  • 1. Data: 2002-07-17 10:58:02
    Temat: Umowa zlecenie a ubezpieczenie zdrowotne studenta
    Od: "Fazero" <f...@N...poczta.gazeta.pl>

    Cześć,

    Ma pewien problem, jestem studentem studiów zaocznych i do tej pory byłem
    zatrudniony na umowę o pracę z zego były za mnie również potrącane składki na
    ubezpieczenie zdrowotne. W tej chwili jestem zatrudniony na umowę zlecenie
    bez płaconych składek na ubezpieczenie zdrowotne z powodu iż jestem studentem
    ( zaznaczam są to studia zaoczne). To są moje pytania do was:

    1. czy student zaoczny może być ubezpieczony do 26 roku życia jako przez
    ubezpieczenie rodzinne, które jest opłacane przez moich rodziców w zakładzie
    pracy?
    2. Czy rodzice muszą mnie zgłosić do zakładu pracy, że podjęłem pracę na
    umowę zlecenie (gdzie nie mam opłacanych składek zdrowotnych i ZUS-
    u).Podpisują oni również że jestem studentem i nigdzie nie pracuję. Mają
    kłamać i narażać się na kosekwencje prawne?
    3. Czy razem mogę: pracowac na umowę zlecenie bez opłacanych skladek,
    studiować zaocznie i mieć ubezpieczenie zdrowotne z zakładu rodziców?
    4. Gdzie ewentualnie mogę znaleśćinformację prawną o takim przypadku.

    W celach wyjaśnienia jestem zatrudniony przez firmę pośredniczącą w ofertach
    pracy (ADECCO), która to firma głównie zatrudnia osoby które są jeszcze
    studentami, by nie opłacać składek zdrowotnych i ZUSu.

    Dzięki za wasze opinie.

  • 2. Data: 2002-07-17 14:16:13
    Od: "XYZ" <x...@p...pl>

    Użytkownik "Fazero" <f...@N...poczta.gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > 1. czy student zaoczny może być ubezpieczony do 26 roku życia jako przez
    > ubezpieczenie rodzinne, które jest opłacane przez moich rodziców w
    zakładzie
    > pracy?
    Tak. Jeśli ukończy 26 lat - może wystąpić o ubezpieczenie do uczelni.

> [...]
    > u).Podpisują oni również że jestem studentem i nigdzie nie pracuję. Mają
    > kłamać i narażać się na kosekwencje prawne?
    Nie muszą zgłaszać.

    > 3. Czy razem mogę: pracowac na umowę zlecenie bez opłacanych skladek,
    > studiować zaocznie i mieć ubezpieczenie zdrowotne z zakładu rodziców?
    Tak

    > 4. Gdzie ewentualnie mogę znaleśćinformację prawną o takim przypadku.
    Na pewno na www.zus.pl - ale dokładnie nie powiem. Piszę z doświadczenia
    moich byłych studiów.

    Kuba