  • 1. Data: 2004-08-27 06:11:29
    Temat: księga wieczysta pod mieszkanie?
    Od: "Anica" <l...@w...pl>

    Witam
    W związku z przysłaniem mi przez moją Spółdzielnię Mieszkaniową pisma
    powołującego się na przepisy art. 42 i 43 ustawy o spółdzielniach
    mieszkaniowych (Dz. U. Nr 4, poz. 27 z 2001 r.), które to pismo określa
    przedmiot odrębnej własności lokalu - mojego lokalu mieszkalnego, (gwoli
    ścisłości jest to mieszkalnie własnościowe) mam pytania, na które ktoś z
    Państwa może mi odpowie (posiadając wiedzę na w/w temat):
    1. Co oznacza termin "przeniesienie prawa własności lokalu"? Czy to oznacza,
    że jeśli to przeniesienie nastąpi to ja staję się "bardziej" właścicielem
    mojego (niby) mieszkania...
    2. Czy to pismo które otrzymałam i w którym określają przedmiot odrębnej
    własności lokalu (mojego mieszkania) - jest już przeniesieniem prawa
    własności lokalu, bo jest tam uwaga w tym piśmie, że przeniesienie własności
    lokalu może nastapić wyłącznie na żądanie obojga małżonków, pomimo, że ja
    jestem członkiem spółdzielni, a ja nic od nich nie zażądałam , jak do tej
    pory. Z drugiej strony jest tam napisane, że uchwała nr.... o owym
    przeniesieniu wejdzie w życie po upływie dwóch miesięcy, chyba, że ją
    zasikarżę do Sądu. A jeszcze napisane jest, że realizacja uchwały zależy
    wyłącznie od woli członka spółdzialni i nie stanowi przymusu ustawowego?
    3. Czy mogę w zaistniałej sytuacji założyć księgę wieczystą dla mojego
    mieszkania?

    pozdrawiam
    anna tomczyk

  • 2. Data: 2004-08-27 06:50:04
    Temat: Re: księga wieczysta pod mieszkanie?
    Od: "Anica" <l...@w...pl>

    Dowiedziałam się jeszcze, że jednak Księga Wieczysta dla działki na której
    stoi "mój" blok
    ( w którym z kolei znajduje się moje mieszkanie)
    jest założona i prowadzi tę Księgę Sad Rejonowy ...
    ale jako właściciel wpisana jest tam Spółdzielnia Mieszkaniowa...

    tzn. czy ja teraz mogłabym zmienić ten zapis w Sądzie i stać się w owej
    Księdze Wieczystej właścicielem jakiejś tam części gruntu dla którego Księga
    Wieczysta jest prowadzona?
    łączna powerzchnia gruntu wynosi 1042 m2
    i znajdują się tu 24 lokale mieszkalne i 24 pomieszczenia przynależne
    oraz pomieszczenia i urządzenia wspólne, jak klatka schodowa, pralnia,
    suszarnia itp...

    a jak te wspólne pomieszczenia podzielą?
    czy ich właścicielem zostałaby nadal spółdzielnia?

    czy teraz powinnam udać się do notariusza i spisać umowę przeniesienia
    własności ze spółdzielnią?

    anna tomczyk

  • 3. Data: 2004-08-27 18:52:50
    Od: "NoMAD" <n...@W...TO.gazeta.pl>

    Użytkownik "Anica" <l...@w...pl> napisał w wiadomości

    > 1. Co oznacza termin "przeniesienie prawa własności lokalu"? Czy to
    oznacza,
    > że jeśli to przeniesienie nastąpi to ja staję się "bardziej" właścicielem
    > mojego (niby) mieszkania...

    Oznacza to ze staniesz sie wlascicielem lokalu i wspolwlascicielem
    nieruchomosci wspolnej (tzn "reszty budynku i gruntu" z wylaczeniem
    oczywiscie innych lokali stanowiacych odrebna wlasnosc.

    > 2. Czy to pismo które otrzymałam i w którym określają przedmiot odrębnej
    > własności lokalu (mojego mieszkania) - jest już przeniesieniem prawa
    > własności lokalu

    Nie. Przeniesienie wlasnosci dokona sie z chwila podpisania aktu
    notarialnego. Pismo traktuj jako informacje ze jest juz mozliwe
    przeniesienie wlasnosci (ale nie znam tresci pisma i uchwaly wiec nic wiecej
    nie moge powiedziec).

    > 3. Czy mogę w zaistniałej sytuacji założyć księgę wieczystą dla mojego
    > mieszkania?

    Majac wlasnosciowe spoldzielcze prawo do lokalu- mozesz.

    NoMAD