  • 1. Data: 2014-03-03 18:13:28
    Temat: Stalinowski sąd przyklepał wyrok bez przestępstwa
    Od: Piotrek <p...@p...onet.pl>

    http://wiadomosci.onet.pl/rzeszow/sad-mariusz-trynki
    ewicz-jest-osoba-stwarzajaca-zagrozenie-i-bedzie-izo
    lowany-w/8h544

    Sąd uznał dziś, że Mariusz Trynkiewicz, morderca, który niedawno wyszedł na wolność
    po odbyciu 25-letniej kary więzienia, jest osobą stwarzającą zagrożenie i będzie
    izolowany w ośrodku zamkniętym.

    Odsiedział swoje, ale co tam - dowalimy mu nowy wyrok, tak za nic. Ciekawe jak szybko
    ta moda się rozpowszechni. Tylko niech nikt mi tu nie pitoli, że to przecież nie
    będzie pobyt w więzieniu, tylko w "ośrodku zamkniętym", bo nie ma żadnej różnicy
    jakościowej. Ciekawe czy przyklepali mu dożywocie. Panie i panowie, doczekaliśmy
    pierwszego w historii tego kraju wyroku bez popełnionego przestępstwa. I my mamy
    czelność krytykować okres stalinowski? Może się mylę, ale chyba nawet za Stalina
    jeśli ktoś dożył końca wyroku i nie przedłużyli mu go w trakcie odsiadki, to
    wychodził na wolność.

  • 2. Data: 2014-03-03 18:21:56
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    A na co dzień się nie dziwisz jeśli ktoś psychiczny otrzymuje przymusowe
    leczenie w zakładzie zamkniętym (dożywotnio też)? Tutaj coś się różni?
    Następny nakręcony nagłówkami prasowymi...

    --
    Krzysztof

  • 3. Data: 2014-03-03 18:32:42
    Od: "ikarek" <i...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl>

    Użytkownik "Krzysztof Jodłowski" <b...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:lf2dns$nf3$1@node2.news.atman.pl...
    >A na co dzień się nie dziwisz jeśli ktoś psychiczny otrzymuje przymusowe
    >leczenie w zakładzie zamkniętym (dożywotnio też)? Tutaj coś się różni?
    > Następny nakręcony nagłówkami prasowymi...

    Trynkiewicz jest chory psychicznie?

  • 4. Data: 2014-03-03 18:36:26
    Od: Piotrek <p...@p...onet.pl>

    W dniu poniedziałek, 3 marca 2014 18:21:56 UTC+1 użytkownik Krzysztof Jodłowski
    napisał:
    > A na co dzień się nie dziwisz jeśli ktoś psychiczny otrzymuje przymusowe
    >
    > leczenie w zakładzie zamkniętym (dożywotnio też)? Tutaj coś się różni?
    >
    > Następny nakręcony nagłówkami prasowymi...

    Chwileczkę, ustalmy jedną ważną rzecz. Trynkiewicz jest psychiczny
    czy nie? Jeśli jest (i był już 25 lat temu, w chwili aresztowania),
    to co jako osoba niepoczytalna robił w więzieniu? Chyba powinien
    trafić na leczenie? Jeśli był zdrowy, to mamy uwierzyć, że
    zbzikował w trakcie odsiadki? Mnie to wygląda na klasyczny
    przypadek schizofrenii bezobjawowej zdiagnozowanej
    ostatniego dnia odsiadki (kiedy urządzono tę śmieszną
    prowokację z materiałami o treści pedofilskiej
    i zębami w celi).

    Pomijając wszystko inne - chyba osoba chora psychicznie też musi
    najpierw czymś zasłużyć na izolację, a fakty są niestety takie, że
    na dzień dzisiejszy Trynkiewicz ma czyste konto. Od wyjścia na wolność
    nie popełnił żadnego przestępstwa, więc chwilowo nie ma żadnych
    podstaw, żeby go gdziekolwiek zamykać.

  • 5. Data: 2014-03-03 18:45:44
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 03.03.2014 18:36, Piotrek pisze:

> [...]
    > na dzień dzisiejszy Trynkiewicz ma czyste konto. Od wyjścia na wolność
    > nie popełnił żadnego przestępstwa, więc chwilowo nie ma żadnych

    Tu się z Tobą w 100% zgadzam. jeśli jest chory nigdy nie powinien trafić
    do więzienia, a teraz swoje odsiedział i powinien byc wolnym (choć pod
    nadzorem) człowiekiem.

