  • 1. Data: 2005-07-15 16:30:31
    Temat: Re: Na kogo przepisać mieszkanie?
    Od: <a...@o...pl>

    > Jest niebezpieczeństwo, że po śmierci mamy syn odziedziczy to mieszkanie
    > własnościowe i straci tym samym prawo do mieszkania komunalnego.

    Owszem, odziedziczy i gdy gmina się o tym dowie, wypowie umowę najmu na
    mieszkanie komunalne

    > Czy babcia mogłaby mieszkanie własnościowe przepisać na niepełnoletniego
    > wnuka i czy w takim przypadku jego rodzice zachowają prawo do mieszkania
    > komunalnego po śmierci babci?

    TAK, najlepsze rozwiązanie. Aby małżonkom przysługiwało mieszkanie komunalne
    żadne z nich nie może mieć prawa do jakiegokolwiek innego lokalu. W tym
    przypadku prawo będzie miało dziecko, nie małżonkowie. Bez znaczenia, że
    dziecko jest niepełnoletnie, mieszkanie będzie jego i tyle. Rodzice są tylko
    przedstawicielami dzieckka, a nie współwłascicielami jego majątku
    (mieszkania właśnosciowego)

  • 2. Data: 2005-07-16 06:50:50
    Temat: Na kogo przepisać mieszkanie?
    Od: y...@g...pl

    Małżeństwo posiada mieszkanie komunalne. Matka męża - mieszkanie
    własnościowe.

    ygg

  • 3. Data: 2005-07-16 07:25:42
    Od: "Ania" <a...@N...alpha.net.pl>

    Użytkownik <y...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Małżeństwo posiada mieszkanie komunalne. Matka męża - mieszkanie
    > własnościowe.

    Witam:)a nie można w komunalnym zmienic głównego najemcy na żonę?
    pozdrawiam ania

  • 4. Data: 2005-07-16 08:13:54
    Od: y...@g...pl

    Dnia Sat, 16 Jul 2005 07:25:42 GMT, Ania napisał(a) w wiadomości:

    > a nie można w komunalnym zmienic głównego najemcy na żonę?

    A da to coś, gdy jest wspólnota majątkowa?

    ygg

  • 5. Data: 2005-07-16 10:09:13
    Od: "Ania" <a...@N...alpha.net.pl>

    > Dnia Sat, 16 Jul 2005 07:25:42 GMT, Ania napisał(a) w wiadomości:

    > A da to coś, gdy jest wspólnota majątkowa?
    >
    > ygg
    nie jestem do końca pewna tzn ręki nie dam uciąć ale to syn dziedziczy a
    nie małżeństwo a gdyby tak nie było to "współnotę" zawsze można znieść
    notarialnie i tego juz jestem pewna:)
    pozdr ania

  • 6. Data: 2005-07-16 12:13:59
    Od: "mario" <a...@w...moj.mail>

> [...]
    >
    > Czy babcia mogłaby mieszkanie własnościowe przepisać na niepełnoletniego
    > wnuka i czy w takim przypadku jego rodzice zachowają prawo do mieszkania

    z tego co wiem wystarczy wnuka zameldowac u babci... po smierci miszkanie
    zostanie jego..

  • 7. Data: 2005-07-16 15:28:36
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    Sat, 16 Jul 2005 14:13:59 +0200, mario
    <news:dbatjp$k55$1@atlantis.news.tpi.pl> napisał(a):

    > Użytkownik <y...@g...pl> napisał w wiadomości

    > z tego co wiem wystarczy wnuka zameldowac u babci... po smierci miszkanie
    > zostanie jego..

    Nawet gdyby tam mieszkał to i tak zostanie wyeksmitowany na ulicę.
    Wnuków nie "honorują", tylko dzieci (które faktycznie tam mieszkały) mają
    prawo.

    --
    Kaja

  • 8. Data: 2005-07-18 21:27:07
    Od: "Rav4" <a...@m...pl>

    Użytkownik "Ania" <a...@N...alpha.net.pl> napisał w wiadomości
    .
> [...]
    spadek nie jest cześcią majątku wspólnego bądź też wspólnotą majątkową, a
    wiec mysle, ze mozna umowe najmu lokalu komunalnego przepisac na żone, ale
    prosze to jeszcze sprawdzic!!!

    pozdrawiam

    Rav4