  • 1. Data: 2004-06-18 05:34:15
    Temat: prośba w sprawie wypowiedzenia umowy o prace
    Od: "Niunia" <n...@t...pl>

    Witam wszystkich serdecznie

    Z góry przepraszam jezeli temat był juz wałkowany.

    Dnia 15.06.br dostałam wypowiedzenie umowy, w ciagu 7 dni przysługuje mi
    odwołanie od tej decyzji.
    To wiem :)
    Pytanie
    Czy nalezy w Sadzie Pracy zgłośic że zakład pracy ma w stosunku do mnie
    zaleglości finansowe??
    W chwili obecnej nie mam roszczeń co do samego wypowiedzenia obawiam sie
    tylko ze moze sie okazac, ze moj zakład pracy nie wypłaci mi moich
    należności.
    Czy nalezy taki fakt zgłosic w ciągu własnie tych 7 dni??

    Z góry dziękuję za wszelkie sugestie

    Niunia

  • 2. Data: 2004-06-18 07:08:55
    Temat: Re: prośba w sprawie wypowiedzenia umowy o prace
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Niunia" <n...@t...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > To wiem :)
    > Pytanie
    > Czy nalezy w Sadzie Pracy zgłośic że zakład pracy ma w stosunku do mnie

    O uregulowanie zaległości finansowych wystarczy wystąpić po rozwiązaniu
    umowy o pracę, ponieważ kwota zaległości może jeszcze wzrosnąć (np.
    należność za pracę w czerwcu, w okresie wypowiedzenia oraz ewentualny
    ekwiwalent pieniężny). Najlepiej będzie wystąpić o całość.

    > W chwili obecnej nie mam roszczeń co do samego wypowiedzenia

    A czy wypowiedzenie nie ma uchybień? Jeżeli np. jest 2-tygodniowe, to
    powinno się skończyć dopiero 3 lipca br., jeżeli 1-miesięczne to 31 lipca
    br.

    > obawiam sie tylko ze moze sie okazac, ze moj zakład pracy nie wypłaci mi
    moich
    > należności.

    Najpierw można zgłosić tę sprawę do PIP i poprosić o interwencję, bo
    sprawa sądowa długo trwa, a po jej zakończeniu, mimo satysfakcjonującego
    Cię wyroku, może się okazać, że nawet egzekucja komornicza jest
    bezskuteczna, bo firma jest niewypłacalna.

    > Czy nalezy taki fakt zgłosic w ciągu własnie tych 7 dni??

    Nie trzeba takiego pośpiechu. Roszczenia z tytułu umowy o pracę można
    zgłaszać do 3 lat od ich powstania.

    Pozdrawiam

    wa

  • 3. Data: 2004-06-18 07:47:19
    Od: "Niunia" <n...@t...pl>

    Użytkownik "waczek" <w...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > bezskuteczna, bo firma jest niewypłacalna.

    > Nie trzeba takiego pośpiechu. Roszczenia z tytułu umowy o pracę można

    Bardzo dziękuje za szybka odpowiedz :)
    Co do wypowiedzenia to nie ma ono uchybien i jest 3-miesięczne (do konca
    wrzesnia)
    Zgodnie z twoja sugestia zwroce sie w takim razie do PIPu

    Pozdrawiam
    Niunia