  • 1. Data: 2004-05-10 11:38:52
    Temat: prosba o umorzenie-komornik.
    Od: "josh" <j...@w...pl>

    witam,
    moja mama jakis czas temu poreczyla kredyt ,ktory nie zostal
    splacony.Komornik siadl na wynagrodzenie w 2000 roku.
    Kwota jaka byla do splacenia to bylo 15 tys zl.Do chwili obecnej mama
    splacila komornikowi juz ponad 42.000.Bank juz zostal dawno splacony.
    Mama jest osoba samotna i nie daje rady juz splacac tego kredytu,a ja
    pomagalem jak moglem przez te lata ale sam wpadlem w tarapaty.

    Czy mozna wystapic o umorzenie egzekucji ze wzgledu na ciezka sytuacje
    materialna i czy mozna powolac sie na jakies paragrafy?
    prosze o pomoc.

    pozdrawiam
    josh

  • 2. Data: 2004-05-10 12:17:28
    Temat: Re: prosba o umorzenie-komornik.
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    Mon, 10 May 2004 13:38:52 +0200, na pl.soc.prawo, josh napisał(a):

> [...]
    > Kwota jaka byla do splacenia to bylo 15 tys zl.Do chwili obecnej mama
    > splacila komornikowi juz ponad 42.000.Bank juz zostal dawno splacony.

    Cos niejasno piszesz. Jezeli zadluzenie bylo 15 tys. zl a splacono 42.000
    zl - to co jest dalej egzekwowane przez komornika ?
    A moze chodzilo o 150 tys zl - ale chyba nie bo sam piszesz, ze bank zostal
    spalcony. To o co chodzi ? Moglbys jasniej ?

    --
    Mieczysław
    ----

  • 3. Data: 2004-05-10 14:43:59
    Od: sebol <i...@a...pl>

    josh wrote:

> [...]
    >
    > Czy mozna wystapic o umorzenie egzekucji ze wzgledu na ciezka sytuacje
    > materialna i czy mozna powolac sie na jakies paragrafy?

    Nie bardzo. Z tekstu wynika ze jedynym wierzycielem jest komornik :).
    Wiec prośby jedynie do niego.

    --
    lobo_(małpa)autograf.pl

  • 4. Data: 2004-05-10 15:35:24
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    > Mama jest osoba samotna i nie daje rady juz splacac tego kredytu,a ja
    > pomagalem jak moglem przez te lata ale sam wpadlem w tarapaty.

    Pamiętaj, mama może domagać się tego co spłaciła od osoby, której poręczała
    kredyt!

    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl

  • 5. Data: 2004-05-11 08:32:15
    Od: "josh" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Mieczyslaw" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    zostal
    > spalcony. To o co chodzi ? Moglbys jasniej ?

    zadluzenie z odsetkami wynosilo 15 tys zlotych do chwili obecnej zostalo
    potracone z wynagrodzenia o prace ponad 42 tys zlotych.Z pisma jakie mama
    wystosowala w ubieglym roku do banku wynika,ze zadluzenie wobez banku
    zostalo splacone a teraz mama splaca po prostu komornika.
    Tylko pytanie czy isnieje szansa na umorzenie sprawy i na jakiej podstawie?
    i do kogo kierowac pismo?
    pozdrawiam
    josh

  • 6. Data: 2004-05-11 08:36:53
    Od: "josh" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Pamiętaj, mama może domagać się tego co spłaciła od osoby, której
    poręczała
    > kredyt!

    tu jest problem bo czlowiek uciekl za granice prawdopodobnie do kanady.Tutaj
    nie ma zadnej rodziny.
    pozdrawiam
    josh

  • 7. Data: 2004-05-11 08:50:01
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <c7q313$api$1@213.195.187.66>, josh wrote:
> [...]
    > zostalo splacone a teraz mama splaca po prostu komornika.
    > Tylko pytanie czy isnieje szansa na umorzenie sprawy i na jakiej podstawie?

