  • 1. Data: 2009-12-23 09:37:50
    Temat: Straż Miejska - przeszukanie
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Nie mogę znaleźć aktu prawnego zezwalającego Drabom Miejskim na
    rewizję osobistą i przeszukanie bagażu. Od jutra mają do tego prawo:
    http://wiadomosci.onet.pl/2100504,11,draby_miejskie_
    moga_przeszukac,item.html
    Ktoś wie gdzie mogę znaleźć szczegóły?

    Zbyszek
    PGP key: 0x78E9C79E

  • 2. Data: 2009-12-23 09:41:54
    Temat: Re: Straż Miejska - przeszukanie
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 23-12-2009 o 10:37:50 Zbynek Ltd. <s...@p...onet.pl>
    napisał(a):

> [...]
    >
    > Nie mogę znaleźć aktu prawnego zezwalającego Drabom Miejskim na
    > rewizję osobistą i przeszukanie bagażu. Od jutra mają do tego prawo:

    Ba, w Toruniu mogą wchodzić do mieszkań kiedy chcą,
    na podstawie upoważnienia prezydenta miasta, wydanego
    na podstawie prawa ochrony środowiska - jak widać
    nowa SB będzie zielona :)

    --
    Tomek

  • 3. Data: 2009-12-23 09:46:06
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Zbynek Ltd. napisał(a):

    > Ktoś wie gdzie mogę znaleźć szczegóły?

    http://www.strazmiejska.wroclaw.pl/stronka/aktyprawn
    e/nowa_ustawa.pdf

    j.

  • 4. Data: 2009-12-23 10:25:14
    Od: "Piotr Zawiły" <z...@o...eu>

    Użytkownik "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Nie mogę znaleźć aktu prawnego zezwalającego Drabom Miejskim na
    > rewizję osobistą i przeszukanie bagażu. Od jutra mają do tego prawo:

    A obiecywali, że po 1989 roku skończy się państwo policyjne. Ludzie mieli już
    dość tych służb komunistycznych. Ale, "Kontrola najwyższą formą zaufania" jak
    głosiło hasło na pewnej fabryce w moim miejscu zamieszkania. Powolutku staliśmy
    się znów państwem policyjnym, gdzie, wolności obywatela dalej są nieszanowane, w
    wszystko w imię prawa. A może nawet to wszystko zakończyło się na obiecankach,
    nie wiem. ABW, CBA, CBŚ mające niesamowite uprawnienia w stsounku do obywateli.
    Wspaniały, nad którym nikt w kraju nie panuje, Wywiad Skarbowy mający większe
    uprawnienia, niż powołane niedawno CBA. Straż Miejska - nieporozumienie
    wszechczasów, gdzie strażnik (zwany Strażakiem), zarabia niejednokrotnie więcej,
    niż policjant, który ma szersze uprawnienia. Z informacji wynika, że już
    niedługo Straż Miejska będzie miała uprawnienia na równi z Policją. Skandal!
    Wystarczyłoby jednym głosowaniem rozwiązać tą nieudaczną, wypaczoną służbę
    (Straż Miejską), a pieniądze przeznaczyć na Policję. Zwiększyć etaty, dać
    zarobić tym, którzy chodzą w patrolach po ulicach. Mnie bardziej przekonuje i
    czuję się pewniej i bezpieczniej, widząc w nocy patrol z napisem na kamizelkach
    "POLICJA", niż patrol z napisem "Straż Miejska". Ktoś, tu na forum, pisał o
    sytuacji, gdzie strażnicy miejscy schowali się za drzewo, żeby nie brać udziału
    w interwencji. Żenada. Straż Miejska - armia powołana przez wójtów, burmistrzów,
    prezydentów do, niby, przestrzegania porządku, a tak naprawdę do zabezpieczania
    potrzeb w/w nam panującym jako bat na przeciwników i tych, których się nie lubi.
    Dziwne, że gdy zbliżają się wybory na burmistrza, w pewnym bliskim mi sercu
    miasteczku, zawsze, jedną z obietnic przedwyborczych, jest zlikwidowanie Straży
    Miejskiej (raptem 4 strażaków na dość dużą gminę). Niestety, gdy mijają wybory
    zawsze jest to samo. "Strażacy" pozostają.

  • 5. Data: 2009-12-23 11:11:57
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty[usunTo]@o2.pl>

    > Ktoś wie gdzie mogę znaleźć szczegóły?

    Ustawa o strażach gminnych
    i Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów w sprawie zakresu i sposobu
    wykonywania przez strażników gminnych (miejskich) niektórych czynności,
    które to nota bene czyżby nie zostało jeszcze dostosowane do nowego
    uprawnienia...?

