  • 21. Data: 2004-08-29 13:35:13
    Temat: Re: prowizja za płacenie kartą
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:cgs13k$30n$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Bo jest darmowe (z punktu widzenia klienta). Tak samo jak np. darmowa jest
    > torba, którą dają do zapakowania zakupów, choć oczywiście sklep musiał za
    > nią komus zapłacić.

    No właśnie. Rzecz w tym, że jest tak darmowe, że my za to płacimy. O czym
    zresztą nie piszę wcale z oburzeniem, no bo siły nie ma i tak musi być.
    Porostu nie próbujmy przekonywać kogokolwiek, że tak nie jest, bo jak sam
    piszesz przecież jest.

    > Podobnie jak za oświetlenie i ogrzewanie sklepu (i inne koszty stałe)
    więcej
    > płacą ci którzy robią więcej zakupów a nic nie płacą ci którzy tylko
    > "zwiedzaja".

    No ale z oświetlenia i ogrzewania sklepu korzystają,. Z karty nie.

    > Jak ktoś przyjdzie pieszo to ma dostac rabat?

    A czy ja tak napisałem? Po prostu chcę wykazać, że ujawnienie prowizji nie
    jest czymś złym. Ot po prostu jakiś tam sposób kalkulacji ceny i tyle.

  • 22. Data: 2004-09-01 08:11:18
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Wenom wrote:

    > A czy sklep moze odmowic przyjecia platnosci karta? U mnie na osiedlu
    > jest wlasnie taki jeden. Nie biora prowicji za platnosci karta, ale
    > nie przyjmuja takich platnosci gdy suma za zakumy jest nizsza niz
    > 20zl.

    Hyh, jak kupowałem jakiś czas temu monitor (dość drogi), zapytałem czy
    przyjmuja karty. Pan się skrzywił i odpowiedział "niechętnie...". Już
    sie zacząłem irytować, ale pan zaczął tłumaczyć że od płatności karta
    płacą 2 procent prowizji, i jak zapłacę kartą to im to zeżre zysk.
    Narzuty w tej branży są minimalne, a oni mieli naprawde konkurencyjne
    ceny, więc stwierdziłem "pal sześć", przeszedłem się do banku 100
    metrów dalej i wyciągnąłem gotówkę. Nogi mam zdrowe, nie ubędzie mi, a
    chłopaki niech zarobią - bo się starają, trzeba przyznać. Jedyny sklep
    w Wa-wie gdzie można kazać sobie podłączyć wybrany monit do stanowiska
    testowego i pobawić się godzinę.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 23. Data: 2004-09-03 10:22:49
    Od: "kovalek" <k...@o...pl>

    Użytkownik "Marcin Wasilewski" <r...@g...mm.pl> napisał w
    wiadomości news:cgpslf$hs4$1@news.onet.pl...

    > Wcale nie nonsens... minimalna transakcja kartą wynosi 1, 2,01 albo 5
    zl
    > w zaleznosci od tego
    > z jakiej sieci terminala sklep korzysta.

    Z tego co wiem, to jest tak

    eService - bez limitu
    Polcard - 1,00zł.
    PeKaO S.A. - 2,01zł.
    WBK - 5,00zł.

    To są limity poniżej których transakcja nie może byc zrealizowana. Ale
    pozostaje jeszcze "widzi mi się" sprzedawcy, który sobie ustali limit np.
    20zł. Jestem ciekawy jak Tesco poradziło by sobie z klientem, który kupił
    towar za 1,99zł i chciałby zapłacić kartą. Terminale z tego co widziałem
    mają z PeKaO S.A. - ale mogą mieć jakiś rezerwowy z eService.. Trzeba
    przetestować :-)

    --
    pozdrawiam
    Leszek Kowalski

  • 24. Data: 2004-09-04 10:18:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 3 Sep 2004, kovalek wrote:
    [...]
    >+ PeKaO S.A. - 2,01zł.
    [...]
    >+ Jestem ciekawy jak Tesco poradziło by sobie z klientem, który kupił
    >+ towar za 1,99zł i chciałby zapłacić kartą.

    Przy odrobinie pomyślunku *mogliby* wydać (nawet wirtualnie :>)
    jakiś towar za 5 czy 10 groszy po czym przyjąć zwrot zwracając
    różnicę 2 groszy gotówką ;)

    pozdrowienia, Gotfryd