    From: Eli <e...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: przedawnienie długu wobec banku
    Date: Mon, 23 Mar 2015 15:49:20 +0100

    Siedem lat temu umarł mój ojciec. Majątku żadnego nie miał, więc
    spadkiem w ogóle się nie zajmowałem, nie chodziłem po żadnych sądach,
    notariuszach etc. W tym miesiącu przyszło do mnie pisemko z jednego z
    banków, że dowiedzieli się o śmierci ojca (bystrzaki) i szukają
    spadkobierców bo miał u nich dług. W tej sytuacji ja jestem jedynym
    spadkobiercą. Nie wytrzymałem i zadzwoniłem na podany numer z pytaniem
    co to za dług. Niestety miła pani po drugiej stronie słuchawki niczego
    nie powiedziała, tylko to żebym poszedł do oddziału owego banku i złożył
    oświadczenie że jestem spadkobiercą - to wtedy powiedzą mi ile jest tego
    długu i ewentualnie pójdą na ugodę (umorzenie odsetek). Ja pytałem tylko
    co to za dług, z tą ugodą ta pani sama wyjechała.

    Mam jednak wrażenie, że taki dług powinien się już przedawnić. O ile mi
    wiadomo, ojciec nie miał żadnych kredytów, jedyne co mógł mieć to debet
    na koncie. Czy jest jakiś "bezpieczny" sposób, żeby dowiedzieć się jaki
    jest dług?

    Czy jeżeli pójdę do tego banku i podpiszę oświadczenie że jestem
    spadkobiercą, to nie "spalę" sobie możliwości odmowy zapłaty z powodu
    przedawnienia? A może najlepiej napisać do nich od razu "w ciemno" że
    niczego nie zapłacę bo ewentualne długi ojca są już przedawnione?

    Dodam, że jest to pierwsze pismo do mnie w tej sprawie - przysłane
    zwykłym listem. Całą korespondencję do ojca niszczyłem lub odnosiłem na
    pocztę bez otwierania. Nigdy nie korzystałem po jego śmierci z jego
    telefonu, karty płatniczej etc.

    --
    pzdr, Eli