  • 1. Data: 2004-06-17 21:43:21
    Temat: Prosba o pomoc przy sprawia spadkowej!!!
    Od: Domin<d...@d...pl>

    Witam! Bardzo prosiłbym o pomoc w mojej sprawie. Jest ona nieco
    skomplikowana ale postaram się wyjaśnić o co chodzi.
    Tak więc:
    Ja wraz z 5cioma osobami z mojej rodziny dostaliśmy w spadku po
    Ciotce działkę budowlaną. Zgodnie postanowiliśmy ją sprzedać.
    Umowa sprzedaży była spisywana przez notariusza zgodnie z księgą
    wieczystą itd. Wszystko w dobrej wierze. Problem polega na tym, iż po
    jakimś czasie okazało się że księgi wieczyste były dwie a w drugiej
    nasza działka okazała się być mniejsza! Osoba która ją od nas kupiła
    potanowiła założyć sprawę i domaga się zwrotu 6 tys zł przy
    załatwieniu sprawy ugodowo i kto wie o ile wiecej jezeli postanowimy
    ciagnac sprawe do konca i przegramy. I teraz 2 kwestie!
    1. Czy wogóle jest taka możliwość ze sprawe mozemy przegrac,
    pomimo iz dzialalismy w dobrej wierze i nie mielismy pojecia ze cos
    jest namieszane w ksiegach wieczystych?? Bo przeciez skad moglismy
    wiedziec skoro notariusz ktory nad wszystkim czuwal uwazal ze
    wszystko jest w porzadku.
    2. czy jezeli np ja zgadzajac sie na ugode oddam swoja czesc
    naleznosci tej osobie a inni czlonkowie mojej rodziny tego nie zrobia i
    osoba ta ponownie skieruje sprawe do sadu to czy sprawa dalej bedzie
    mnie dotyczyc i czy dalej bede ponosic jej konsekwencje chociaz moja
    czesc dlugu bedzie w depozycie sadowym czekac na reszte pieniedzy??

    Za wszelka pomoc z gory serdecznie dziekuje! Pozdrawiam!

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2004-06-18 13:34:09
    Temat: Re: Prosba o pomoc przy sprawia spadkowej!!!
    Od: "m." <m...@w...pl>

    Użytkownik "Domin" <d...@d...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jest namieszane w ksiegach wieczystych?? Bo przeciez skad moglismy
    > wiedziec skoro notariusz ktory nad wszystkim czuwal uwazal ze

    Ale teraz wiecie że nie jest ok.Ta osoba zapłaciła za coś czego nie
    dostała. Trzeba będzie zwrócić część kasy.

> [...]
    > mnie dotyczyc i czy dalej bede ponosic jej konsekwencje chociaz moja
    > czesc dlugu bedzie w depozycie sadowym czekac na reszte pieniedzy??

    Niestety. Jesteście w tym przypadku tzw. dłużnikami solidarnymi i
    wierzyciela nie obchodzi jak wy się wewnętrznie rozliczycie. Ma roszczenie
    do was wszystkich o całą kwotę. Nie o poszczególne części do poszczególnych
    osób. Może wykaż dobrą wolę, dogadaj się z tą osobą, oddaj część a w zamian
    uzyskaj od niej zwolnienie z długu.
    powodzenia.
    a swoją drogą to ten notariusz ślepy, niedbały, czy w sądzie taki bałagan? a
    wypisu z ewidencji gruntów nie żądał?

    m.