  • 1. Data: 2009-10-31 23:22:31
    Temat: Kara za naruszenie prywatności
    Od: "aqq" <a...@w...pl>

    Witam,
    jaka kara może mi grozić za rozesłanie (omyłkowe) do 1000 klientów mojej
    firmy _adresów_e-mail_ wszystkich innych klientów (osoby prywatne oraz
    firmy)?

    Prosto mówiąc, każdy kto był klientem otrzymał dane (tylko adres e-mail) 999
    innych klientów które kupiły ten sam lub inny produkt.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-11-01 00:01:06
    Temat: Re: Kara za naruszenie prywatności
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "aqq" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    Był na ten temat tak do dwóch tygodni temu.

  • 3. Data: 2009-11-01 00:08:18
    Od: "aqq" <a...@w...pl>

    > Użytkownik "aqq" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Był na ten temat tak do dwóch tygodni temu.

    Zgadza sie, ale odpowiedzi nie bylo. Moze tym razem sie uda, jezeli nie to
    juz trudno...

  • 4. Data: 2009-11-01 01:29:04
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty[usunTo]@o2.pl>

    Użytkownik "aqq" <a...@w...pl> napisał
    > firmy _adresów_e-mail_ wszystkich innych klientów (osoby prywatne oraz
    > firmy)?

    Tylko dane osobowe podlegają ochronie (tj. które na podstawie których bez
    nadmiernych trudności można zidentyfikować osobę). Nie każdy prywatny e-mail
    taki jest, np. m...@x...pl nie jest.
    Art. 51. UoODO . Kto administrując zbiorem danych lub będąc obowiązany do
    ochrony ... udostępnia je lub umożliwia dostęp do nich osobom
    nieupoważnionym, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo
    pozbawienia wolności do lat 2.
    2. Jeżeli sprawca działa nieumyślnie, podlega grzywnie, karze ograniczenia
    wolności
    albo pozbawienia wolności do roku.

    Art. 52. Kto administrując danymi narusza choćby nieumyślnie obowiązek
    zabezpieczenia ich przed zabraniem przez osobę nieuprawnioną, uszkodzeniem
    lub zniszczeniem, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo
    pozbawienia wolności do roku.

    Jeżeli natomiast Twoje maile zawietały infromacje handlową (niezamówioną) to
    popełniłeś wykroczenie ("spam").

  • 5. Data: 2009-11-01 07:19:04
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 01-11-2009 o 00:22:31 aqq <a...@w...pl> napisał(a):

    > Witam,
    > jaka kara mo?e mi groziae za rozes?anie (omy?kowe) do 1000 klientów mojej
    > firmy _adresów_e-mail_ wszystkich innych klientów (osoby prywatne oraz
    > firmy)?
    >
    > Prosto mówi?c, ka?dy kto by? klientem otrzyma? dane (tylko adres e-mail)
    > 999
    > innych klientów które kupi?y ten sam lub inny produkt.

    Czyżbyś to ty mi wczoraj przysłał spam?

    --
    Tomek

  • 6. Data: 2009-11-01 07:30:13
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Tomek wrote:

    > Czyżbyś to ty mi wczoraj przysłał spam?

    To nie był spam tylko 999 potencjalnych leadów ;-)
    Powinieneś był być mu wdzięczny.

    Piotrek

  • 7. Data: 2009-11-01 07:35:57
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 01-11-2009 o 08:30:13 Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>
    napisał(a):

    > To nie był spam tylko 999 potencjalnych leadów ;-)
    > Powinieneś był być mu wdzięczny.

    Ja już mam wystarczającą ilość leadów, i to z ofertami na 20mln ;)

    --
    Tomek

  • 8. Data: 2009-11-01 07:49:42
    Od: Przemysław Bernat <p...@p...com>

    Dnia Sun, 1 Nov 2009 00:22:31 +0100, aqq napisał(a):

    > Witam,
    > jaka kara może mi grozić za rozesłanie (omyłkowe) do 1000 klientów mojej
    > firmy _adresów_e-mail_ wszystkich innych klientów (osoby prywatne oraz
    > firmy)?

    W sensie prawnym chyba nic Ci nie grozi. Bardziej martwiłbym się tym, że
    jak się kilku wkurzonych znajdzie i zaczną zgłaszać Ciebie do abuse, to
    wkrótce jedyną osobą, do której będziesz mógł wysłać maila będziesz Ty sam.

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 9. Data: 2009-11-01 10:41:30
    Od: BK <b...@g...com>

    On 1 Lis, 02:29, "Piotr [trzykoty]" <trzykoty[usunTo]@o2.pl> wrote:
> [...]
    > pozbawienia wolności do roku.
    >
    > Jeżeli natomiast Twoje maile zawietały infromacje handlową (niezamówioną) to

    Dobra, dobra bez przesady. Chyba nie znane sa wyroki sadow za
    nieumyslne naruszenie ustawy o ochronie danych osobowych.

  • 10. Data: 2009-11-01 21:57:29
    Od: ąćęłńóśżź <u...@w...eu>

    Lepiej nam powiedz, który serwer pocztowy umozliwia zmieszczenie 999 adresów w polu
    'Do:' lub 'Cc' - bo czasem trudno w jednym mailu
    rozesłac np. zaproszenia do wszystkich z roku lub nawet grupy.
    JaC

    -----