczne w kolejnych wyborach...
    pwz

  • 3. Data: 2009-10-31 14:18:54
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Piotrek napisal:
    [ ciach ]

    Dzwon na informacje NFZ, a oni podadza ci adres najblizszego
    lekarza/przychodni/whatever ktore moga cie obsluzyc w ramach
    limitu. Kilka juz razy, w sytuacji odmowy limitowej, korzystalem
    z tej informacji i nie bylo problemow. Twoim partnerem w rozmowach
    powinien byc wlasnie NFZ, a nie lokalna przychodnia/szpital/lekarz
    bo oni sa zleceniobiorca NFZ-u a ty dla nich jestes wylacznie
    materialem do obrobki ;)
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 4. Data: 2009-10-31 16:30:53
    Od: "Witamy w socjaliźmie" <m...@p...onet.pl>

    Poddany socjalizmu, nie wiadomo czemu zwanego kapitalizmem, napisał:
> [...]
    > rzeczami zajmują, a gdzie już nie przyjmują. Zostaje poradnia całodobowa,
    > ale tam jest to samo. Siłą rzeczy jestem skazany na pójście do lekarza

    Witamy w socjaliźmie. W ustroju, który bohatersko walczy z problemami nieznanymi
    w żadnym innym ustroju(by Kisiel+).

    Umarł socjalizm, niech żyje socjalizm.

    mi

  • 5. Data: 2009-10-31 16:36:53
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Piotrek wrote:

    > Niedawno urodziło mi się dziecko. Żona karmi piersią, ale zdarzają się jej
    > zastoje co sie wiąże z ogromnym bólem. Przeważnie uda się zastój jakoś
    > ściągnąć,

    kupic sobie laktator i ściągać powoli mimo bólu, ale regularnie i z uporem.
    Zostawienie bo boli, daje odwrotne efekty i w efekcie skonczy sie
    zapaleniem.

    > Siłą rzeczy jestem skazany na pójście do lekarza
    > prywatnie i wtedy słyszę, że może przyjąć mnie w ciągu 10 minut.

    No i zgadza sie.
    Wykup sobie ubezpieczenie albo zapłać za wizytę i nie bedziesz miał
    kolejek.

    Nie.

  • 6. Data: 2009-10-31 16:37:47
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    pwz wrote:
    > Zagłosować na inne ugrupowanie
    > polityczne w kolejnych wyborach...

    a w nastepnych na inne i jeszcze na inne, a sytuacji w NFZ to nie zmieni.

  • 7. Data: 2009-10-31 18:24:15
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:sdpgc2lgywvb$.1gpu7pyabkfuv.dlg@40tude.net Piotrek
    <b...@o...pl> pisze:

    > Sytuacja jest nastepująca:
    > Niedawno urodziło mi się dziecko.
    Trudno, czasem tak bywa jak się nie uważało.

> [...]
    > dokąd iść bo zwykły lekarz odeśle do poradni kobiecej gdzie się tymi
    > rzeczami zajmują, a gdzie już nie przyjmują. Zostaje poradnia całodobowa,
    A jakby tak permanentnie wzywać pogotowie?

> [...]
    > związku z tym, że płacę składki na ubezpieczenie itp, a publiczna służba
    > zdrowia ma mnie w d... można żądać od NFZ zwrotu kosztów leczenia
    Pewnie, że można. Masy rzeczy można żądać.

    --
    Jotte

  • 8. Data: 2009-10-31 19:28:19
    Od: "Jan Kowalski" <c...@N...gazeta.pl>

    Witamy w socjaliźmie <m...@p...onet.pl> napisał(a):

    Socjalizm wcale nie jest taki zły, pod warunkiem, że społeczeństwo na niego
    stać. Problemem NFZ nie jest brak lekarzy, przychodni czy sprzętu, ale brak
    pieniędzy.

  • 9. Data: 2009-10-31 19:31:36
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Jan Kowalski napisał(a):

    > Problemem NFZ nie jest brak lekarzy, przychodni czy sprzętu, ale brak
    > pieniędzy.

    Bzdura totalna bo im wiecej NFZ mialby pieniedzy tym wiecej by ich
    marnowal. IMO pieniedzy juz teraz w tym systemie jest tyle, ze bardzo
    latwo mozna by bylo poprawic jakosc leczenia. Wystarcz by to pacjent
    placil lekarzowi a NFZ zwraca pacjentowi na podstawie rachunku od
    lekarza ;)

    j.

  • 10. Data: 2009-10-31 19:37:19
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 31-10-2009 o 20:31:36 januszek <j...@p...irc.pl> napisał(a):

> [...]
    > latwo mozna by bylo poprawic jakosc leczenia. Wystarcz by to pacjent
    > placil lekarzowi a NFZ zwraca pacjentowi na podstawie rachunku od

    A stąd już krok do rozwiązania tego molocha, bo komu jest potrzebny taki
    pośrednik

    --
    Tomek