    --
    anacron
    aba/

  • 6. Data: 2014-03-03 19:30:47
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    > Chwileczkę, ustalmy jedną ważną rzecz. Trynkiewicz jest psychiczny
    > czy nie?

    Raczej tak (jeśli wierzyć opiniom różnej maści ekspertów z czasów
    odsiadki).

    A czy facet który zadźga nożem drugiego bo mu się nie spodobał jest
    normalny? Raczej tak, tylko po prostu przygłupi. Na tyle normalny że
    może iść siedzieć. A za mało psychiczny, żeby trafić do wariatkowa.

    To samo tutaj. Facet był na tyle normalny że poszedł siedzieć. Ale przez
    25 lat mu się nie polepszyło z jego małym świrkiem. A ponieważ nie ma co
    ryzykować, że znów zabije (lub zrobi inną krzywdę), więc wrócił motyw
    małego świrka. Jest to powód żeby go odizolować, tak jak przymusowo
    leczonego poważnego psychola.

    Oczywiście jest zawsze płynna kwestia oceny pacjenta. Tu nie ma nauk
    ścisłych, więc jeden ekspert uzna go za prawie zdrowego i da mu szansę a
    inny uzna, że pacjent jest już o jeden krok za daleko.

    No i inna kwestia: podobno wszyscy jesteśmy walnięci tylko w różnym
    stopniu :) Kwestią sporną jest tylko wyznaczenie granicy, za którą
    pacjent już w stopniu znaczącym odbiega od ogólnospołecznej normy na
    danym obszarze.

    --
    Krzysztof

  • 7. Data: 2014-03-03 20:39:46
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotrek" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >nie pitoli, że to przecież nie będzie pobyt >w więzieniu, tylko w
    >"ośrodku zamkniętym", bo nie ma żadnej różnicy jakościowej.

    Kto wie, moze i drobna bedzie.

    >Ciekawe czy przyklepali mu dożywocie. Panie i panowie, doczekaliśmy
    >pierwszego w historii tego kraju wyroku bez popełnionego
    >przestępstwa.

    Akurat w tym przypadku wyrok brzmial "dozywocie".
    Potem byla amnestia, teraz sie wycofali.

    >I my mamy czelność krytykować okres stalinowski? Może się mylę, ale
    >chyba nawet za Stalina jeśli ktoś dożył końca wyroku i nie
    >przedłużyli mu go w trakcie odsiadki, to wychodził na wolność.

    Problem w tym ze bez problemu przedluzali.

    No i
    "-ile dostales?
    -10 lat.
    -za co ?
    -za nic.
    -nie klam, za nic daja piatke".

    Ale faktycznie, bedzie ciekawie. Np jak nas oskarzy w Strasburgu.

    J.

  • 8. Data: 2014-03-03 21:30:34
    Od: Pawel O'Pajak <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Akurat w tym przypadku wyrok brzmial "dozywocie".
    > Potem byla amnestia, teraz sie wycofali.

    Wyrok byl kara smierci. Rozne pieknoduchy jak np. posel Niesiolowski
    zaglosowaly za likwidacja k.s., ale zamiast uchwalic zamiane tych kar na
    dozywocie, uchwalili max 25 lat. Dozywocie wprowadzono pozniej.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 9. Data: 2014-03-03 22:04:45
    Od: Piotrek <p...@p...onet.pl>

    W dniu poniedziałek, 3 marca 2014 21:30:34 UTC+1 użytkownik Pawel O'Pajak napisał:
    > Powitanko,

    > Rozne pieknoduchy jak np. posel Niesiolowski
    >
    > zaglosowaly za likwidacja k.s., ale zamiast uchwalic zamiane tych kar na
    >
    > dozywocie, uchwalili max 25 lat.

    I to był wyrok, który ostatecznie zapadł w tej sprawie.
    Wykonano go w całości. Nie ma podstaw prawnych
    do wykonywania nowego wyroku, nawet jeśli nazywa się to
    inaczej (terapią, izolacją itp.).

  • 10. Data: 2014-03-04 00:01:53
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2014-03-03 20:39, J.F pisze:
    > Ale faktycznie, bedzie ciekawie. Np jak nas oskarzy w Strasburgu.
    Nie "jak", tylko "kiedy", bo zakładam, że to tylko kwestia czasu. No
    chyba, że tego nie zrobi - wtedy rzeczywiście będzie wiadomo, że świra
    słusznie zamknęli ;-)

    Maciek