  • 1. Data: 2002-07-17 11:13:46
    Temat: pracodawca vs pracownik
    Od: "suomin" <s...@w...pl>

    OK, przyznaje sie. Przez 3 miesiace zatrudnialem kolesia na czarno.
    Teraz on sobie na mnie ostrzy zeby i szykuje sie do SP.
    Co moze dla mnie z tego przykrego wyniknac? (mozliwe scenariusze
    i konsekwencje wyroku)
    Jakie sa jego szanse?
    Suomin

  • 2. Data: 2002-07-17 12:50:33
    Temat: Re: pracodawca vs pracownik
    Od: Marcin <s...@f...id.pl>

    suomin oznajmił::
> [...]
    > Teraz on sobie na mnie ostrzy zeby i szykuje sie do SP.
    > Co moze dla mnie z tego przykrego wyniknac? (mozliwe scenariusze

    to zależy od tego czy możesz udowodnć, że płaciłeś mu pensję,
    a poza tym to ja bym się bał US i ZUSu (no i PIP).

    Jeśli "koleś" pracował u Ciebie a Ty mu płaciłeś, to w zasadzie wszystko
    jest w porządku.

  • 3. Data: 2002-07-17 13:07:55
    Od: "Michał" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Marcin" <s...@f...id.pl> napisał w wiadomości
    > suomin oznajmił::
    >
    > to zależy od tego czy możesz udowodnć, że płaciłeś mu pensję,
    > a poza tym to ja bym się bał US i ZUSu (no i PIP).

    słusznie !
    > Jeśli "koleś" pracował u Ciebie a Ty mu płaciłeś, to w zasadzie wszystko
    > jest w porządku.

    a to dobre ! przecież zatrudniał na czarno!

    a zus zapłacony ? a podatek zapłacony ? a badania wstepne pracownika,
    szkolenie bhp
    a umowa o prace, a swiadectwo pracy, ...?

    oj suomin - nie ładnie
    przed sadem pracy bedzie z tobą kiepsko i dobrze Ci tak
    zapłacisz wszystko i to z nawiazka, o ile nie z karą !
    chyba, ze nakłamiesz przed sad, a sad da sie omamic
    lepiej dojdz do ugody z pracownikiem - wiesz mi to sie bardziej oplaci niz
    sprawa sadowa !

  • 4. Data: 2002-07-17 13:15:32
    Od: Marcin <s...@f...id.pl>

    Michał oznajmił::
    > Użytkownik "Marcin" <s...@f...id.pl> napisał w wiadomości

    > a to dobre ! przecież zatrudniał na czarno!

    wytłumacz mi co rozumiesz przez "zatrudnianie na czarno"

    > a zus zapłacony ?

    a to teraz sądy pracy egzekwują??? musiałem przegapić jakąś nowelizację :)

    > a podatek zapłacony ?

    j.w.

    > a badania wstepne pracownika,
    > szkolenie bhp

    j.w.

    > a umowa o prace,

    a nie było???

    > a swiadectwo pracy, ...?

    a zwolnił go?

  • 5. Data: 2002-07-17 13:19:13
    Od: "Michał" <p...@w...pl>

    > Michał oznajmił::

    > wytłumacz mi co rozumiesz przez "zatrudnianie na czarno"

    jak nie wiesz spytaj sie autora pierwszego posta w watku, on przeciez od
    tego sformuowania zaczyna, a Ty to potem komentujesz - nie wiesz o czym
    piszesz - czy co ?

    jestes adwokatem sumina ? :-)
    zastanów się

  • 6. Data: 2002-07-17 13:23:22
    Temat: Re: pracodawca vs pracownik - suomin pomocy! :)
    Od: Marcin <s...@f...id.pl>

    Michał oznajmił::

    > jak nie wiesz spytaj sie autora pierwszego posta w watku, on przeciez od
    > tego sformuowania zaczyna, a Ty to potem komentujesz - nie wiesz o czym
    > piszesz - czy co ?
    >
    > jestes adwokatem sumina ? :-)

    tak, bo on prosił o poradę

    > zastanów się

    suomin co rozumiesz przez "zatrudnianie na czarno"?

  • 7. Data: 2002-07-17 13:30:38
    Od: "DarekS" <a...@a...com.pl>

    Marcin wrote:
> [...]
    > a poza tym to ja bym się bał US i ZUSu (no i PIP).
    >
    > Jeśli "koleś" pracował u Ciebie a Ty mu płaciłeś, to w zasadzie

    Wręcz nawet jest w trochę gorszej sytuacji bo dostając pieniądze od Ciebie
    uzyskiwał dochody, których nie ujawniał przed US. Zawsze możesz przecież
    powiedzieć, że była to forma pomocy dla niego - renty czy darowizny, a wcale
    nie wynagrodzenia. Trochę chyba zaczynam już mieszać, ale IMHO ten kij (to
    znaczy jego pozew w SP) ma dwa końce.

    --
    Darek
    wyciąć anty spam z adresu

  • 8. Data: 2002-07-17 13:55:10
    Od: "suomin" <s...@w...pl>

    Użytkownik Marcin <s...@f...id.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:3...@f...id.pl...
    > suomin co rozumiesz przez "zatrudnianie na czarno"?

    Na czarno = bez umowy o prace, zlecenia i w ogole bez sladu w papierkach.
    Suomin

  • 9. Data: 2002-07-17 13:57:54
    Od: Marcin <s...@f...id.pl>

    suomin oznajmił::
    > Użytkownik Marcin <s...@f...id.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    > napisał:3...@f...id.pl...

    > Na czarno = bez umowy o prace, zlecenia i w ogole bez sladu w papierkach.
    > Suomin

    no właśnie,
    Drogi Michale, była zatem umowa o pracę czy nie ?
    pytanie pomocnicze - w jakiej formie należy zawrzeć umowę o pracę, aby
    była ważna?
    no i trzecie pytanie - jak pracownik udowodni, że zatrudniono go na
    podstawie umowy o pracę?

  • 10. Data: 2002-07-17 14:40:24
    Od: "suomin" <s...@w...pl>

> [...]
    > była ważna?
    > no i trzecie pytanie - jak pracownik udowodni, że zatrudniono go na

    Problem w tym ze:
    a) w swietle KP powinienem z nim nawiazac umowe o prace
    b) umowa o prace powinna byc zawarta w formie pisemnej
    c) slyszalem, ze to ja musze udowodnic, ze ten koles u mnie nie pracowal (a
    to moze byc trudne - ma swiadkow)
    Suomin