  • 1. Data: 2003-06-13 14:28:00
    Temat: problem z samochodem - zlomem(dlugie)
    Od: "xmarcel" <x...@n...gazeta.pl>

    witam
    prosze o rade w imieniu mojego kolegi.
    sprawa wyglada tak:
    kolega jechal swoim samochodem, zostal zatrzymany przez policje do rutynowej
    kontroli, policjant podjal decyzje o zatrzymaniu dowodu rejestracyjnego ze
    wzgledu na stan techniczny. aby odzyskac dowod nalezy zrobic badanie
    techniczne u diagnosty upowaznionego i z potwierdzajacym to dokumentem udac
    sie... no wlasnie, chyba na policje,no ale nie oto chodzi.
    znajomy wyliczyl sobie, ze naprawa samochodu jest juz nieoplacalna i kupil
    nowszy. stary niejest uzywany.
    jak zgodnie z prawem, jaknajmniejszym nakladem finansowym mozna
    wyrejestrowac ten zlom??
    i drugie pytanie : czy mozna zostawic sobie silnik, w celu pozniejszego
    wykorzystania go np. w agregacie pradotworczym??

    rozwazalismy tez taka mozliwosc : spisujemy umowe kupna-sprzedarzy, gdzie ja
    jestem kupujacym ten samochod, kolega z ta umowa idzie do WK i
    wyrejestrowuje samochod, a ja nigdy go nierejestruje. czy mozna tak zrobic
    ??(dowod rejestracyjny caly czas jest zatrzymany)

    TIA
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-06-14 06:55:54
    Temat: Re: problem z samochodem - zlomem(dlugie)
    Od: "lord" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    > wyrejestrowuje samochod, a ja nigdy go nierejestruje. czy mozna tak zrobic
    > ??(dowod rejestracyjny caly czas jest zatrzymany)

    tak. spisujecie umowe kupna-sprzedazy i zaznaczacie ze auto zostalo kuione
    jako uszkodzone (czyli np. kupiles je od kolegi bo potrzebujesz auto na
    czesci ) nastepnie kolega z umowa idzie do wk i wyrejestrowuje auto ty
    natomiast bedziesz musial zaplacic 2% bodajze podatku od wzbogacenia
    natomiast policja powinna wystawic na podstawie zabranego dowodu kwitek
    uprawniajacy do sprzedazy auta. nastepnie co ty zrobisz z tym autem to juz
    twoja sprawa czy go rozbierzesz na czesci a np. karoseria poprzecinasz i
    sprzedaz na zlom i jeszcze na tym zarobicie :)

  • 3. Data: 2003-06-14 08:51:03
    Od: "Michał M." <m...@l...pl.nospam>

    Użytkownik "xmarcel" <x...@n...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > witam
    > prosze o rade w imieniu mojego kolegi.
    > sprawa wyglada tak:

    jeśli masz kwitek od policji to idź na złom i załatw papierek, że ci go
    wyzłomują i z tym papierkiem do wydziału komunikacji i go wyrejestrowujesz
    na stałe,
    silnik zawsze możesz ze złomu odkupić

    Pozdrawiam Michał

  • 4. Data: 2003-06-14 14:24:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 14 Jun 2003, lord wrote:
    [...]
    >+ natomiast bedziesz musial zaplacic 2% bodajze podatku od wzbogacenia

    wKF: podatku od czynności cywilnoprawnych :)

> [...]
    >+ twoja sprawa czy go rozbierzesz na czesci a np. karoseria poprzecinasz i
    >+ sprzedaz na zlom i jeszcze na tym zarobicie :)

    Właśnie nie wiem, czy z przyczyn ekologicznych tak się da :|
    Zdaje się że dróg pozbycia się rejestracji (tj: zaprzestania
    obowiązku płacenia OC :]) jest mało:
    - wyzłomowanie na *uprawnionej* złomnicy
    - kradzież ("jedmu ukradli, nie on ukradł") :)
    - zniszczenie w katastrofie lub tp. (utonął w morzu :>)
    - ?

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2003-06-14 15:54:52
    Od: "JarekT" <t...@w...pl>

> [...]
    > - wyzłomowanie na *uprawnionej* złomnicy
    > - kradzież ("jedmu ukradli, nie on ukradł") :)
    > - zniszczenie w katastrofie lub tp. (utonął w morzu :>)
    Mam taki pomysł:
    policja zabiera dowód rejestracyjny np. z powodu złego stanu technicznego
    (co teoretycznie uniemożliwia uzytkowanie pojazdu). Pojazd nie jest
    zarejestrowany. Nie ma obowiązku naprawiać własnej rzeczy.
    Obowiązkowe OC płaci się (chyba) za pojazd zarejestrowany?
    Jak to wygląda od strony prawnej?

    Pozdrawiam
    Jarek

  • 6. Data: 2003-06-15 20:47:31
    Od: b...@h...WYTNIJTO.pl (Pawel Baranowski)

    "Michal M." <m...@l...pl.nospam> napisal
    <bcenm8$1m4$1@atlantis.news.tpi.pl>:

    >silnik zawsze mozesz ze zlomu odkupic

    Nie może. Może oddać samochód na złom bez silnika, bo jak odda z
    silnikiem to firma nie prawa go nikomu sprzedać. Niby wychodzi na to
    samo, ale ...
    Zresztą od razu niszczą numery na głowicy i conajwyżej mogą sprzedać
    części z niego.

    Adres antyspamowy - przed odpowiedzia skasuj slowo "WYTNIJTO"

    Czlowiek jest tyle wart, ile sa warte sprawy, którymi sie zajmuje.
    /Marek Aureliusz/

    www.ekonomia.ho.pl

  • 7. Data: 2003-06-15 20:49:55
    Od: b...@h...WYTNIJTO.pl (Pawel Baranowski)

    "xmarcel" <x...@n...gazeta.pl> napisal
    <bccmtk$aj$1@news.lublin.pl>:

    >uzywany. jak zgodnie z prawem, jaknajmniejszym nakladem finansowym
    >mozna wyrejestrowac ten zlom??

    W Łodzi mój znajomy przyjmuje bez opłat samochody na złom (wystawia
    zaświadczenie do WK). W razie gdybyś był z Łodzi pisz na [priv].

    >i drugie pytanie : czy mozna zostawic sobie silnik, w celu
    >pozniejszego wykorzystania go np. w agregacie pradotworczym??

    To opisałem w tym wątku w innym poscie. Możesz oddać bez silnika.

  • 8. Data: 2003-06-16 09:52:44
    Od: "666" <j...@N...op.pl>

    A czy można oddać sam silnik bez karoserii i będzie to traktowane jako złomowanie ?
    JaC

  • 9. Data: 2003-06-17 20:20:14
    Od: b...@h...WYTNIJTO.pl (Pawel Baranowski)

    "666" <j...@N...op.pl> napisal
    <bck42g$coh$1@nemesis.news.tpi.pl>:

    >A czy mozna oddac sam silnik bez karoserii i bedzie to traktowane
    >jako zlomowanie ? JaC

    Nie. Musi to być samochód. Dodam jeszcze, że musi mieć cechy samochodu:
    czyli nie tylko kawałek podwozia z numerami ... Nie chodzi, żeby był
    kompletny, ale musi być coś co przypomina samochód (np. podwozie + osie
    + nadwozie bez dachu i drzwi).