  • 1. Data: 2014-02-28 21:52:35
    Temat: zaziłek zdro a uzyskanie statusu bezrobotnego
    Od: "lamia" <l...@p...pl>

    Witam
    będąc na zasiłu chorobowym (niedolność do pracy na podst. zwolnienia
    lekarskiego), w czasie któego trwania przestaje osobwiązywać umowa o pracę
    (próbna 3 mc) i pozostaję bez żadnej pracy - czy mogę wystąpić do PUP o
    status bezrobotnego?

    Czy zasiłek dla bezrobotnego i zasiłek chorobowy są (w sytuacji jw.) w
    jakiejś zależności?

  • 2. Data: 2014-03-01 08:47:11
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

    Użytkownik "lamia" <l...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > status bezrobotnego?
    >
    > Czy zasiłek dla bezrobotnego i zasiłek chorobowy są (w sytuacji jw.) w

    Wszystko zależy od tego jak długo będziesz na chorobowym.
    Aby otrzymać zasiłek dla bezrobotnych należy najpierw się zarejestrować i
    otrzymać status bezrobotnego. Otrzymamnie takiego statusu nie jest
    uzależnione od nieprzebywania na L4. Natomiast zasiłek możesz otrzymać nie
    wcześniej niż 7 dni od zarejestrowania, więc jeżeli L4 kończy sie przed
    końcem tych 7 dni to nie ma o czym pisać.
    Natomiast jeżeli L4 jest długoterminowe to odracza początek terminu
    otrzymywania zasiłku dla bezrobotnych, będziesz go otrzymywać gdy skończy
    się czas L4.
    Czas jego otrzymywania nie ulega skróceniu.

    pozdr

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 3. Data: 2014-03-03 12:52:09
    Od: "Konrad" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Danusia" <d...@w...pl> napisał w wiadomości grup

    >Otrzymamnie takiego statusu nie jest uzależnione od nieprzebywania na L4.

    Bzdura - żeby otrzymać taki status trzeba być "gotowym do podjęcia pracy",
    nie ma możliwości rejestracji jako osoba bezrobotna w trakcie zwolnienia
    lekarskiego.

    Konrad.

  • 4. Data: 2014-03-04 08:26:42
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

    Użytkownik "Konrad" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > nie ma możliwości rejestracji jako osoba bezrobotna w trakcie zwolnienia

    Mylisz pojęcia chłopie;)
    Przychodzisz do UP z papierami (przede wszystkim z świadectwem pracy z
    ostatniego miejsca pracy + z innych jak jest mniej niz rok zatrudnienia),
    wypełniasz papierową płachtę (na której nie ma rubryki czy jesteś na L4) i
    już jesteś bezrobotnym bez żadnych praw z tym związanych.
    Jeżeli chcesz zasiłek dla bezrobotnych to wypełniasz kolejny papierek, ale
    tam masz już rubryke o dodatkowych dochodach więc na razie tego papierka nie
    wypełniasz. I to wszystko.

    pozdr

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 5. Data: 2014-03-05 15:46:22
    Od: "Konrad" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Danusia" <d...@w...pl> napisał w wiadomości grup

    > Użytkownik "Konrad" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Mylisz pojęcia chłopie;)

    Nie pierwszy raz wprowadzasz ludzi w błąd - jeżeli po prostu jesteś
    nieodpowiedzialna
    to zdaj sobie sprawę z tego, że komuś możesz przez to poważnej biedy
    narobić. Nie wszyscy
    wiedzą że ta grupa to jedynie kopalnia ignorancji i mitomanii.

    Konrad

  • 6. Data: 2014-03-06 16:06:44
    Od: "lamia" <l...@p...pl>

    > "Konrad" <k...@p...onet.pl> wrote in message