  • 6. Data: 2009-12-23 13:38:31
    Od: Laphroaig <m...@v...pl>

    Piotr Zawiły wrote:

> [...]
    > większe uprawnienia, niż powołane niedawno CBA. Straż Miejska -
    > nieporozumienie wszechczasów, gdzie strażnik (zwany Strażakiem),

    zaraz ktos napisze, ze uczciwy obywatel nie ma sie czego obawiac, tylko
    ktos kto ma nieczytse intencje protestuje ;) (jak w watku o
    monitoringu osiedla)

    --
    pozdr
    Wojtek

  • 7. Data: 2009-12-23 13:41:45
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 23-12-2009 o 14:38:31 Laphroaig <m...@v...pl> napisał(a):

    > ABW,
    >
    > zaraz ktos napisze, ze uczciwy obywatel nie ma sie czego obawiac, tylko
    > ktos kto ma nieczytse intencje protestuje ;) (jak w watku o
    > monitoringu osiedla)

    Uczciwy obywatel nie ma się czego obawiać, tylko ktoś kto ma nieczyste
    intencje prostestuje.
    Co więcej, tylko przestępcy mają firanki w oknach i noszą nieprzeźroczyste
    reklamówki.

    --
    Tomek

  • 8. Data: 2009-12-24 08:56:08
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 23 Dec 2009 11:25:14 +0100, Piotr Zawi?y napisał(a):

    > A obiecywali, że po 1989 roku skończy się państwo policyjne. Ludzie
    > mieli już dość tych służb komunistycznych.

    Osobom nieco starszym, które dobrze pamiętają przeszłość proponuję
    ciekawe ćwiczenia z wyobraźni. Temat: "Jak wyglądałby stan wojenny, gdyby
    w roku 1981 obowiązywało obecne prawo"

  • 9. Data: 2009-12-24 09:12:05
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2009-12-24 09:56, Użytkownik jureq napisał:

    > Osobom nieco starszym, które dobrze pamiętają przeszłość proponuję
    > ciekawe ćwiczenia z wyobraźni. Temat: "Jak wyglądałby stan wojenny, gdyby
    > w roku 1981 obowiązywało obecne prawo"

    Podobnie.
    Wtedy i dziś mogli z marszu przeszukać samochód.
    Jak znaleźli ulotki samochód przepadał, dzisiaj
    to mogą go co najwyżej jakiś czas przetrzymać.
    Wtedy mogli rewidować kogoś przechodzącego ulicą,
    dzisiaj nie mogą.
    Wtedy mogli wejść i przeszukać mieszkanie bez nakazu
    dzisiaj nie mogą.
    Coś jeszcze ?

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2009-12-24 09:20:12
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 24-12-2009 o 10:12:05 RadoslawF <r...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > Jak znaleźli ulotki samochód przepadał, dzisiaj
    > to mogą go co najwyżej jakiś czas przetrzymać.
    > Wtedy mogli rewidować kogoś przechodzącego ulicą,

    :) optymista

    > Wtedy mogli wejść i przeszukać mieszkanie bez nakazu
    > dzisiaj nie mogą.

    Mogą mogą. Policja wystarczy że nakaz doniesie,
    a ostatnio straż miejska nabyła nowe uprawnienia,
    na razie w Toruniu, do wchodzenia gdzie chcą i kiedy chcą,
    na podstawie ustawy Prawo ochrony środowiska i zarządzenia
    prezydenta miasta:

    Art. 379. 1. Marszałek województwa, starosta oraz wójt, burmistrz lub
    prezydent miasta sprawują kontrolę przestrzegania i stosowania przepisów o
    ochronie środowiska w zakresie objętym właściwością tych organów.

    2. Organy, o których mowa w ust. 1, mogą upoważnić do wykonywania funkcji
    kontrolnych pracowników podległych im urzędów marszałkowskich,
    powiatowych, miejskich lub gminnych lub funkcjonariuszy straży gminnych.

    3. Kontrolujący, wykonując kontrolę, jest uprawniony do:

    1) wstępu wraz z rzeczoznawcami i niezbędnym sprzętem przez całą dobę na
    teren nieruchomości, obiektu lub ich części, na których prowadzona jest
    działalność gospodarcza, a w godzinach od 6 do 22 - na pozostały teren,

    2) przeprowadzania badań lub wykonywania innych niezbędnych czynności
    kontrolnych,

    3) żądania pisemnych lub ustnych informacji oraz wzywania i
    przesłuchiwania osób w zakresie niezbędnym do ustalenia stanu faktycznego,

    4) żądania okazania dokumentów i udostępnienia wszelkich danych mających
    związek z problematyką kontroli.

    - a że przepis jest blankietowy to strzeżcie się ekoterroryści (znaczy
    grupowicze)

    --
    Tomek