    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: prosba o porade - zakup towaru poza aukcja
    Date: Fri, 8 Aug 2008 12:30:10 +0200

    On Fri, 8 Aug 2008, AGTR wrote:

    ZASTRZEŻENIE.
    Mój post na pewno nie jest poradą, jak (IMO lekkomyślnie) domagasz
    się w tytule. Komentuję tylko luzem :)

    > zakupilem przez internet towar
    > niestety moj blad bo nie przez serwis aukcyjny, lecz poza aukcja
    [...]
    > aukcje dodalem do archiwum aby nie zniknela

    Przecież ta aukcja to oferta *w zupełie innej umowie*, jak na
    mój gust powoływanie się na tę aukcję jest... nieporozumieniem.
    IMVHO kantując allegro trzeba się liczyć z takim skutkiem
    ubocznym - mniej więcej podobnie jak w przypadku, kiedy (np.
    "dla zoptymalizowania podatku" :P) strony na papierze zapisują
    niższą wartość transakcji niż w rzeczywistości.
    To może DROGO kosztować (i nie mam na myśli kar z US :))

    > czy jest sens walczyc o zwrot towaru i pieniedzy, jesli tak w w jaki sposob?

    Masz dowód, że sprzedający oferował "sprzedać ten sam towar
    i na takich samych warunkch jak w aukcji"?
    Czy tylko "chciał sprzedać klapę"?

    > sprzedał inny
    > towar niż na aukcji w opisnie, nie zgadza się nawet zdjęcie.

    Jak był sprytny, do zadbał o to co wyżej - że Ty MYŚLAŁEŚ
    o kupieniu tej właśnie klapy, ale przecież (uwaga, ironia)
    biedny, praworządny i dotrzymujący umów sprzedający w ogóle
    nie mógł brać takiej możliwości pod uwagę, przecież zawarł
    umowę z allegro i ma jej zamiar dotrzymać, nie spodziewał się
    więc nic innego po Tobie :O, czyli oczywiste jest, że Tobie
    oferował *inny* towar!
    Ironia może i bolesna, ale dokładnie tak to wygląda z p.
    widzenia dotrzymywania umów :)

    > pomijam fakt ze nie ma paragonu i nic, a facet ma sklep na allegro

    W kwestii formalnej - to jest możliwe.
    Mało prawdopodobne, ale możliwe - akurat Tobie mógł sprzedać
    klapę od auta posiadanego "osobiście" (swojego, nie czyjegoś,
    i do tego nie wpisanego do majątku w ST).

    pzdr, Gotfryd