  • 1. Data: 2004-06-18 05:25:37
    Temat: Co grozi za graffiti?
    Od: NKG <n...@p...onet.pl>

    cze

    Koleżanka została złapanz na graffiti na jakimś opuszczonym (wg niej)
    budynku. Powiedzieli że to ona ludzi z sąsiedniego baru. Ma ukończone 15
    lat, właśnie kończy gimnazjum i składa papiery do LO.

    Chciałem się zapytać co jej w tym momęcie grozi za ten czyn?
    Oraz jak mogła by się bronić?

    Z góry dzięki!

    NKG

  • 2. Data: 2004-06-18 07:02:11
    Temat: Re: Co grozi za graffiti?
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@N...e-wro.pl>

[...]

    ----------------------

    Praktycznie nic. Nie odpowiada za wykroczenie (jezeli szkoda bylaby nizsza niz
    250 zl) ani za przestepstwo (jezeli szkoda przekraczalaby 250 zl), bo nie miala
    ukonczonych lat 17. w chwili popelnienia tego czynu.

    Wchodzi w rachube jedynie odpowiedzialnosc dla nieletnich. Moze wiec dostac
    upomnienie badz nagane etc. Na pewno nie wchodzi w rachube "poprawczak".

    Oczywiscie jezeli poszkodowany bedzie tego zadal to moze byc zobowiazana do
    naprawienia szkody (odpowiedzialnosc cywilna), ale watpie bo budynek opuszczony
    i pewnie nikt sie nim nie zajmuje.

    Konrad

  • 3. Data: 2004-06-18 08:17:09
    Od: "Andrzej R." <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "NKG" <n...@p...onet.pl> napisał :
[...]

    Re : Odpowiedzialność dla nieletnich. A tatuś może szykować niezłe pieniądze
    za likwidację dzieła córuni ( coś około 2000,- pln za 1 m kw). Próba
    odwlekania sprawy - to dodatkowe koszty (sądowe i odsetki). Może wówczas
    zacznie przejawiać zainteresowanie, co latorośl wyczynia w czasie wolnym.
    AR

  • 4. Data: 2004-06-19 07:43:12
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Andrzej R. wrote:
    > Re : Odpowiedzialność dla nieletnich. A tatuś może szykować niezłe pieniądze
    > za likwidację dzieła córuni ( coś około 2000,- pln za 1 m kw). Próba
    > odwlekania sprawy - to dodatkowe koszty (sądowe i odsetki).

    A na jakiej podstawie tatuś?

    KG

  • 5. Data: 2004-06-19 12:09:19
    Od: "Andrzej R." <a...@p...onet.pl>

    > A na jakiej podstawie tatuś?
    >
    > KG
    Re : Art. 427 KC
    AR

  • 6. Data: 2004-06-19 13:01:12
    Od: "Travis" <r...@o...pl>

    \> > za likwidację dzieła córuni ( coś około 2000,- pln za 1 m kw).

    Jak juz to 100zl - 250zl za m2 .

    Pzd Travis

  • 7. Data: 2004-06-19 18:05:55
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Andrzej R." <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Re : Art. 427 KC

    Ale jest jeszcze art. 426 kc, który de facto ogranicza tutaj granicę wieku
    dla lat 13. Powyżej odpowiedzialność cywilną ponosi sprawczyni. A więc ona
    może być ścigana cywilnie. W chwili obecnej podejrzewam, że majątkiem
    żadnym nie dysponuje, więc nie byłoby się na czym zaspokoić. Ale jeśli
    odczekać chwilę z procesem cywilnym, to biorąc pod uwagę, że zasądzenie w
    tym wypadku jest raczej pewne można spowodować, że ostatecznie się to
    przedawni za jakieś 12 lat. 27 letnie kobiety czasem miewają już jakieś
    własne dochody i majątki. A i odsetki wyższe, niż na koncie.

  • 8. Data: 2004-06-19 21:43:38
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Andrzej R. wrote:
    > Re : Art. 427 KC

    15 lat i nie mozna winy przypisać? nie przesadzajmy

    KG

  • 9. Data: 2004-06-20 13:46:41
    Od: NKG <n...@p...onet.pl>

    Travis napisał:
    > Jak juz to 100zl - 250zl za m2 .

    Konkretnie to ona tylko namalowała jeden mały napis. A ile jej koledzy
    naciaprali to nie wiem, nie widziałem tego.

    NKG