  • 1. Data: 2002-07-17 12:29:34
    Temat: Nieprzyjecie do pracy po ustnejk Umowie - Gellwe
    Od: <g...@p...onet.pl>

    Witam,

    Moja dziewczyna złożyła wymowienie w dotychczasowej pracy, bo dostała posadę
    Analityka Kosztów w Gellwe w Zabierzowie.

    Okazało się, ze Analityk kosztow zmienil sie w Referenta ds sprzedazy, a
    godziny pracy z 8.00 - 17.00 na 8.00 - 18.00 (nieformalnie, ale egzekwowane -
    kto nie chce zostawac do 18.00 ten moze sie pozegnac z praca).

    Okazalo sie tez, ze Pan Dyrektor (ten sam, ktory jej zaproponowal prace)zmienil
    zdanie, i juz jej nie chce.

    Sprawa idzie oczywiscie do PIP i Sądu Pracy, jakie sa perspektywy?

    Pzdr,
    Grzesiek

  • 2. Data: 2002-07-17 12:47:26
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia 17 Jul 2002 14:29:34 +0200,
    <g...@p...onet.pl> zakodował:

    >Sprawa idzie oczywiscie do PIP i Sądu Pracy, jakie sa perspektywy?

    Nic nie wygra :(
    Szkoda, że dopiero teraz odwiedziłeś tę grupę. Przed wypowiedzeniem
    umowy dotychczasowemu pracodawcy trzeba najpierw podpisać umowę o
    pracę albo list intencyjny z nowym.

    Art. 26. Stosunek pracy nawi?zuje się w terminie okre?lonym w umowie
    jako dzień rozpoczęcia pracy, a jeżeli terminu tego nie okre?lono - w
    dniu zawarcia umowy.

    Tylko, że teraz trudno będzie udowodnić, że umowa została zawarta.
    "Omawialiśmy warunki, przedstawiliśmy swoją wstępną propozycję, ale
    żadne ostateczne decyzje nie zostały podjęte. Jeżeli Pani na tej
    podstawie odeszła z pracy, to bardzo nam przykro, ale umowa z nami nie
    została zawarta"

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 3. Data: 2002-07-17 13:26:32
    Od: "DarekS" <a...@a...com.pl>

    Kaizen wrote:
> [...]
    > żadne ostateczne decyzje nie zostały podjęte. Jeżeli Pani na tej
    > podstawie odeszła z pracy, to bardzo nam przykro, ale umowa z nami nie

    Jest jeszcze możliwość, że przyszła do pracy, podpisała listę i w tym dniu
    wypełniała obowiązki - wtedy stosunek pracy pomimo nie podpisania umowy
    zostałby nawiązany....
    Co o tym myślisz?

    --
    Darek
    wyciąć anty spam z adresu

  • 4. Data: 2002-07-17 14:42:25
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Wed, 17 Jul 2002 15:26:32 +0200, "DarekS"
    <a...@a...com.pl> zakodował:

> [...]
    >wypełniała obowiązki - wtedy stosunek pracy pomimo nie podpisania umowy

    Jeżeli rozpoczęła pracę, to umowa została zawarta (trzeba tylko
    udowodnić, że zaczęła pracę). Tylko z opisu można wnioskować, że nie
    zaczęła.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 5. Data: 2002-07-18 06:53:44
    Od: <g...@p...onet.pl>

    > Jeżeli rozpoczęła pracę, to umowa została zawarta (trzeba tylko
    > udowodnić, że zaczęła pracę). Tylko z opisu można wnioskować, że nie
    > zaczęła.

    wystarczy podpisanie obiegowki?
    to wlasnie zrobila w poniedzialek, jest chyba tez jej podpis na pobraniu
    materialow biurowych.

    Grzesiek

  • 6. Data: 2002-07-18 14:16:10
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia 18 Jul 2002 08:53:44 +0200,
    <g...@p...onet.pl> zakodował:

    >wystarczy podpisanie obiegowki?
    >to wlasnie zrobila w poniedzialek, jest chyba tez jej podpis na pobraniu
    >materialow biurowych.

    No, to szanse w sądzie pracy drastycznie rosną. Tylko temat postu jest
    trochę przekręcony. Przyjęta do pracy została :)

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 7. Data: 2002-07-23 22:34:50
    Od: Artur <a...@j...net>

    Na podstawie dorozumienia zawarcia umowy? ciezka sprawa bo może być
    dluga.

    A.