  • 11. Data: 2004-05-11 10:12:21
    Temat: Re: prosba o umorzenie-komornik.
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    Tue, 11 May 2004 11:37:09 +0200, na pl.soc.prawo, josh napisał(a):

    > nalzenosc glowna 16,744
    > odsetki 2593
    > oplata egzekucyjna 3,148
    > wydatki gotowkowe 2,00
    > czyli razem 22,487
    >
    > pismo z zakladu pracy datowane na dzien 7.05.2004 potracone kwoty na
    > komornika to:42,356 PLN

    To znaczy slabo pilnujesz swoich ( mamy ) interesow. Jezeli wiedzieliscie,
    ze kwota do sciagniecia to 22478 zl to dlaczego czekaliscie az sciagnieta
    kwota urosla do ponad 42k zl ?
    Nie wiem jak wyglada tytul komorniczy skierowany do zakladu - ale wydaje mi
    sie, ze powinna tam byc kwota do potracenia i przekazania. Jezeli tak jest
    jest to blad pracodawcy, ze za duzo/za dlugo potracal.
    Z drugiej strony powinien tez zareagowac komornik.
    Pozostaje tylko roszczenie o zwrot nienaleznie pobranych kwot tylko w tej
    sytuacji nie wiem w czy stosunku do komornika czy pracodawcy - a moze do
    obu?

    --
    Mieczysław
    ----

  • 12. Data: 2004-05-11 10:28:18
    Od: "josh" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Mieczyslaw" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:1o90cva43fdq0$.ecdczdmq8e63> To znaczy slabo pilnujesz swoich ( mamy )
> [...]
    > sytuacji nie wiem w czy stosunku do komornika czy pracodawcy - a moze do

    slabo sie na tym znam.......ale mam pytanie czy jesli na tytule byla kwota
    22 tysiecy to czy zaklad pracy powninien po tej kwocie zaprzestac potracania
    pieniedzy i wyslac pismo do komornika za cala kwota zostala przekazana na
    konto komornika?
    pozdrawiam
    josh

  • 13. Data: 2004-05-11 10:37:16
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    Tue, 11 May 2004 12:28:18 +0200, na pl.soc.prawo, josh napisał(a):

> [...]
    > pieniedzy i wyslac pismo do komornika za cala kwota zostala przekazana na

    Jezeli zaklad mial na tytule kwote - to *tylko* taka kwote powinien
    potracic. Czy mial obowiazek zawiadamiac komornika, ze potracil wszystko -
    nie wiem. Ale chyba nie musial. Po prostu powinien przestac potracac.

    --
    Mieczysław
    ----
    Zbiór przepisów:
    www.bim.home.pl\sigow\prawo.htm
    When you make your mark in the world, watch out for guys with erasers.

  • 14. Data: 2004-05-11 10:40:51
    Od: "josh" <j...@w...pl>

> [...]
    > potracic. Czy mial obowiazek zawiadamiac komornika, ze potracil wszystko -
    > nie wiem. Ale chyba nie musial. Po prostu powinien przestac potracac.

    na tytule byla kwota wraz z nalezenymi kosztami egzekucyjnymi czyli te kwoty
    ktore podalem wczesniej.Takie pismo dostal zaklad pracy.
    teraz chyba musze znalezc jakiegos obeznanego w temacie prawnika....
    pozdrawiam i dziekuje
    josh

  • 15. Data: 2004-05-12 09:54:06
    Od: "josh" <j...@w...pl>

    czy jest jakis paragraf mowiacy o tym,ze nie mozna placic odsetek od
    odsetek?
    pozdrawiam
    josh

  • 16. Data: 2004-05-12 11:15:10
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

    > czy jest jakis paragraf mowiacy o tym,ze nie mozna placic odsetek od
    > odsetek?

    Kodeks cywilny:

    Art. 482
    § 1. Od zaległych odsetek można żądać odsetek za opóźnienie dopiero od chwili
    wytoczenia o nie powództwa, chyba że po powstaniu zaległości strony zgodziły
    się na doliczenie zaległych odsetek do dłużnej sumy.

    § 2. Przepis paragrafu poprzedzającego nie dotyczy pożyczek długoterminowych
    udzielanych przez instytucje kredytowe.

    Pozdrawiam!
    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl