  • 1. Data: 2008-08-27 18:12:56
    Temat: problem z zakupem na allegro
    Od: "basti78" <b...@o...pl>

    witam

    zakupiłem nową, oryginalną baterię do telefonu na allegro

    jako, ze nie podejrzewałem żadnej nieścisłości, niestety wyrzuciłem
    opakowanie oraz paragon...... w końcu to tylko bateria.....

    niestety przy pierwszym włożeniu ;) okazało się że bateria jest trafiona,
    zupełny szmelc.

    rozsądek wskazuje, ze 6 miesiecy gwarancji producenta mogę sobie w tym
    momencie wsadzic bardzo głęboko.........

    sprzedajacy odmowil wykonania dla mnie kopii paragonu, mimo iż sprawa jest
    sprzed kilku dni, z tego miesiaca, wiec na pewno nie dali wszystkiego do US

    ale czy sprzedającego mimo wszystko nie obowiązuje rękojmia? ten sie
    oczywiscie wypiera.

    nie wypiera sie faktu sprzedazy natomiast, aukcja iternetowa jednoznacznie
    okresla datę sprzedazy 2008-08-03

    czy to w swietle prawa nie jest wystarczający dowód sprzedazy? czy musi to
    byc magiczny świstek zwany paragonem?

    proszę o porade - bateria warta 100 wiec nie chce mi sie doginać po UOK, ale
    z drugiej strony nie chce za łatwo odpuścić jakiemuś cwaniakowi....

    dzieki

    Sebastian

  • 2. Data: 2008-08-27 18:26:58
    Temat: Re: problem z zakupem na allegro
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    basti78 napisał(a):

    > zakupiłem nową, oryginalną baterię do telefonu na allegro

    [...]

    A wez zajrzyj w archiwum grupy...

    j.

    --
    *** Dzien Czerwonego Guzika * Red Button Day ***
    znamy date (konca swiata?): http://tnij.org/redbuttonday

  • 3. Data: 2008-08-27 18:32:15
    Od: "basti78" <b...@o...pl>

    A wez zajrzyj w archiwum grupy...

    robiłem, zero wyników

    hasło rękojmia to tylko przypadek uzywanego notebooka, odmienny od mojego

    Sebastian

  • 4. Data: 2008-08-27 21:25:27
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    basti78 pisze:

    > robiłem, zero wyników
    > hasło rękojmia to tylko przypadek uzywanego notebooka, odmienny od mojego

    Niezgodność z umową, paragon i opakowanie nie jest koniczne

  • 5. Data: 2008-08-28 06:00:26
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    basti78 napisał(a):

    > A wez zajrzyj w archiwum grupy...

    > robiłem, zero wyników

    > hasło rękojmia to tylko przypadek uzywanego notebooka, odmienny od mojego

    Szukaj ogolnie "paragon reklamacja" etc

    j.

  • 6. Data: 2008-08-28 13:15:50
    Od: Maverick <k...@N...pl>

    PlaMa pisze:

    > Niezgodność z umową, paragon i opakowanie nie jest koniczne
    Co wiecej nawet na gwarancji nie zawsze jest konieczne (czesto
    sprzedawcy tego wymagaja (tzn chca wmowic ze jest konieczne), ale
    producenci/ich serwisy juz nie (ma byc tylko dobrze zabezpieczone na
    czas transportu)

    Dokladnie jak kolega pisal - niezgodnosc towaru z umowa (do pol roku od
    daty sprzedazy jest domyslnie jako wina sprzedawcy) - a dowodem
    sprzedazy moze byc cokolwiek - nawet zeznania swiadkow (a tutaj masz
    wszytko na pismie). Najlepiej jeszcze zadbaj aby dokladnie odpisali:
    Tak, sprzedalismy Panu ta baterie (moze jakis numer seryjny baterii itp)
    --
    Regards,
    Maverick

  • 7. Data: 2008-08-28 14:23:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 27 Aug 2008, basti78 wrote:

    > sprzedajacy odmowil wykonania dla mnie kopii paragonu,

    Bo też wymagasz rzeczy niemożliwej.

    > wiec na pewno nie dali wszystkiego do US

    Czy Ty wiesz aby jak działa kasa fiskalna???
    Moduł pamięci, przechowujący operacje, jest ZAPLOMBOWANY!
    Właśnie po to, żeby od *każdej sztuki paragonu* został
    odprowadzony podatek.
    Jakby sprzedawca wydał Ci kolejny paragon, to byłoby to
    traktowane tak jak zwyczajna kolejna sprzedaż! (i podatki
    do popłacenia).

    > czy to w swietle prawa nie jest wystarczający dowód sprzedazy? czy musi to
    > byc magiczny świstek zwany paragonem?

    Już wiesz że nie.
    Natomiast paragon byłby niezbędny w razie zwrotu towaru.
    Zwrotu, czyli jakby sprzedawca miał oddać pieniądze.
    Prawdę mówiąc widziałem opisy że akceptowany bywa zestaw
    papierków z oświadczeniem nabywcy (że oddaje zepsute, że
    paragon zgubił itepe), niemniej przy wymianie jest to
    sprawa uboczna.

    BTW: taki tani aku do telefonu też niedawno reklamowałem,
    ale paragon przezornie miałem ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2008-08-29 08:10:58
    Od: lukebe <l...@p...onet.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

> [...]
    > Moduł pamięci, przechowujący operacje, jest ZAPLOMBOWANY!
    > Właśnie po to, żeby od *każdej sztuki paragonu* został

    A kserokopia zrobiona z wymiennej rolki? No chyba że tez masz ją
    zaplombowaną <rotfl>

    lukebe

  • 9. Data: 2008-08-29 08:25:41
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    lukebe napisał(a):

    > A kserokopia zrobiona z wymiennej rolki? No chyba że tez masz ją
    > zaplombowaną <rotfl>

    Na tej zasadzie mozna sobie i olowkiem skopiowac...

    j.

  • 10. Data: 2008-08-29 12:40:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 29 Aug 2008, lukebe wrote:

    > A kserokopia zrobiona z wymiennej rolki?

    To nie jest "paragon". To jest coś na co konstrukcja (słowna)
    stworzona przez ministra finansów nawet nazwy nie pozwala
    wymyśleć :P
    Pytanie było o paragon - nie da się.
    Paragon można zaliczyć do "druków ścisłego zarachowania",
    zginie - nie ma, nie da się odtworzyć.

    > No chyba że tez masz ją zaplombowaną
    > <rotfl>

    Nie rotfluj, tylko wyjaśnij co taka "kopia z wymiennej
    rolki" ma dać, po co komu ona?
    Przecież jest ona równoważna przyjęciu reklamacji bez
    zadawania zadnych pytań, jako "papier" nie ma żadnego
    znaczenia!

    pzdr, Gotfryd