    Dlug z odsetkami wynosil 15tys, splacila 42tys...
    Nie udalo sie z tym rozjasnieniem. Sprobujesz raz jeszcze?

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2004-05-11 09:03:52
    Od: "bd" <b...@o...pl>

> [...]
    > zostalo splacone a teraz mama splaca po prostu komornika.
    > Tylko pytanie czy isnieje szansa na umorzenie sprawy i na jakiej podstawie?

    art. 45 ust. 2 uokse mowi: Za dokonaną egzekucję świadczeń pieniężnych
    komornik pobiera od dłużnika opłatę stosunkową w wysokości 15% wartości
    wyegzekwowanego roszczenia.

    a to oznacza, ze z kazdej wyegzekwowanej zlotowki komornik zabierze 15
    groszy a 75 groszy przekaze wierzycielowi - najprosciej mowiac.
    nie znam takich sytuacji, ze komornik najpierw zaspokaja wierzyciela
    a dopiero pozniej pobiera oplate stosunkowa.
    w momencie przystapienia do egzekucji komornik powieksza wymagana kwote
    o swoje koszty. 15.ooo + 15% = 17.25o. jezeli podane przez Ciebie
    15.ooo nie obejmuje kosztow sadowych i innych. ale jesli zapomniales o
    nich piszac posta mozna przypuszczac, ze cala wymagana kwota z kosztami
    i oplatami powinna sie wahac w granicach 2o.ooo. ale nie 42.ooo.

    pozdr.
    marcin

  • 9. Data: 2004-05-11 09:21:15
    Od: "josh" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...notrix.net> napisał w
    wiadomości news:pmg6n1->
    > Dlug z odsetkami wynosil 15tys, splacila 42tys...
    > Nie udalo sie z tym rozjasnieniem. Sprobujesz raz jeszcze?

    dlug z odsetkami i kosztami komorniczymi wynosil 15 tysiecy z hakiem.
    Pismo z banku ktore mama otrzymala w 2003 wykazalo ze na rachunku
    kredytobiorcy jest zadluzenie w wysokosci 200 zl czyli jak mniemam zostalo
    splacone(przez komornika?).

    na pismie z ksiegowosci z zakladu pracy mamy jest kwota ktore zostala
    potracaona od roku 2000 do chwili obezcnej na 42 tysiace zlotych.
    Moze zaklad pracy potraca pienadze z wynagrodzenia a juz nie musi?komornik
    bierze pieniadze i siedzi cicho?
    Czy zaklad pracy musi czekac na pismo od komo0rnika o splacie zadluzenia czy
    zaklad pracy placi do kwoty jaka jest na tytule wykonawczym?
    pozdrawiam
    josh

  • 10. Data: 2004-05-11 09:37:09
    Od: "josh" <j...@w...pl>

    Użytkownik "bd" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > nich piszac posta mozna przypuszczac, ze cala wymagana kwota z kosztami
    > i oplatami powinna sie wahac w granicach 2o.ooo. ale nie 42.ooo.

    wlasnie kwota byla z kosztami egzekucyjnymi czyli 15 tysi kwota pobrana 42
    tysiace jest prawdziwa..

    pismo z banku datowane 27.09.2003 roku ze stan na dzien 27.09.2002 rok na
    rachunku widnieje dlug w kwocie 234,12 zl.Z dpiskiem iz egzekucja przeciwko
    Pani jako poreczycielowi dlugu prowadzona przez komornika X poza
    naleznosciami bankowymi wynikajacymi z bankowego tytulu egzekucyjnego do
    rozliczenia pozostaja jeszcze koszty prowadzonej egzekucji,ktore beda
    realizowane bezposrednio przez komornika.

    kwoty z dnia 12.01.1999 roku na tytule od komornika to:

    nalzenosc glowna 16,744
    odsetki 2593
    oplata egzekucyjna 3,148
    wydatki gotowkowe 2,00
    czyli razem 22,487

    pismo z zakladu pracy datowane na dzien 7.05.2004 potracone kwoty na
    komornika to:42,356 PLN

    nic nie rozumiem
    josh