  • 1. Data: 2003-06-13 15:58:40
    Temat: przedawnienie???cyfra+...pomocy!
    Od: Dominik <d...@w...pl>

    Witam
    po 3,5 roku od rozwiazania umowy z cyfra+, przychodzi list o oddanie
    sprzetu - a ja go juz nie mam (tzn mam ale nie ma na nim numerow-i kara
    za to to 700zl przy oddaniu tunera)
    dostalem fakture od windykacyjnej firmy Krzak (czyt.Kruk :P) ktora mowi
    o kwocie 800zl (i tu paradoks oddac i zaplacic 700zl / nieoddac i
    zaplacic 800zl) czy tez "olac" sprawe? czy np.odezwanie sie po 3,5 roku
    przez cyfre+ to nie przesada i podlega np. przedawnieniu ?
    jesli sie ktos orientuje w takiej kwestii prosze o pomoc...
    w ostatecznosci sprzedam tuner i zaplace te 800zl ale moze nie jest to
    konieczne?
    pozdrawiam
    Dominik

  • 2. Data: 2003-06-13 16:25:02
    Temat: Re: przedawnienie???cyfra+...pomocy!
    Od: "p...@g...pl" <s...@g...pl>

    "Dominik" <d...@w...pl> wrote in message
> [...]
    > jesli sie ktos orientuje w takiej kwestii prosze o pomoc...
    > w ostatecznosci sprzedam tuner i zaplace te 800zl ale moze nie jest to

    Kurwa, jak w tej Polsce ma sie zrobic lepiej.

  • 3. Data: 2003-06-13 17:36:16
    Od: "Div" <divak[tnij wasc wstydu oszczedz]@go2.pl>

    Uzytkownik "Dominik" <d...@w...pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > zaplacic 800zl) czy tez "olac" sprawe? czy np.odezwanie sie po 3,5 roku
    > przez cyfre+ to nie przesada i podlega np. przedawnieniu ?

    Znajomy ma podobny problem tylez ze w 2000 oddal tuner oczywiscie rozwiazal
    umowe a miesiac temu przyszlo do niego pismo z cyfry ze ma zdac tuner.. po
    rozmowie tel pan w BOK zazadal kopii formularza zwrotu sprzetu. niestety moj
    qmpel nie wiedzial jeszcze ze to najwazniejszy dokument na swiecie i trzeba
    go trzymac do usranej smierci i najnormalniej w swiecie po jakims tam
    porzadkowaniu wyrzucil smieci..no i nie dalej jak tydzien temu listonosz
    przyniosl mu pismo z firmy windykacyjnej (chyba tez kruk) .. ciekawe co on
    ma teraz zrobic.. czekac na jakies "przedawnienie " czy w jakis inny sposob
    udowodnic ze to on ma racje (tylko jak on ma to zrobic...)

    takich opowiesci jak te jest wiele w sieci i niestety swiadczy to o
    straszliwym balaganie w tej firmie np. moj ojciec mial przez rok najwyzszy
    pakiet a placil za najnizszy , po jakims roku zapytali czy nie chce wyzszego
    skoro juz ma :).. .. do mego brata ktory mial wizje (wykupiony na wlasnosc
    tuner i rozwiazana umowa) przyszlo dwoch panow z cyfry (tak z cyfry.. :) ) i
    poprosilo o zdanie tunera.. .. byli troszke zdziwieni jak pokazano im
    pisemko stwierdzajace kto jest wlascicielem..

    ok nie przynudzam juz...

  • 4. Data: 2003-06-13 17:58:55
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    Dominik wrote:
> [...]
    > jesli sie ktos orientuje w takiej kwestii prosze o pomoc...
    > w ostatecznosci sprzedam tuner i zaplace te 800zl ale moze nie jest to

    Przedawnienie polega na tym, że to Ty mozesz się nim zasłonić, sąd nie
    uwzględnia go z urzędu, więc jeśli się nie zorientujesz, to zapłacisz.
    Zobowiązanie nadal istnieje, przedawnienie powoduje tylko to, że możesz
    skutecznie zablokować jego dochodzenie przed sądem.

    KG

  • 5. Data: 2003-06-13 21:54:56
    Temat: Odp: przedawnienie???cyfra+...pomocy!
    Od: "Krzysztof Walkowiak" <k...@t...com.pl>

    Użytkownik Dominik <d...@w...pl> w wiadomooci do grup dyskusyjnych
    napisał:3...@w...pl...
> [...]
    > jesli sie ktos orientuje w takiej kwestii prosze o pomoc...
    > w ostatecznosci sprzedam tuner i zaplace te 800zl ale moze nie jest to

    Moge dodac do poprzedniej wypowiedzi jeszcze tyle, ze roszczenia z tytulu
    prawa wlasnosci nie ulegaja przedawniwniu. A tuner prawdopodobnie byl czly
    czas wlasnoscia cyfry +.
    Pozdrawiam
    Krzysztof

  • 6. Data: 2003-06-14 06:27:32
    Temat: Re: Odp: przedawnienie???cyfra+...pomocy!
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    Krzysztof Walkowiak wrote:
    > Moge dodac do poprzedniej wypowiedzi jeszcze tyle, ze roszczenia z tytulu
    > prawa wlasnosci nie ulegaja przedawniwniu. A tuner prawdopodobnie byl czly
    > czas wlasnoscia cyfry +.

    w przypadku nieruchomości

    KG