  • 1. Data: 2014-03-03 20:03:33
    Temat: przebieg samochodu przy badaniach
    Od: "Piotr" <h...@y...com>

    Witam,
    Podobno od 1. stycznia podczas badań okresowych diagnosta ma obowiązek wpisać
    przebieg auta do systemu.
    Jak to można później sprawdzić?
    Tzn. chcę kupić auto i czy te informacje odnośnie przebiegu są jakoś dostępne?

    Podrawiam
    Piotr

  • 2. Data: 2014-03-04 00:02:50
    Temat: Re: przebieg samochodu przy badaniach
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2014-03-03 20:03, Piotr pisze:
    > Tzn. chcę kupić auto i czy te informacje odnośnie przebiegu są jakoś dostępne?
    Spokojnie! Zrobi się przetarg na nowy system informatyczny i będziesz
    mógł sobie sprawdzić za te parę baniek :->

    Maciek

  • 3. Data: 2014-03-04 09:55:30
    Od: "Ajgul" <p...@k...uz>

    Użytkownik "Piotr" <h...@y...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > wpisać przebieg auta do systemu.
    > Jak to można później sprawdzić?
    > Tzn. chcę kupić auto i czy te informacje odnośnie przebiegu są jakoś

    Czy policjant sprawdzający dowód rejestracyjny jest w ogóle w stanie
    sprawdzić czy pieczątka z przeglądu jest autentyczna?
    Wydaje mi się, że nie. Ten system jest anachroniczny.

    A.

  • 4. Data: 2014-03-04 11:23:46
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-03-04 00:02, Użytkownik Maciek napisał:
    > Spokojnie! Zrobi się przetarg na nowy system informatyczny i będziesz
    > mógł sobie sprawdzić za te parę baniek :->

    I za parę lat jak go uruchomią i ściągną te dane od diagnostów.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2014-03-04 12:08:38
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2014-03-04 11:23, RadoslawF pisze:
    > I za parę lat jak go uruchomią i ściągną te dane od diagnostów.
    Nie zapominajmy o paru latach poprawiania błędów i weryfikacji danych,
    bo może się okazać, że w tym systemie nowa fura po pierwszej rejestracji
    będzie miała na dzień dobry 300 tys. km :->

    Maciek

  • 6. Data: 2014-03-04 13:20:24
    Od: Kapibara <x...@y...zzz>

    Dnia Tue, 4 Mar 2014 09:55:30 +0100, Ajgul napisał(a):

> [...]
    > sprawdzić czy pieczątka z przeglądu jest autentyczna?
    > Wydaje mi się, że nie. Ten system jest anachroniczny.

    Policja ma dostęp do CEPiKu, a każdy przegląd jest tam wprowadzany.

  • 7. Data: 2014-03-05 07:47:21
    Od: Konfabulator <k...@1...pl>

    Tylko w CEPiKu to już jest taki burdel i opóźnienia w publikacji danych, że nikt tego
    poważnie nie traktuje.

  • 8. Data: 2014-03-05 08:12:52
    Od: "Piotr" <h...@y...com>

    Użytkownik "Konfabulator" napisał w wiadomości :
    Tylko w CEPiKu to już jest taki burdel i opóźnienia w publikacji danych, że nikt
    tego poważnie nie traktuje.

    A w CEPiKu jest (powinien być) wprowadzany przebieg przy przeglądzie?
    Zawsze wtedy mógłbym jakiegoś znajomego policjanta poprosić o sprawdzenie :)

  • 9. Data: 2014-03-05 09:53:09
    Od: "Ajgul" <p...@k...uz>

    Użytkownik "Konfabulator" <k...@1...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...
    Tylko w CEPiKu to już jest taki burdel i opóźnienia w publikacji danych, że
    nikt tego poważnie nie traktuje.

    ---
    no właśnie, zatrzymują samochód, CEPIK pokazuje, że data przeglądu powinna
    być dawno temu, ale pieczątka jest, bo auto było powiedzmy miesiąc wcześniej
    w przeglądzie. To co robią? Olewają, czy co? No, bo jeżeli gość w stacji
    diagnostycznej nie wstuka, albo coś pochrzani to dane nie wejdą.

    A.

  • 10. Data: 2014-03-05 19:38:06
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2014-03-03 20:03, Piotr pisze:
    > Witam,
    > Podobno od 1. stycznia podczas badań okresowych diagnosta ma obowiązek
    > wpisać przebieg auta do systemu.
    > Jak to można później sprawdzić?
    Nie wiem, i nie wiem na ile będzie to informacja rzetelna...
    Niedawno robiłem przegląd, i diagnosta (sam z siebie) się pyta "a
    przebieg, to ile chce pan by było wpisane?"

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173