  • 1. Data: 2002-07-17 12:16:38
    Temat: prosba o porade
    Od: "Berbec" <b...@z...com.pl>

    Witam szanowna grupe.
    Troche bedzie dlugie, ale chce jak najszczegolowiej opisac problem, ktory
    pojawil sie dzis miedzy mna a drukarnia.
    Tydzien temu zamowilem druk 5000 szt okladek do zdjec dla noworodkow ze
    szpitala. Zamowienie wygladalo w ten sposob, ze zostawilem w drukarni wzor
    oryginalnej okladki, na nim nanioslem poprawki (dodalem jedno slowo i jeden
    nr telefonu) oraz na zewnetrznych krawedziach napisalem wymiary 100×150
    (wymiary oryginalu 105×150). Okladki te drukuje juz od 10-ciu lat w tej
    samej drukarni. Istotnym ich elementem jest jajowata dziura z ozdobna zlota
    ramka wokol, ktora to w dalszej czesci produkcji podlega wykrojeniu. Dzisiaj
    je odebralem, slicznie zapakowane i zaplacilem. Po pierwszym wykrojeniu
    okazalo sie, ze jakis gosc w drukarni zmniejszyl nie tylko wymiar papieru,
    ale rowniez wymiar druku i wykrojnik nie pasuje do ramki (znacznie mniejszej
    od oryginalu). Pojechalem z powrotem. Tym razem rozmawialem juz z szefowa.
    Pierwsze jej slowa wskazywaly na to, ze to moja wina i ona nie poczuwa sie
    do odpowiedzialnosci. Mowila, ze skoro zmniejszylem wymiar to dla nich jest
    jednoznaczne, ze zmieniaja tez wymiar druku. Mowila, ze przeciez ogladalem i
    podpisalem wydruk probny, co zaraz sprostowalem, bo nic takiego mi nie
    pokazano i niczego nie podpisywalem. Mowila, ze powinienem zaznaczyc, ze nie
    wolno zmieniac wymiaru druku, a ja jej na to, ze to ona powinna ze mna
    skonsultowac zmiane wielkosci druku, skoro uwazala, ze zaszla taka potrzeba.
    Poza tym, wszystkie zmiany, ktore chcialem miec nanioslem na oryginal, ale
    wymiarow druku nie poprawialem, tylko wymiar zewnetrzny papieru. Stanelo na
    ty, ze pojechalem do domu wszystko przemyslec, zostawilem tam kase, okladki
    i 2 lata zycia, a ona powiedziala, ze w zadnym wypadku nie bedzie tego
    drukowac ponownie na swoj koszt.
    Mysle wiec i chcialbym skorzystac z Waszej pomocy. Jezeli ktos mialby troche
    czasu i zyczyl sobie jakichs dodatkowych informacji to zaraz je otrzyma.

    Pozdrawiam,
    fotograf noworodkow, Ryszard.

  • 2. Data: 2002-07-17 21:16:07
    Temat: Re: prosba o porade
    Od: "[sis]" <s...@b...usun.pl>

    > Troche bedzie dlugie, ale chce jak najszczegolowiej opisac problem, ktory
    > pojawil sie dzis miedzy mna a drukarnia.

    racja stoi po Twojej stronie - napisz na priv, pomoge Ci.

    ps. wytnij z mejla niepotrzebne 'usun' ;)

    pozdrawiam,
    Kamil
    --
    kiss me! i'm polish
    http://board.pl

  • 3. Data: 2002-07-18 15:49:00
    Od: "tnt" <t...@o...com>

    Użytkownik "Berbec" <b...@z...com.pl> napisał w wiadomości

    > okazalo sie, ze jakis gosc w drukarni zmniejszyl nie tylko wymiar papieru,
    > ale rowniez wymiar druku i wykrojnik nie pasuje do ramki (znacznie
    mniejszej

    To już lepiej dogadaj się z szefową drukarni, żeby
    zrobiła na swój koszt nowy wykrojnik, będzie taniej,
    szybciej i wszyscy będą zadowoleni... Chyba, że wykroiłeś
    już wszystkie okładki...

    Pozdrawiam, T.

  • 4. Data: 2002-07-20 08:02:51
    Od: "Berbec" <b...@z...com.pl>

    > To już lepiej dogadaj się z szefową drukarni, żeby
    > zrobiła na swój koszt nowy wykrojnik, będzie taniej,
    > szybciej i wszyscy będą zadowoleni...

    Tak wlasnie zrobilem. Dzisiaj dostarczyli mi nowy wykrojnik i choc nie
    jestem w 100% z niego zadowolony (jest troche krzywy) to dam spokoj.
    Dzieki za rady.

    Ryszard.