  • 1. Data: 2004-12-10 18:48:41
    Temat: przechowują moje dane i żadają za to zapłaty!!!
    Od: "PawełJ" <p...@w...poczta.onet.pl>

    Witam i proszę o poradę.
    W 1998 roku kupiłem samochód w salonie. Samochód miał oznakowane szyby na
    moją prośbę. Dostałem na to fakturę. Na fakturze jest kwota za usługę za
    naniesienie numerów na szybę i na WPROWADZENIE danych do centralnego
    rejestru samochodów (czy jakaś taka nazwa). - Te usługi zostały zapłacone.
    mam też umowę że ta firma podejmuje się wprowadzenia moich danych i ich
    zabezpieczenia. Nie ma ani słowa na temat opłat za przechowywanie.
    A oni sobie co roku doliczają jakąś kwotę wg sobie tylko znanego cennika i
    przysyłają upomnienia. W ostatnim liście była sama kwota bez odsetek
    (wcześniej były odsetki) i informacja, że skoro poczta nie zwraca listów do
    mnie to znaczy, że ich dostaję - listy są wysyłane jako zwykłe - nie
    polecone.

    Teraz moje pytania - czy ta firma legalnie chce ode mnie te pieniądze?
    Przecież nie podpisałem żadnej umowy na przechowywanie tym bardziej
    odpłatne.
    Czy dostarczenie wezwania do zapłaty listem zwykłym ma jakieś konsekwencje-
    to znaczy czy jak nie zapłacę to mogą mnie np podać do sądy czy jakiegoś
    "kruka" o egzekucję? (jeżeli oczywiście mają prawo cokolwiek ode mnie
    żadać).

    Kwoty są stosunkowo niewielkie, ale chodzi o fakt, że ja takiej usługi nie
    zamawiałem anie nawet nie byłem informowany że będę płacił co roku haracz.

    PawełJ

  • 2. Data: 2004-12-10 20:42:17
    Temat: Re: przechowują moje dane i żadają za to zapłaty!!!
    Od: "Jerzy Wawrzyniak" <W...@k...chip.pl_i_to_tez>

    Użytkownik "PawełJ" <p...@w...poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:cpcr19$qms$1@news.onet.pl...
> [...]
    > zamawiałem anie nawet nie byłem informowany że będę płacił co roku haracz.

    Na tym te biznesy funkcjonują. Co niektórzy się wystraszą i płacą. Powołują
    się na ogół na przepisy istniejące, ale mające zastosowania w innych
    sytuacjach.
    Po prostu nie reagować. Jak raz zapłacisz to już mają z Tobą łatwiejszą
    sprawę.

    --
    Jerzy_Wawrzyniak
    W...@k...chip.pl_i_to_tez

  • 3. Data: 2004-12-10 23:08:15
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "PawełJ" <p...@w...poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:cpcr19$qms$1@news.onet.pl...

    Było kilka razy na tym forum. Szukaj po nazwie firmy, bo jawnie ją tu
    wpisywano (nie pamiętam tej nazwy). W skrócie, to się nie przejmuj ich
    pismami.

  • 4. Data: 2004-12-11 18:56:20
    Od: "PawełJ" <p...@w...poczta.onet.pl>

    > Było kilka razy na tym forum. Szukaj po nazwie firmy, bo jawnie ją tu
    > wpisywano (nie pamiętam tej nazwy). W skrócie, to się nie przejmuj ich
    > pismami.

    Tak też robię.
    Poszukam . dzieki

    PawełJ