  • 1. Data: 2004-08-27 06:47:34
    Temat: prowizja za płacenie kartą
    Od: "SQ9HHL" <k...@N...pl>

    Witam.
    Ostatnio w pewnym slepie zauważyłem karteczkę informującą o tym, że przy
    zakupach na kwotę poniżej 20zł i płaceniu kartą sklep pobiera prowizję. Nie
    pamiętam dokładnie ile to było ale chyba 2zł. Czy takie działanie sklepu
    jest zgodne z prawem. Wiem, że POLCARD pobiera jakąś opłatę za transakcje
    kartą ale żeby sklep sobie rekompensował straty w ten sposób ? Nie jest to
    chyba legalne. A może się mylę ?
    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2004-08-27 14:02:57
    Temat: Re: prowizja za płacenie kartą
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    SQ9HHL wrote:
> [...]
    > kartą ale żeby sklep sobie rekompensował straty w ten sposób ? Nie jest to

    Jest to po pierwsze niezgodne z umową z centrum roliczeniowym - donieś
    do ich centrum rozliczeniowego, a mogą stracić terminal.

    Po drugie oferta jest ofertą i nie można ot tak sobie sobie doliczać
    prowizji za np. płacenie zmiętymi banknotami, 'niemanie' odliczonych
    drobnych czy płacenie 'plastikiem'.

    Inteligentni sprzedawcy, jeśli już prowizja centrum rozliczeniowego im
    bardzo doskwiera, robią 'rabat za płatność gotówką'.

    Rabaty można sobie robić dowolne - np. w dni parzyste rabat dostają
    blondyni, a w nieparzyste - bruneci :)

  • 3. Data: 2004-08-27 14:44:07
    Od: Wenom <w...@g...pl.PleaseReplaceONEwith1>

    Dnia Fri, 27 Aug 2004 16:02:57 +0200, Andrzej Lawa
    <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał:

> [...]
    > bardzo doskwiera, robią 'rabat za płatność gotówką'.
    >
    > Rabaty można sobie robić dowolne - np. w dni parzyste rabat dostają

    A czy sklep moze odmowic przyjecia platnosci karta? U mnie na osiedlu jest
    wlasnie taki jeden. Nie biora prowicji za platnosci karta, ale nie
    przyjmuja takich platnosci gdy suma za zakumy jest nizsza niz 20zl.

  • 4. Data: 2004-08-27 15:04:34
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Wenom wrote:

    > A czy sklep moze odmowic przyjecia platnosci karta? U mnie na osiedlu
    > jest wlasnie taki jeden. Nie biora prowicji za platnosci karta, ale nie
    > przyjmuja takich platnosci gdy suma za zakumy jest nizsza niz 20zl.

    Jak ogłaszają (naklejki przy wejściu) że akceptują dany środek
    płatniczy, to mają psi obowiązek przyjąć.

    Zrób donosik do centrum rozliczeniowego.

    Poza tym możesz jeszcze zrobić coś takiego: idź do sklepu, weź coś za
    np. 5 złotych (ciasteczka jakieś albo co) i napocznij. A przy kasie -
    nie miej gotówki tylko 'plastik'.

  • 5. Data: 2004-08-27 15:09:43
    Od: Drwal <w...@o...tej>

    Andrzej Lawa napisał(a):
    > Jak ogłaszają (naklejki przy wejściu) że akceptują dany środek
    > płatniczy, to mają psi obowiązek przyjąć.

    Nie kupisz chusteczek tesco za 8 groszy karta...

    --
    Drwal GG:2006587 [ROT13!]q...@b...cy
    zdjecie.moje.prv.pl /\ drwal.ws.prv.pl

  • 6. Data: 2004-08-27 15:12:11
    Od: scream <s...@...pl>

    Użytkownik Drwal napisał:
    > Nie kupisz chusteczek tesco za 8 groszy karta...

    a dlaczego?
    a jeśli nie mam gotówki, tylko plastik?

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 7. Data: 2004-08-27 15:38:14
    Od: Wenom <w...@g...pl.PleaseReplaceONEwith1.ZamienONEna1>

    Dnia Fri, 27 Aug 2004 17:04:34 +0200, Andrzej Lawa
    <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał:

> [...]
    >
    > Poza tym możesz jeszcze zrobić coś takiego: idź do sklepu, weź coś za
    > np. 5 złotych (ciasteczka jakieś albo co) i napocznij. A przy kasie -

    Sprobuje. W sumie jest tak ze na kazdej monecie i banknocie jest napisane
    ze jest to pelnoprawny srodek platniczy...a na karcie czegos takiego nie
    ma. Zaraz napisze do NBP moze oni mi cos powiedza o tym i napisza jaka
    jest podstawa prawna.

    Slyszalem ze w naszym prawie jest tez mozliwosc negocjowania cen w
    zakresie prowizji sklepu za operacje bezgotowkowe kiedy ja placilbym
    karta.. Zastanawiam sie czy ktos zgodzilby sie na obnizenie ceny o te
    prowizje.

  • 8. Data: 2004-08-27 15:39:02
    Od: Wenom <w...@g...pl.PleaseReplaceONEwith1.ZamienONEna1>

    Dnia Fri, 27 Aug 2004 17:09:43 +0200, Drwal <w...@o...tej> napisał:

    > Nie kupisz chusteczek tesco za 8 groszy karta...

    Kupisz. Mozesz tam kupic nawet za 5 groszy nikt sie nie czepi. Hmarkety
    chyba maja umowy z firmami, ktore to obsluguja i placa chyba male koszty
    obslugi.

  • 9. Data: 2004-08-27 16:14:37
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    wiadomości news:cgneua$1sg0$1@news2.ipartners.pl...

    > Jest to po pierwsze niezgodne z umową z centrum roliczeniowym
    >
    > Inteligentni sprzedawcy, jeśli już prowizja centrum rozliczeniowego im
    > bardzo doskwiera, robią 'rabat za płatność gotówką'.

    Tego też im nie wolno. Zapis w umowie zabrania traktowania klientów
    płacących kartą gorzej niż płacących gotówką. Odmowa rabatu z powodu
    płacenia kartą jest dyskryminacją podpadającą pod ten punkt umowy.

    Alek

  • 10. Data: 2004-08-27 16:24:14
    Od: Drwal <w...@o...tej>

    scream napisał(a):

    > a dlaczego?
    > a jeśli nie mam gotówki, tylko plastik?

    Hm... a kasjerka w tesco robila problemy o pokrycie kilkugroszowego
    braku w gotowce karta... Nie pamietam juz jej argumentow (nie tyczylo
    sie to osobiscie mnie) ale zazyczyla sobie zeby zaplacic karta jakas
    wieksza kwote niz te 5 czy 8 groszy... na moj gust nonsens, byc moze
    miala jakis zly dzien :)