  • 1. Data: 2006-04-29 13:12:23
    Temat: prowadzenie samochodu bez dokumentu
    Od: odi <o...@o...pl>

    Kilka dni temu zdałem egzamin na prawo jazdy. Dokument
    mogę odebrac po około dwóch tygodniach od zdania egzaminu.
    Czego mogę się spodziewać prowadząc samodzielnie samochód
    w razie kontroli policyjnej przed odebraniem dokumentu?

    --
    odi

  • 2. Data: 2006-04-29 13:23:45
    Temat: Re: prowadzenie samochodu bez dokumentu
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    odi wrote:
    > Czego mogę się spodziewać prowadząc samodzielnie samochód
    > w razie kontroli policyjnej przed odebraniem dokumentu?

    Ukarania za jazdę bez prawa jazdy.

    -------------------+
    -------------------+

  • 3. Data: 2006-04-29 13:31:54
    Od: odi <o...@o...pl>

    On Sat, 29 Apr 2006 15:23:45 +0200, Paweł Sakowski <p...@s...pl>
    wrote:

    > Ukarania za jazdę bez prawa jazdy.

    A do kładniej? jaka to może być kara? czy odroczą mi prawo jazdy lub będzie
    jakiś problem z jego odebraniem?

    --
    odi

  • 4. Data: 2006-04-29 13:43:10
    Od: "Lewis" <lewisa@[WYRŻNIJ TO]poczta.onet.pl>

    > A do kładniej? jaka to może być kara? czy odroczą mi prawo jazdy lub będzie
    > jakiś problem z jego odebraniem?

    Nie odroczą bo już jesteś po egzaminie,

    kierowanie pojazdu przez osobę nieposiadającą przy sobie wymaganych dokumentów 50zł
    kierowanie pojazdu silnikowego przez osobę nieposiadającą uprawnień 500zł
    i nie wiem do której grupy Cię podpiąc w sumie w bazie danych powinni Cie mieć jako
    osobę posiadająca prawko ale niekoniecznie...
    W sumie różnica niewielke raptem jedno zero w te czy wewte :)

    Lewis
    red GSF 400

  • 5. Data: 2006-04-29 13:56:36
    Od: odi <o...@o...pl>

    On Sat, 29 Apr 2006 15:43:10 +0200, Lewis TO]poczta.onet.pl>
    <<lewisa@[WYRŻNIJ> wrote:

> [...]
    > Cie mieć jako osobę posiadająca prawko ale niekoniecznie...
    > W sumie różnica niewielke raptem jedno zero w te czy wewte :)

    rozumiem więc, że grozi mi tylko mandat.. a co z samochodem? laweta? co z
    właścicielem
    samochodu, który siedzi obok? poniesie jakieś konsekwencje za
    udostępnienie? czy
    będzie mógł wsiąć i jechać dalej jako kierowca czy trzeba będzie samochód
    odholować?

    --
    odi

  • 6. Data: 2006-04-29 14:00:57
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Lewis napisał(a):

> [...]

    osobę posiadająca prawko ale niekoniecznie...
    > W sumie różnica niewielke raptem jedno zero w te czy wewte :)

    W komentarzu do kodeksu drogowego czytałem, iż w takim przypadku
    ważne jest, czy prawo jazdy zostało już wydane (wypisane, podpisane
    przez odpowiednią osobę). Jeśli zostało już wypisane i jest do odbioru w
    urzędzie, to mamy do czynienia z kierowaniem bez wymaganego dokumentu. W
    przeciwnym przypadku jest to jazda bez uprawnień.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 7. Data: 2006-04-29 14:22:34
    Od: "Lewis" <lewisa@[WYRŻNIJ TO]poczta.onet.pl>

> [...]
    > udostępnienie? czy
    > będzie mógł wsiąć i jechać dalej jako kierowca czy trzeba będzie samochód

    Tobie tylko mandat.
    Osobie (właścicielowi) która siedziała z boku może ZTCW grozić nawet sprawa w sądzie
    za udostępnianie pojazdu osbie bez uprawnień.
    Ale jak Cie potraktują to niemam pojęcia. Jak sprawdzą w bazie i będzie odznaczone ze
    papier masz już wydany tylko nieodebrany to spokojna głowa.

    Lewis
    red GSF 400

  • 8. Data: 2006-04-29 15:30:29
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Lewis wrote:
    > nie wiem do której grupy Cię podpiąc w sumie w bazie danych powinni Cie
    > mieć jako osobę posiadająca prawko ale niekoniecznie...

    Jak to posiadającą, skoro PJ nieposiada?

    Dokumentem uprawniającym do kierowania pojazdami jest PJ, a nie protokół
    egzaminu z pozytywnym wynikiem. Więc osoba po zdanym egzaminie nie ma
    jeszcze uprawnień do kierowania.

    Po wystawieniu PJ a przed jego odebraniem nie mam pewności jak to jest.
    Interpretacja przytoczona przez Liwiusza wydaje się być sensowna.

    -------------------+
    -------------------+

  • 9. Data: 2006-04-29 16:12:43
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Liwiusz napisał(a):
> [...]
    > urzędzie, to mamy do czynienia z kierowaniem bez wymaganego dokumentu. W
    > przeciwnym przypadku jest to jazda bez uprawnień.

    nie przekonuje mnie
    to jest (chyba) decyzja administracyjna, więc trzeba by ją doręczyć...

    KG

  • 10. Data: 2006-04-29 16:19:18
    Od: "Lewis" <lewisa@[WYRŻNIJ TO]poczta.onet.pl>

    > Jak to posiadającą, skoro PJ nieposiada?

    miałem na myśli zapisane w papierach ze dokument już gotowy ale nieodrbrany.

    Lewis
    red GSF 400