  • 1. Data: 2005-07-15 18:00:27
    Temat: procedura egzekucyjna?
    Od: "edyta" <a...@p...fm>

    Witam;
    W moim mieście jest dwóch komorników - rewiru I i rewiru II. Czy obowiązuje
    jakaś zasada podziału między nimi (np. według miejsca zameldowania) jeśli
    chciałabym złożyć wniosek o ściągnięcie z byłego meża zaległych alimentów?
    Czy wniosek taki mam składać do konkretnego komornika, czy mogę sobie
    wybrać? Ponadto mam pytanie czy komornik od razu zajmuje pensje, czy też
    najpierw wzywa dłużnika do zapłaty upomnieniem i czy z tym upomnieniem łączą
    się dodatkowe koszty (opłata komornicza). W ogóle jaka jest w tym wypadku
    procedura?

    pozdrawiam
    edyta

  • 2. Data: 2005-07-16 05:57:19
    Temat: Re: procedura egzekucyjna?
    Od: "andie" <a...@m...pl>

    Użytkownik "edyta" <a...@p...fm> napisał w wiadomości :
> [...]
    > chciałabym złożyć wniosek o ściągnięcie z byłego meża zaległych alimentów?
    > Czy wniosek taki mam składać do konkretnego komornika, czy mogę sobie

    W takim przypadku, komornicy dwóch rewirów mają podzielone miasto na dwie
    'części'. Najlepiej dowiedzeć się w kencelarii jednego z nich, do którego
    rewiru należy ulica, przy której mieszka dłużnik i do tego właśnie rewiru
    skierować wniosek.

    > Ponadto mam pytanie czy komornik od razu zajmuje pensje, czy też
    > najpierw wzywa dłużnika do zapłaty upomnieniem i czy z tym upomnieniem
    > łączą
    > się dodatkowe koszty (opłata komornicza).

    Komornik powinien najpierw zawiadomić dłużnika o wszczęciu przeciwko niemu
    egzekucji
    W momencie wszczęcia egzekucji, już powstają 'koszty', którymi jest
    oczywiście obciążony dłużnik

    andie