    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: prowizja za płacenie kartą
    Date: Fri, 27 Aug 2004 16:02:57 +0200

    SQ9HHL wrote:
    > Witam.
    > Ostatnio w pewnym slepie zauważyłem karteczkę informującą o tym, że przy
    > zakupach na kwotę poniżej 20zł i płaceniu kartą sklep pobiera prowizję. Nie
    > pamiętam dokładnie ile to było ale chyba 2zł. Czy takie działanie sklepu
    > jest zgodne z prawem. Wiem, że POLCARD pobiera jakąś opłatę za transakcje
    > kartą ale żeby sklep sobie rekompensował straty w ten sposób ? Nie jest to
    > chyba legalne. A może się mylę ?

    Jest to po pierwsze niezgodne z umową z centrum roliczeniowym - donieś
    do ich centrum rozliczeniowego, a mogą stracić terminal.

    Po drugie oferta jest ofertą i nie można ot tak sobie sobie doliczać
    prowizji za np. płacenie zmiętymi banknotami, 'niemanie' odliczonych
    drobnych czy płacenie 'plastikiem'.

    Inteligentni sprzedawcy, jeśli już prowizja centrum rozliczeniowego im
    bardzo doskwiera, robią 'rabat za płatność gotówką'.

    Rabaty można sobie robić dowolne - np. w dni parzyste rabat dostają
    blondyni, a w nieparzyste - bruneci :)