  • 1. Data: 2008-01-19 19:13:07
    Temat: proszę o porade w sprawie PZU, chodzi o OC
    Od: "yellowg" <y...@p...onet.pl>

    Witam.
    Może oklepany problem, ale potrzebuje pomocy generalnie natychmiast.
    Sprawa wygląda tak.
    Kupiłem samochód który był ubezpieczony w jakiejś dziwnej firmie. Oczywiście
    od razu ubezpieczyłem go w innej firmie wypowiadając umowę dla poprzedniej
    firmy.
    Wszystko zgodnie z prawem.
    Jak się okazało niestety nie.
    Po jakichś dwóch miesiącach od kupna samochodu przyszło mi do zapłacenia OC
    z PZU.
    Jak mi to pan z PZU wyjaśnił, poprzedni właściciel auta nie wymówił im
    umowy, i dlatego przeszło na mnie.
    Hmm, i tu się pojawia pytanie.
    Czy jako trzeci właściciel samochodu mam obowiązek zapłacenia tego OC dla
    nich?
    Na dodatek jeszcze pan z pzu powiedział mi że nie muszę juz wypowiadać im
    umowy ubezpieczenia, bo poprzedni właściciel nie płacił im składek to sami
    wypowiedzieli umowę.
    Ubezpieczenie jest na 12 m-cy i mi się dostało dwa miesiące do zapłaty.
    I teraz tu czegoś nie rozumiem, mam płacić czy nie.
    Straszą mnie sądem, komornikiem, wciągnięciem na liste dłużników.
    Na dodatek przysłali mi pierwsze pismo (data przykładowa) 20.08.2007 z
    ponagleniem do zapłaty w terminie do 20.07.2007. Cokolwiek dziwne.
    Co robić?

  • 2. Data: 2008-01-19 19:36:52
    Temat: Re: proszę o porade w sprawie PZU, chodzi o OC
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    yellowg wrote:
> [...]
    > Na dodatek przysłali mi pierwsze pismo (data przykładowa) 20.08.2007 z
    > ponagleniem do zapłaty w terminie do 20.07.2007. Cokolwiek dziwne.

    napisz jeszcze raz, i nie pisz innej firmie tylko jaki nie chcesz podać
    nazw to pisz, a, b,c.
    To ile poprzednich właścicieli miał ten samochód, dwóch czy trzech, bo
    nie jestem pewnien i kto, kiedy i w jakich firmach zawierał ubezpieczenia.

  • 3. Data: 2008-01-19 19:50:10
    Od: "yellowg" <y...@p...onet.pl>

    więc tak
    kupiłem samochód.
    samochód miał polise oc w firmie A.
    mi ta firma nie podobała się, więc wypowiedziałem umowę z firmą A i
    ubezpieczyłem w firmie B
    po dwóch miesiącach od kupienia samochodu dostałem kwitek do zapłaty z firmy
    C w której to samochód był ubezpieczony na początku.
    poprzedni właściciel nie wypowiedział umowy w firmie C i ubezpieczyłe w
    firmie A
    do niego przychodziły ponaglenia do zapłacenia OC z firmy C, których nie
    płacił.
    teraz się pojawia pytanie czy dalej mnie obowiązuje OC z firmy C czy już nie
    powinni się mnie czepiać, skoro wypowiedzieli mu umowę z tytułu nie płacenia
    składek

  • 4. Data: 2008-01-20 13:28:40
    Od: "Ryba" <N...@p...onet.pl>

    Użytkownik "yellowg" <y...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > teraz się pojawia pytanie czy dalej mnie obowiązuje OC z firmy C czy już
    > nie powinni się mnie czepiać, skoro wypowiedzieli mu umowę z tytułu nie

    Witam serdecznie

    Zgodnie z ustwą o ubezpieczeniach obowiązkowych na Ciebie przechodzi
    ubezpieczenie sprzedającego, czyli w tym wypadku firmy A. Jeżeli się
    wywiązałeś z ustawowoego obowiązku i w ciągu 30 dni od nabycia złożyłeś
    firmie A rezygnację z tegoż ubezpieczenia (zakładam, że masz na to
    wiarygodne potwierdzenie) to Twoja współpraca z firmą A została zakończona,
    a Ty (zgodnie z ustawą) zawarłeś obowiązkowe ubezpieczenie z firmą B (bo
    taka była Twoja wola). Firma C nie ma podstaw do żądania od Ciebie
    czegokolwiek, ponieważ Ty od poprzedniego właściciela dostałeś ubezpieczenie
    z firmy A. Ponadto, jak sądzę firma C nie jest w stanie wykazać, że kupując
    pojazd otrzymałeś od zbywcy ubezpiecznie od firmy C jak również nie zostałeś
    o tym fakcie poinformowany. Zatem, o ile jesteś w stanie wykazać to co
    powyżej założyłem, możesz spać spokojnie i nie przejmować się firmą C. W
    ostateczności przed sądem w tej sytuacji firma C będzie miała duży problem z
    wykazaniem swoich "racji" w stosunku do Ciebie. Inną sprawą jest dochodzenie
    ww. zaległości od zbywcy pojazdu przez firmę C, ale to już nie Twój problem.

    Zdróweczko
    Ryba co się może mylić